آخرین اخبار

8. دى 1400 - 10:46   |   کد مطلب: 10257
معاون اسبق وزیر خارجه با اشاره به اینکه حاج قاسم دست پرورده مکتب تشیع و اسلام است و نسبت به ائمه اطهار عشق و دلدادگی عجیبی داشت گفت: دشمن امروز بیش از گذشته از شهید سلیمانی می‌ هراسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ دکتر منوچهر محمدی، معاون اسبق وزیر خارجه  در خصوص دومین سالگر شهید سلیمانی با اشاره به اینکه قاسم سلیمانی در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: در طول ۴۱سال از انقلاب اسلامی در همه صحنه های انقلاب اسلامی حضوری فعال داشتند.

 

 

 

محمدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی شاکله آن بر سه رکن رهبری و ولایت، اسلام و مردمی بودن استوار است، افزود: اگر به ابعاد شخصیتی حاج قاسم نگاه کنیم می توان به وضوح دید که این شهید در هر سه بعد یک انسانی در تزار انقلاب بود.

 

 

 

وی تصریح کرد: به جرات می توان گفت کمتر انسان و دولت مردی مانند حاج قاسم می بینیم که نسبت به رهبری و ولایت این‌چنین باورمند در راستای فرامین رهبری حرکت کند.

 

 

 

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی اظهار داشت: رهبری نیز حاج قاسم را به عنوان عنصر در تراز انقلاب به خوبی قبول داشتند به طوری که ما شاهد بودیم که هم در موقع شهادت و هم در زمانی که نماز بر پیکر شهید قرائت شد، رهبری با چه سوز و گدازی گریه کردند و تعبیرات بزرگی نسبت به حاج قاسم صورت پذیرفت.

 

 

 

محمدی بیان داشت: حاج قاسم دست پرورده مکتب تشیع و اسلام است و نسبت به ائمه اطهار عشق و دلدادگی عجیبی داشت به طوریکه خانه خود را به حسینیه تبدیل کرد و همه ساله در ایام فاطمیه مراسم داشت و با همه افتخاراتی که داشت اما خود را خادم حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌دانست.

 

 

 

وی گفت: شهید سلیمانی دست پرورده مکتب عاشورا بود و به همین علت هم وقتی که وارد سرزمین جنگ می شود این شخص می تواند به خوبی از عهده فرماندهی ، در سنین خیلی پایین به عنوان فرمانده لشکر نقش آفرینی کند و همه نیز او را قبول داشتند.

 

 

 

 مدیر گروه روابط بین الملل دانشگاه تهران ، مردمی بودن را از سومین عنصر شخصیت شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: درد مردم را خیلی خوب می فهمید و علی رغم موقعیت ها و جایگاهی که داشتند اما می بینم در مقابل مردم بسیار خاکی بود و در سیل، زلزله و همه بحران ها شهید سلیمانی کنار مردم و برای مردم تا لحظه شهادت بودند. 

 

 

 

  محمدی بیان کرد: شهید سلیمانی یک دشمن شناسی خبره و حرفه ای بود و به زوایای دشمن کاملا آگاهی داشت در مقابل دشمن با قدرت سخن می گفت، سلیمانی تنها یک فرمانده نظامی بود بلکه یک دیپلمات بین المللی نیز بود.

 

 

 

وی ادامه داد: حاج قاسم به راحتی می‌توانست با راسای جمهور کشورها و فرماندهان بزرگ جهانی مانند پوتین، چاوز ، مادرو ، بشار اسد و ... صحبت کند و بتواند آنها را در مسیر درستی که فکر می کرد قانع کرده و به مسیر خود بکشاند.

 

 

 

 محمدی عنوان کرد: وقتی با صحبت چند ساعته با روسیه در ماجرای برخورد با داعش، آنها را قانع کرد که با یک پوشش هوایی در اختیار مقاومت بگذارد و این به از نبوغ و اعتماد به نفس جاج قاسم بی می گردد که در تمام صحنه ها هم نظامی و هم دیپلماسی موفق باشد.

 

 

 

 

 

معاون اسبق وزیر خارجه با اشتره به اینکه امروزه مکتب مقاومت، مکتب حتج قاسم است، گفت: سلیمانی به جای اینکه در اتاق فرماندهی بنشید در راس سربازان قرار می گرفت 

 

و به جای اینکه به زیر دستان خود بگوید برو می گفت بیا و خود از همه جلوتر و در تیر رس دشمن بود.

 

 

 

محمدی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی آنچنان قدرتمند و فرمانده مقتدری بود که لرزه بر جان دشمنان می انداخت، افزود: مدیریت و برنامه ریزی فوق العاده شهید سلیمانی وقتی اعلام کرد که سه ماه دیگر چیزی به نام دولت داعش در صحنه روزگار نخواهد بود این وعده و قول خود را عملی چکرده و داعش را به گورستان فرستاد.

 

 

 

وقتی نانه ای از پمپئو برای سردار ارسال می شود ولی حاج قاسم زمانانه را باز نکرده و بر می گرداند نشان عدم داشت.

 

 

 

  وی تصریح کرد: وقتی وزیر خارجه دولت روحانی در مقابل آمریکایی ها سر تعظیم فرود می اوند و حتی اعلام می کنند که دولت امریکا با فشار یک دکمه می تواند سیستم دفاعی ما را نابود کند، اما در همان زمان حاج قاسم خط و نشان می کشید و آمریکایی ها از سردار سلیمانی حساب می بردند.

 

 محمدی خاطر نشان کرد: علت اینکه ترامپ دستور شهادت سردار را می هد به دلیل این است که به شدت آمریکا از دست حاج قاسم عصبانی بودند چرا که و تمام نقشه های آنهای را در منطقه نقش بر آب کرده بود.

 

 

 

وی بیان داشت: حاج قاسم چنان هیبت و قدرتی ایجاد کرده بود که آمریکا از او وحشت داشتند و حتی امروز که دوسال از شهادت حاج قاسم می گذرد نیز از شهید حاج قاسم نیز در هراس‌اند.

 

 

 

محمدی در پایان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی یک انسان به تنهایی نبود بلکه حاج قاسم یک مکتب و راه و روش بود، گفت: حاج قاسم به همه ما درس آموخت بخصوص به جوان‌ها که اگر می خوهیم خوشبخت زندگی کنیم، خدایی، اسلامی و انقلابی باشیم بهترین الگو و مدل حاج قاسم سلیمانی است و باید روش و مسیر شهید سلیمانی را تبیین کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک