آخرین اخبار

2. آذر 1397 - 22:46   |   کد مطلب: 8728
آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

امام جمعه شهر دهدشت: بسیج یعنی آمادگی تمام ملت واقشار برای مقابله با تهدیدها و بحران ها
امام جمعه شهر دهدشت ضمن دعوت‌و توصیه خود و نمازگزاران به تقوای اللهی و انجام واجبات و ترک محرمات گفت: بهترین الگو برای هدایت انسان ها پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) است.

خداوند می فرماید: کسی که می خواهد به خدا و عالی ترین مقام مخلوق که قرب الی الله است برسد بهترین الگو و روش پیامبراست. روز یکشنبه متناسب است با ولادت پیامبر و امام جعفر صادق(ع) و لازم است عرایضی  پیرامون مناسبت داشته باشیم.

 حجت الاسلام حسینی گفت: ولادت باشکوه پیامبر  زمینه است برای بعثت پیامبر و بعثت مقدمه ای است برای تربیت انسان ها تا از حضیض شهوت  ها  و حیوانیت خارج شوند و به اوج انسانیت برسند.
وی گفت: ولادت همه پیامبران مقدمه ای برای بعثت باشکوه این پیامبر ختمی مرتبت است.

وی افزود: شعار جامعه آمریکایی و جهانی خاصه رئیس جمهور خبیث آمریکا این است که ”پول بده آدم بکش". خود ترامپ اظهار کرده که اگر خاشقچی تکه تکه شده مقصر دنیاست دنیا جای بدی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: آری دنیا با وجود شما جای بدی است و شما آن را خراب و ویران کردید شما جنایتکاران و مستکبران عالم ، شما که چشمانتان را روی جنایت های اسراییل ،عربستان  بسته و حتی از آن ها حمایت می کنید.

وی ادامه داد: آمریکا همه چیز را می خواهد به گردن ایران بیندازد این از ضعف اوست و این ماییه خوشحالی ماست و هر چه شما با ما مخالفت بیشتری کند نشانه درستی کار ماست.اگر رؤسای سابق آمریکا ظاهر سازی  و پنهان کاری می کردند امروز او دارد واقعیت های آمریکا را علناً بیان می کند،حقوق بشر و اخلاقی از نگاه آن ها وجود ندارد آمریکا محورشرارت های منطقه و جهان است.

امام جمعه دهدشت عنوان کرد: یک‌شنبه روز اخلاق و هفته وحدت است و همچین روز ولادت با سعادت پیامبر امام جعفر صادق(ص) است. پیامبران آمدند تا اخلاق و مهرورزی را به انسان ها بیاموزند. هفته وحدت یک نیاز ضروری است که در نبود وحدت دشمن از این خلا سوء استفاده می کنند.

 

وی ادامه ادامه داد:استکبار تلاش می‌کند تا با اختلاف افکنی وحدت و شوکت اسلام را زیر سوال ببرد و مانع از همبستگی آن ها می شود و می بینیم که در جهان اسلام چه جنگ هایی بوجود آوردند.

حسینی با اشاره به هفته بسیج گفت: دوشنبه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در ۱۳۵۷ است که جای تقدیر و تشکر از بسیجیان دارد.حضور بسیج که همان عموم مردم است باعث بالندگی کشور شده و لازم است در همه عرصه ها در عرصه سازندگی در فضای مجازی در عرصه فرهنگی به میدان بیایند و مثل همیشه شکوه آفرینی میکنند.

وی درپایان عنوان کرد:بسیج یعنی آمادگی تمام ملت واقشار برای مقابله با تهدیدها و بحران ها و این یک حرکت بسیار بزرگی بود و فکر بسیار بزرگی که امام در آن زمان این فکر را عملی کرد که باید در مقابل تهدید ها و توطئه های دشمن بسیج عمومی وجود داشته باشد.

خطیب جمعه شهر سوق:
خطیب جمعه شهر سوق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته بسیج گفت: انتخاب هفته بسیج از سوی امام راحل یک تصمیم بسیار هوشمندانه بود.

حجت الاسلام کیانی گفت: نامگذاری هفته بسیج نقطه عطفی و حادثه مهمی بود که کمتر کسی می‌توانست عمق تاثیر و پیامد‌های آن را تصور کند
خطیب جمعه شهر سوق اضافه کرد: هیچ کس تصور نمی‌کرد روزی روحیه مقاومت و ایستادگی بسیجی از مرز‌های سرزمینی ایران به زادگاه اویس قرنی صادر شود.
وی علل موفقیت بسیج در انجام رسالت و وظایف ذاتی خود را داشتن تفکر جهادی، مردمی بودن، داشتن بصیرت بالا، اخلاص در عمل، تکلیف گرایی، ولایت پذیری، آرمان خواهی و مسئولیت پذیری دانست.
حجت الاسلام کیانی در ادامه به هفته وحدت اشاره کرد و افزود: خداوند تبارک و تعالی در قرآن اتحاد و همدلی را در زمره نعمت‌های الهی بر می‌شمارد و تفرقه و اختلاف و دو دستگی را به گودال آتش جنگ یادکرده است.
امام جمعه سوق با اشاره به سالروز ولادت نبی اکرم (ص) گفت: ۱۷ ربیع الاول سالروز تولد وجود مقدس و منور پیامبری است که سراسر نور پاکی و تجلی بهترین صفات الهی و انسانی است که در عصر تاریکی انسانیت طلوع کرد.
وی بیان کرد: شکست اسرائیل در عملیات اخیر در مقابله با حماس، تبعات سیاسی و امنیتی زیادی را بر این رژیم تحمیل کرد.

 

امام جمعه  شهر قلعه رئیسی: آنچه امروز از زبان رئیس کل دادگستری می شنویم جای عزا و تاسف دارد

 حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به تبعات شکست اسرائیل در برابر مقاومت فلسطین اشاره و گفت: تن دادن به آتش بس در کمتر از 48ساعت، استعفای وزیر جنگ و کابینه ارزان و اعتراف به تولد حزب الله دوم و بن بست در معامله قرن و اثبات پوشالی بودن قدرت نظامی رژیم صهیونیستی از مهمترین تبعات شکست اسرائیل در برابر فلسطین بود.

امام جمعه قلعه رئیسی به دست آوردهای سفر رئیس جمهور عراق به ایران اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار ایشان اتحاد ملی عراق، توجه به مرجعیت شناخت دوست و دشمن، ایستادگی در مقابل دشمن و حفظ ظرفیت جوانان حشدالشعبی را مهمترین پیام های بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور عراق داشتند.

 

صلواتی با بیان اینکه بسیج چون دارای تفکر بسیجی، مردمی، دارای بصیرت و در عمل اخلاص دارد تکلیف گرا است افزود: امروز جلوه های تحقق بسیج جهانی اسلام را می توان در تثبیت قدرت حزب الله لبنان، تشکیل بسیج مردمی حشدالشعبی، نیروهای دفاع ملی سوریه، مقاومت فلسطین، انصار اله یمن و دیگر لشکرهای کشورهای اسلامی مخصوصا اندیشه امام راحل و راهنمایی های سکاندار انقلاب اسلامی امام خامنه ای است که لازم است در این مکان از همه بسیجیان و حوزه مقاومت منطقه بخاطر همراهی و حمایت در برنامه های فرهنگی و تقویت نماز جمعه تقدیر و تشکر کنم.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه آنچه این روزها از زبان رئیس کل دادگستری استان در استان محروم و مستضعف کهگیلویه و بویراحمد مطرح می شود جای عزاگرفتن و اشک ریختن دارد عنوان کرد: ضمن اینکه از این شجاعت ایشان بایستی تقدیر و از برخورد با متخلفان بایستی حمایت کرد و خواسته مردم تشکیلات قضائی اقدام انقلابی است و اما در استانی که در مناطق محروم آن بعضی مردم به نان شب محتاج هستند و پدر خانواده برای تهیه مخارج اولیه شرمنده زن و فرزندانش است و درد و رنج و گرفتاری فقر را تحمل می کند و با صبر و استقامت حامی نظام و انقلاب و اسلام هستند اما یک عده ای این چنین چوب حراج به بیت المال بزنند امروز مصیبتی از این بالاتر برای مردم استان نیست؛ سوال مردم این است پیش گیری مقدم بر مجازات است مگر ناظران و بازرسان و حراست ها و نهادهای نظارتی خواب هستند؟ شما که چشم بینای این نهادها واداره ها هستید چرا جلو این تخلفات را نگرفتید؟

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی بایستی مداوم و مستمر باشد تا از چنین اتفاقاتی جلوگیری شود خاطرنشان کرد: آن کسانیکه این افراد و مدیران را حمایت کردند و معرفی کردند و نظارت نکردند باید پاسخگو باشند و خواسته و مطالبه  مردم هم در سطح کلان از قوه قضائیه و در سطح استان از رئیس کل دادگستری استان این است که با مدیران و کسانیکه زمینه ساز این فسادها هستند برخورد کنند و آنان را به مردم معرفی کنند و هم در سطح کلان هم در سطح استان کسانیکه با اقدامات و تصمیمات غلط و غیرقانونی خود زمینه ساز و بستر ساز این فسادها هستند با آنان باید برخورد شود اگر با این ها برخورد نشود برخورد با اخلال گران کف بازار در دراز مدت نتیجه پایدار نخواهد داشت.

صلواتی یادآور شد: مدیر و جریان و تفکری که زمینه ساز فساد است مثل سرچشمه گل آلود است که آب را تا پایین دست گل آلود می کند این مدیران و این جریانات عامل آلودگی هستند تا عامل آلودگی رفع و چشمه زلال نشود برخورد با پایین ها به نتیجه مطلوب نمی رسد و از دیگر مطالبه مردم این است که یکی از وظایف نمایندگان هم در سطح کلان و هم در سطح استان نظارت است نمایندگان هم جوابگو باشند.
مردم هم از برخورد قوه قضائیه درسطح کلان با مفاسد حمایت می کنند و مردم استان هم بطور قاطع از مبارزه و برخورد تشکیلات قضائی استان حمایت میکنند.

صلواتی با بیان اینکه چرا بعضی از رسانه و جریانات سیاسی اربابان سیاسی و مدعیان پاکی و شفاف سازی سکوت کردند گفت:  پشت سر بعضی از این مدیران شما هستید شما حمایت کردید شما معرفی کردید حالا روزه سکوت گرفتید و تشکیلات قضائی و رئیس کل دادگستری استان در هر جایی که بوی فساد و تضییع بیت المال می آید ورود کنند مثلا در واگذاری پروژه ها و قراردادهای پیمانکاران ورود کنند ببینند پشت بعضی از این واگذاریها چه کسانی هستند؟ آیا براساس قانون واگذار شده ؟ چه کسانی منتفع می شوند؟ واگذاری این پروژه ها شفاف سازی شود نگذارید بیت المال تضییع شود والا فردای قیامت مسئولید و باید جوابگوی خدای متعال خون شهیدان ومردم باشید و در همین دنیا هم به آه وناله مردم گرفتار می شوید.

خطیب جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: ما در این استان مدیران پاک دست و مومن و متعهد و متخصص زیاد داریم ولی از آنان استفاده نمی شود مطالبه همیشگی ائمه جمعه استان بکارگیری و استفاده از ظرفیت های مدیران مومن و انقلابی و ولایی و توانمند و دلسوز بوده و هست
واقعیت این است امروز عده ای باید توبه واستغفار عده ای باید جبران و عده ای باید محاکمه و محکومین به اشد مجازات محکوم شوند و مردم در آینده در انتخاب هایشان دقت کنند که شریک جرم چنین افرادی نباشند.

 

 

امام جمعه شهر دیشموک:

حجت الاسلام راوند در ابتدای خطبه دوم ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی در رابطه با سفر رئیس جمهور عراق به کشور ایران  گفت:رئیس جمهور کشور عراق در بین شیعیان،کردهای عراق و اهل تسنن به عنوان فردی معتدل شناخته می شود که از این ظرفیت برای اتحاد بین مردم کشورعراق می توان استفاده نمود.

حجت الاسلام علی اکبر راوند در رابطه با سفر وزیر امور خارجه انگلیس در 28 آبان ماه به تهران گفت:از جمله گستاخی های وزیر امور خارجه انگلیس مطرح نمودن آزادی زندانیان دوتابعیتی بود که جای سوال دارد چرا در امور داخلی کشوری مستقل که دارای قوای سه گانه مقتدر و مستقل است دخالت می کنند.به جای این که ما در قضیه برجام و اینکه قرار بود ظرف مدت 7 ماه تحریم های آمریکا را دولت انگلیس بی اثر کند طلبکار باشیم؛ آن ها به صورت طلبکارانه عمل می کنند؛ که جا دارد مسئولین محترم پاسخی درخور شان به ایشان داده و دیگر چنین اموری در کشور اتفاق نیفتد.

خطیب نماز سیاسی عبادی جمعه دیشموک در رابطه با جنگ تمار عیار اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی افزود:کشور ما درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است که از یک طرف دشمن خارجی و از طرف دیگر مفسدین اقتصادی در صدد ایجاد مشکلات بیشتری با احتکار و گرانی برای مردم هستند که دلسوزان اسلام،انقلاب،مردم بصیر،خانواده های شهدا،علما و روحانیون خواهان اشد مجازات برای مفسدین اقتصادی و دانه_درشت ها هستند.انتظار می رود که برخوردها به صورت قاطع انجام شود تا مردم ببینند و امیدشان نسبت به نظام از دست نرود.

حجت الاسلام علی اکبر راوند در رابطه با گرامیداشت هفته بسیج گفت:سازمان بسیج برای حفظ نظام ،اسلام و سرزمین ملت ایران راه اندازی شد که حضرت امام خمینی(ره) با تفکر جهادی و انقلابی آن را ایجاد کرد تا کشور را در برابر زورگویان بیمه کند.

ایشان در رابطه با خصوصیات بسیجی بودن افزود:خدامحوری بسیجیان در جنگ 8 ساله زبانزد عام و خاص بود. شهدا و بسیجیان زمان جنگ خدا محور بودند و با تقدیم خون خودشان بسیجی واقعی شدند که مصداق بارز بسیجی بودن شهدای ما هستند.

بسیجی کسی است که وقتی نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه شکل می گیرد همه چیزش را برای خدا دهد؛زیرا برای فقیه عادل تمام شئونات حکومت سیاسی و دینی  پیامبر اسلام(ص) وجود دارد. یکی دیگر از ارکان بسیجی بودن حق شناسی است و بسیجی باید به دنبال حق باشد باید حق را شناخت تا بگویم که حق با کیست و باطل را باید شناخت تا افراد باطل را بشناسیم.لذا بسیجیان ما در طول 40 سال حیات نظام جمهوری اسلامی با تلاش های خود د راه اهداف مقدس امام و شهدا و رهبری نظام را در زمینه های علمی،اقتصادی،فرهنگی و نظامی به جلو بردند که شهدای زیادی از جمله شهید مجید شهریاری(شهید هسته ای) در این راه تقدیم نظام اسلامی شدند.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک