آخرین اخبار

26. آذر 1400 - 18:48   |   کد مطلب: 10243
آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

 

گچساران:

حجت الاسلام والمسلمین سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:فردا سیزدهم جمادی الاول مصادف با شهادت مظلومانه فاطمه زهراسلام الله علیها است که به همه نمازگزاران نیز تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

وی افزود:27آذرماه نیز شهادت آیت الله دکتر مفتح در سال 58توسط گروه منافق "فرقان" است که این روز را روز وحدت حوزه و دانشگاه نام نهاده اند،درحقیقت دانشگاه و حوزه دو قطب بسیار مهمی هستند که دشمن در دروان ستمشاهی خیلی تلاش  می کرد که دانشگاه و حوزه را مقابل هم قرار دهد.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:بنابراین هم دانشگاهیان و هم حوزویان اهل اطاعت از قرآن و عترت بودند و این فتنه دشمن را نیز نقش برآب کردند و امروز نیز در جهان هیچ جایی را پیدا نخواهید کرد که حوزه و دانشگاهش اینچنین با هم متحد باشند.

امام جمعه گچساران گفت:بنابراین دشمن تلاش کرده و می کند که با ترفندها و فتنه ها نیز روایت های مختلفی از کشورمان ارائه دهد که ایران کشوری ضعیف و ناتوان است،اما در سوی دیگر نیز بیان می کند که ای مردم دنیا بدانید که ایران تمام عالم را در برگرفته که به چنین روایتی های متضاد می گویند.

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:به عنوان نمونه یکی از کارهای دشمن تبلیغ علیه نظام اسلامی است درحالی که به خانواده ها بیان می کنند که دخترانتان را به طلبه ها ندهید چرا که طلبه ها نان ندارند و از طرفی هم بیان می کنند که طلبه ها دنیا را خورده اند، پس لازم است که همه ریز فتنه های دشمنان را بشناسیم.

وی افزود:نکته مهم دیگر،انتظاری که از تیم مذاکره کننده در وین داریم این است که با تمام قدرت بایستند چرا که رهبری بارها فرمودند که بحث دشمن، هسته ای نیست و ما بدنبال سلاح هسته ای نیستیم،اما بحث آنها این است که ایران و ایرانی باید برده باشند و حق حریت ،آزادی و استقلال نداشته باشند و اینکه از رئیس جمهور محترم انتظار داریم دورن کشور نیز اصلاح شود.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:لازم است که درون کشور مسئول خداترس منصوب شود، کاربلد و عادل باشد،چرا که اگر چنین مسئول درون کشور منصوب شود دزدی ها ، اختلاس ها و فسادها نیز کمتر خواهد شد و به تبع مشکلات نیز مرتفع خواهند شد و دشمنان هم هیچ غلطی نمی تواند بکنند.

امام جمعه گچساران گفت:گاهی اوقات برخی ها تلاش می کنند فتنه و تفرقه ایجاد کنند من جمله بین شیعه و سنی، و تلاش می کنند  که فتنه ایجاد کنند و آب به آسیاب دشمن بریزند،گاهی نادانان حرف های نامناسبی می زنند که چند جمله  از علمای اهل سنت عرض می کنم تا معلوم شود شیعیان و برادران اهل سنت پیرو پیامبر اکرم (ص) و محب اهل بیت علیهم السلام هستند و کسانی که فتنه می کنند یا تفکر صهیونیستی دارند و یا جیره خوار صهیونیسم هستند.

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:به عنوان مثال "مالک بن انس" رئیس مذهب مالکی اهل سنت است می گوید که هیچ چشمی ندید و هیچ گوشی نشنید و برقلب کسی خطور نکرد که برتر از امام جعفر صادق علیه السلام باشد یعنی عالم تر، با تقوا تر و با ایمان تر از او نیست، جهت اطلاع برخی نادانان که مرض دارند و توهین به قرآن و ائمه اطهار (ع)می کنند، بنابراین گرگیج ها بروند آدم بشوند.

وی افزود:در هفته حمل و نقل هستم و این هفته را گرامی میداریم و به همه خدمتگذاران در اداره راه و شهرسازی تبریک و دست مریزاد می گویم و موفقیت شان را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

**************

 

یاسوج؛

 

 

آیت‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به اماناتی که در دست انسانها در روی زمین قرار گرفته گفت: اهل بیت عصمت و طهارت امانت خداوند بر روی زمین بوده و هستند جاهایی خیانت کرده ایم آنها از آن عرش به فرش آمدند تا ما را با معنویت و اخلاق و زیبایی ها آشنا کنند اما همه آنها از دم تیغ گذراندیم و خیانت کردیم.

 

 

امام جمعه شهر یاسوج به برخی مسائل اخلاقی اشاره کرد و گفت: خیانت در شأن انسان نیست تا چه برسد به مسلمان و شیعه خشونت در رفتار و گفتار مسلمان جایگاهی ندارد معصوم علیه السلام می فرماید اهل سلام به دیگران باشید سلام کردن مستحب و جواب دادن آن واجب است ۷۰ حسنه برای آن در نظر گرفته شده است مراقب همسایه خودتان باشید او را آزار و اذیت نکنید به ایتام محبت کنید مال آنها را نخورید دست بر سر آنها بکشید احوال آنها را بپرسید کار نیک انجام دهید تا خداوند از شما راضی باشد.

 

 

وی گفت: اما در مقابل خائنین به هر چیز که دستشان برسد از جان و مال و ناموس مردم خیانت می‌کنند برای مثال جایی خودرویی تصادف کرده بار آن روی زمین ریخته به جای آن که به کمک حادثه دیده برویم به مانند گرگ وحشی مال مردم را می‌بریم حرکتی زشت و ناپسند است به بیت المال و فرصت‌های خدمت خیانت می کنیم باید از روز قیامت و پاسخگویی ها بترسیم.

 

 

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا بی بی دو عالم اشاره کرد و گفت: آن حضرت بانوی مکرمه و فخر عالم بشریت شخصیتی که خداوند او را از این عرش به این زمین خاکی فرستاد تا زینت‌بخش عالم مادی باشد، اما به بدترین وجه او در روی زمین شکنجه کردند بعد از رحلت پیامبر او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بعد از رحلت پیامبر سراسر آه و اشک و درد و رنج بود.

 

 

حسینی ادامه داد: آن حضرت الگوی جهان پیشرفت بود او کسی است که پیامبر او را پاره تن خود حساب می‌کند شخصیتی که هر انسان گرفتار در دنیا و آخرت به او توسل می‌جوید.

 

 

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر مفتح اشاره کرد و گفت: این روز را به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام نهادند انسان هم دین می‌خواهد هم دنیا هم باید در آن عبادت و معنویت و اخلاق و معرفت باشد و هم باید در عرصه های مختلف زندگی مردم علم به کمک جامعه بیاید پس هم به حوزه هم دانشگاه نیاز ضروری و مبرم داریم دانشگاه و حوزه دو بال پرواز و پیشرفت و شکوفایی ملت ایران هستند وقتی در کنار هم قرار بگیرند شکوه ملت چند برابر می‌شود همچنان که با همکاری این دو قشر انقلاب به پیروزی رسید.

 

 

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه به موضوع بسیار مهم در مرکز استان اشاره کرد و گفت: مسئله گرانی در شهر یاسوج آزار دهنده است این گرانی در یاسوج استثنایی است و اصلا در هیچ کجای کشور نیست گرانی‌های عجیب و غریب برخی مربوط به دلیل عدم نظارت و برخی هم به دلیل بی‌انصافی است.

 

 

 

وی گفت: شخصی عنوان می‌کرد جنسی را در بیرون از یاسوج و در استان دیگر به قیمت ۵۵۰ هزار تومان خریداری کرده و فرد فروشنده یاسوجی این کالا را از همان مکان به قیمت ۵۵۰ هزار تومان خریده اما آن را در یاسوج به مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان به مردم می‌فروشد به این ظلم و بی انصافی می‌گویند.

 

 

حسینی تصریح کرد: وقتی فروشنده آن مسلمان شیعه و خریدار آن هم مسلمان شیعه است چنین بی‌انصافی برکت را از بازار خواهد برد و زندگی بی‌برکت امروز به دلیل بی انصافی است.

 

وی گفت: قیمت برخی کالاها در یاسوج ده ها برابر شهرهای دیگر ایران است این ظلم بوده و فکر نکنیم با ظلم و بی انصافی به جایی می‌رسیم لذا انصاف داشته باشیم و مسئولان ذیربط هم نظارت کنند و برخورد با چنین افراد گرانفروش را جدی بگیرند.

 

 

حسینی در ادامه به موضوع لفاظی‌های اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم غاصب صهیونیستی با سر و صدا به دنبال ایجاد وحشت در میان مردم ایران است در حالی که به او می‌گوییم ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، تو یک مگس بیش نیستی تو همانی که در برابر غزه چند صد متری با موشک‌های ابتدایی به زانو درآمدی در مقابل ایران با کوچکترین اشتباه تمام خاک غصب شده ات شخم می‌شود.

 

 

وی گفت: در صورت کوچکترین حرکتی نه تنها با ایران بلکه با غزه و لبنان طرف هستی که تو را نابود کنند هر چند در لحظات آخر دست و پا می‌زنی.

 

 

وی در ادامه به برخی قطعنامه ها علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در حالی که کشتار در بحرین و یمن و توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی صورت می گیرد اما جمهوری اسلامی را محکوم به حقوق بشر می‌کنند.

 

 

حسینی به مناسبت دیگر اشاره کرد و گفت: امروز ۲۶ آذر روز حمل و نقل و راهداری جاده ای است که این روز را به همه رانندگان و همه راهداران و همه کسانی که در این حوزه به مردم خدمت می کنند تبریک می‌گوییم اگر آنها نباشند اقتصاد کشور فلج خواهد شد.

 

*****************

دیشموک

 

حجت‌الاسلام شیخ علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه دیشموک با بیان این‌که مسوولان مردم را در جریان دستاوردها و خدمات نظام قرار دهند اظهار کرد: مسئولان باید تبیین و شفاف‌سازی کرده و عملکرد حقایق خدمات نظام را گزارش دهند تا دشمنان با روایت دروغ از این اتفاقات سوء استفاده نکنند و در شبکه‌های رسانه‌ای دروغ‌های خود را قالب بر کشور و جوانان ما نکنند.

 

وی افزود: تمام اعمال ما با هدف آباد کردن آخرت باشد و هر کسی این کار را انجام دهد به حضرت زهرا(س) تکیه و از ایشان تبعیت شود.

 

راوند اضافه کرد: جنگ روایت‌ها تلنگری مهم به همه دلسوزان نظام است؛ مقام معظم رهبری می‌فرماید: راه مقابله با آن جهاد تبیین است،مشکلات و خوبی ها بیان شود.

 

امام جمعه دیشموک با بیان ایکه، در بخش ما در خیلی از حوزه‌ها سیاه‌نمایی می شود با وجود اینکه ادارات خدمت‌گذاری در بخش ما هستند و از اوایل انقلاب تا الان قابل مقایسه نبوده، افزود: پس اینکه تمام سیاه‌نمایی کنید درست نیست.

 

خطیب جمعه دیشموک اذعان کرد: از مسئولان می‌خواهیم و مطالبه می‌کنیم که به مردم رسیدگی کنند و مشکلات را درست برطرف کنند.

 

امام جمعه دیشموک گفت: اگر سیاه‌نمایی کنید و خدمات از نظام از بدو انقلاب تاکنون نادیده گرفته شود، دشمن با یک فیلم، یک روایت غلط درست می‌کند و علیه نطام اسلامی مانور می‌دهند و با این خلاف واقع؛ جای دشمن و مظلوم عوض خواهد شد.

 

راوند با اشاره به ترویج تفکر وابستگی به غرب گفت: عده ای دنبال القای زیر سلطه رفتن کشور و وابستگی به غرب است که بایستی با روشنفکری و بصیرت موارد مختلف را تبیین و دستاوردها و افتخارات انقلاب را بیان کنیم.

 

امام جمعه دیشموک با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح و نامگذاری آن به و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: حوزه و دانشگاه با وحدت می توانند با فعالیت خود مشکلات را کم کنند و بیانیه گام دوم انقلاب را به درستی اجرا و سبب تحول شوند.

 

حجت الاسلام راوند با اشاره به عدم کار و تلاش دربین جوانان بخش دیشموک گفت: جوانان در بخش ما دنبال کار،تلاش و فعالیت نیستند و در کار و تلاش سستی به خرج می دهند که تأکید اهل بیت کار و تلاش است تا انسان به اهداف خود برسد.

 

وی تشریح کرد: اداراتی هستند که تسهیلات می‌دهند و با اعطای آن زمینه فعالیت جوانان را ایجاد می‌کنند که انتظار می‌رود جوانان پیگیر باشند.

 

خطیب جمعه دیشموک با اشاره به قطع درختان توسط عده ای گفت: در این زمان بی آبی درختان سبب ذخیره آب، پاکی هوا شده که از دستگاههای امنیتی و مردم و جوانان خواستار صیانت هستیم.

 

رواند از ادارات ، نهاد ها و جوانانی که پویش درختکاری را راه انداخته اند تقدیر کرد و گفت : این اقدام سبب حفظ سرمایه ملی و طبیعی خواهد بود‌.

 

امام جمعه دیشموک با اشاره به وصیت شهید حجت اله بهروز ادامه داد: این شهید گرانقدر در وصیت اش خواستار توجه به خداوند و دوری از خشم و غضب بوده است، توجه به خدا سبب پیشرفت انسان در همه عرصه ها می شود و باید بدانیم که با ذکر خدا دلها آرام می شود.

 

***********************

قلعه رئیسی

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه شهر قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی بیان کرد: نماز جمعه این هفته بخش چاروسا به یاد شهید والامقام عیسی خورند برگزار می شود از شهدای ارتش است شهیدی که به صداقت و با ایمانی و خوش اخلاقی معروف بود با کودکان مهربان بود و در پذیرایی کودکان را مقدم بر دیگران می دانست و فوق العاده به پدر و مادرش احترام می گذاشت در حل اختلافات اقوام و بستگان پیش قدم بود.

 

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یک الگوی کامل است و بانوان درس قناعت و سادگی و شکرگزاری و کار و تلاش و خیرخواهی و میهمان نوازی و تواضع و همدلی با شوهر و پاسداری از حریم عفاف و احیاء را باید از مکتب حضرت زهرا (س) یاد بگیرند یادآورشد: زهرای اطهر از دین خدا و پیامبر اکرم (ص) و امام معصوم و حجت خدا و ولایت دفاع کرد مثل یک مجاهد در میدان وارد شد و با خطبه ها و اقداماتش ذهن ها و دلها را بیدار کرد و جهاد تبیین از اقدامات حضرت زهرا سلام الله علیها است و در راه دفاع از ولایت جان مبارکش را در راه تقدیم کردو در واقع حضرت زهرا (س) علیها روایت گر حقایق بود و امروز با تاسی به حضرت زهرا(س) باید حقایق اسلام و انقلاب و نظام و ولایت و کشور را روایت کنیم.

 

وی افزود: راهبرد شیطان بزرگ و طاغوت اعظم آمریکای مستکبر در مذاکرات مقصر سازی و متهم سازی ایران و به دنبال بسیج افکار عمومی بر علیه ایران و اجماع سازی علیه ایران و به دنبال تصویب قطعنامه در آژانس بین المللی انرژی اتمی و فعال کردن مکانیزم ماشه هستند و خطاب به آمریکا و غرب می گوییم این ملت متمدن و تمدن ساز را تهدید نکنید ما هرگونه تجاوز و بلکه هرگونه تهدید را با استواری و قدرت کامل پاسخ خواهیم داد ما در مقابل تهدید، تهدید می کنیم و هرکسی فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران در مخیله اش خطور کند باید خود را آماده دریافت سیلی های محکم کند.

 

صلواتی در خصوص تجمعات و خواسته های معلمان هم یادآور شد: یکی از تذکرات و مطالبات رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب از مسئولان معیشت معلمان است و رهبر معظم انقلاب می فرمایند معلم محترم است، شریف و آبرودار است و باید عزت نفس معلم محفوظ بماند نوع رفتار با مسئله درآمد های معلم باید جوری باشد که عزت نفس معلم مورد تعرض قرار نگیرد باید عزت نفس معلم محفوظ بماند و معلم یک جهادگر در میدان کارزار با جهل و بی سوادی است معلم در خط مقدم است هویت هر جامعه معلمان آن هستند و هویت ساز هستند و باید مورد توجه باشند و از اقدام مجلس در طرح رتبه بندی معلمان تقدیر می کنم اما واقعیت این است که مبحث معیشت نه تنها برای معلمان بلکه برای تمامی اقشار جامعه مسئله مهمی است آنچه باعث اعتراض و ناراحتی است پرداخت های تبعیض گونه است.

 

امام جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: باید در ساختارهای پرداخت عدالت حاکم باشد پرداخت ها باید عادلانه باشد اگر نظام هماهنگ پرداخت حقوق و دستمزدها اجرایی می شد و اگر مسئولان وقت به تذکرات و نصایح رهبر معظم انقلاب توجه می نمودند امروز شاهد این وضعیت نبودم از دولت محترم که با شعار عدالت محوری و رفع تبعیض آمد انتظار است که مسائل معیشتی همه اقشار بالاخص معلمان را اولویت قرار دهد.

 

********************ا

پاتاوه؛

امام جمعه پاتاوه هم با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: دانشگاه و حوزه‌های علمیه و روحانیون می‌توانند دو مرکز برای رشد و ترقی کشور باشند.

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اولین بودجه دولت سیزدهم افزود: افزایش چهل و شش درصدی درآمد‌های دولت در کنار رشد پنج درصدی هزینه‌های جاری دولت، نشانه‌های امیدوار کننده از ارقام بودجه که امید است با تدبیر مسئولان مشکلات معیشتی مردم رفع شود.

 

*******

لیکک؛

 

امام جمعه موقت لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با تاکید بر تاسی از سیره عملی حضرت زهرا(س) گفت: مطالعه و تحقیق پیرامون محورهای معنوی و الهی، علم و دانش و مبارزات سیاسی و اجتماعی آن حضرت ما را در رسیدن به مقصود یاری می دهد.

حجت الاسلام صالح ویسی افزود: بانوان این مرز و بوم باید از ویژگی‌ها و خصلت‌های بارز این بانوی گرانقدر اسلام به عنوان بهترین راه و مسیر زندگی استفاده کنند.

 

*************

چرام

 

امام جمعه موقت چرام با تاکید بر اینکه رفع کامل تحریم‌ها و احقاق حقوق ملت برای استفاده از دانش هسته‌ای از هدف اصلی تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم است گفت: در مذاکرات جاری، میدان و دیپلماسی نزدیک هم هستند و وحدت قوای سه گانه کشور نیز در وضعیت فوق است.

حجت الاسلام فرهمند افزود: باید بدانیم علیرغم تلاش اروپا و آمریکا برای جلوه دادن مذاکرات هسته‌ای در وین، این مذاکرات برای رفع تحریم ظالمانه علیه ملت ایران است.

وی ادامه داد: رویکرد نظام در مذاکرات فعلی، اجرای تعهد اروپا و آمریکا مبنی بر رفع تحریم ها است.

 

********

نماز جمعه لنده؛

امام جمعه شهر لنده با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و دهه فاطمیه به ابعاد شخصیتی آن حضرت اشاره کرد و نماز جمعه چرام، لنده و کبگیانگفت: جایگاه این بزرگ بانوی اسلام بین زنان جهان جایگاهی بسیار ممتاز و ویژه است لذا شناخت سیره این بانوی بزرگوار در ابعاد دینی، شخصیتی و سیاسی می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل در جامعه باشد.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل خطاب به غربی ها و کشورهای اروپایی گفت: این دولت های استکبار بدانند که طرف های مذاکره کننده که دولت مردمی با حمایت های مردمی، رهبر معظم انقلاب و مردم به فضل خدا یک قدم هم از آرمان‌های انقلاب خود عقب نشینی نخواهند کرد.

وی با اشاره به مسدود شدن بعضی از روستاهای این شهرستان با بارشها بر تامین سوخت برای روستاهای بدون گاز تاکید کرد.

وی از دستگاههای خدمات رسان خواست برای جلوگیری از خسارات ناشی از سامانه بارشی آمادگی کامل داشته باشند.

 

****************

نماز جمعه کبگیان؛

امام جمعه کبگیان گفت: دشمن با کاهش تمایل زوج‌ها به فرزندآوری در حال ارتکاب یک توطئه بزرگ خانمان سوز است. ۲۶ آذر به امامت امام جمعه موقت حجت السلام آبرومند نصب

حجت اسلام آبرومند نصب با تأکید بر اینکه سختی‌ها نباید عاملی برای کاهش جمعیت باشد، بیان کرد: دشمن به دنبال تحقق کاهش جمعیت در کشور است، زیرا می‌داند اگر جمعیت پیر شود، حرکت، پیشرفت و توسعه در کشور متوقف می‌شود و آن‌ها به اهداف خود دست پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک