آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1402 - 0:46   |   کد مطلب: 11165
ضرغامی گفت: تیم اعزامی املاک پیرامون این بافت تاریخی به زودی به دهدشت سفر می کند افزود: هدف از سفر این تیم پژوهشی مشخص کردن محدوده دقیق بافت تاریخی بلاد شاپور است.

وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از بافت تاریخی دهدشت گفت با بیان اینکه تیم اعزامی املاک پیرامون این بافت تاریخی را شناسایی و نتیجه را به وزارتخانه اعلام می کنند گفت: این تیم به زودی به دهدشت سفر می کند و هدف از سفر این تیم پژوهشی مشخص کردن محدوده دقیق بافت تاریخی بلاد شاپور است.

 

 

 

 عزت الله ضرغامی در این بازدید منازل و زمین های مسکونی که در محدوده بافت تاریخی هستند شناسایی شده و نتیجه این اقدامات در کارگروه پژوهشی وزارتخانه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند افزود: در این کارگروه مشخص می شود که زمین های مردم در مجاورت بافت تاریخی دهدشت ، خریداری شود و یا در قالب اهداء زمین از منابع ملی به تملک میراث فرهنگی درآیند.

 

 

 

 

 

وی تصریح کرد: ۱۴ مورد به عنوان معوض کار آن‌ها انجام شده و مابقی بناهای مسکونی به اقتضا کار آن‌ها انجام خواهد شد و این قول را می‌دهم با همکاری مسئولان اجرایی و مردم و بخش خصوصی، این بافت در آینده مورد تغییر قرار گیرد.

 

 

 

ضرغامی به تاکید بر اینکه تحقیق این موضوع به همکاری بیش از پیش مردم با میراث فرهنگی نیاز دارد خاطرنشان کرد: نمونه این بافت تاریخی در کشور زیاد است و چنین اقدامی در شهرهای ارومیه و تبریز انجام شده و نتیجه بخش بوده است و امیدواریم در رابطه با بافت تاریخی دهدشت این موضوع نیز محقق شود.

 

 

 

ضرغامی کاروانسرا بلاد شاپور را ظرفیت گمنامی است که بلا استفاده مانده است عنوان کرد و ادامه داد: این وزارتخانه آمده است تا تسهیلات ویژه ای را برای احیاء و سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.

 

 

 

 

 

وی یکی از سیاست‌های دولت آیت‌الله رییسی واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی است گفت: اولویت اول امروز دولت را رفع مشکلات معیشتی مردم است. و اگر کسی زمین کشاورزی وی بر تپه تاریخی قرار گرفته باشد از وزیر جهاد کشاورزی تعهد گرفتیم زمین‌هایی را از سازمان جنگل‌ها و مراتع معوض در اختیار کشاورزان قرار دهد که زمین اصلی کاوش شود.

 

 

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک