آخرین اخبار

20. آذر 1401 - 8:25   |   کد مطلب: 10971
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه از برداشت بیش از ۵ هزار تن گوجه فرنگی از سطح مزارع این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه در گفتگو با این پایگاه خبری با اشاره به اینکه برای اولین بار در سطح ۹۰ هکتار از دست های این شهرستان اقدام به کشت گوجه شده است گفت: هزینه تمام شده هر هکتار گوجه اعم از اتصالات، نشاء، کارگری و سایر هزینه‌ها بیش از ۱۵۰ میلیون تومان در هکتار شده است.

 

 

 

حکمت الله نریمانی با اعلام اینکه کشت محصول زراعی گوجه‌ فرنگی شهریور ماه انجام و هم اکنون کشاورزان کار برداشت این محصول را انجام می دهند افزود: از هر هکتار گوجه میانگین ۶۰ تن برداشت عملکردی بوده و برداشت هر هکتار ۴ روز طول می‌کشد و روزانه ۴۰ نفر مشغول به کار هستند.کشت این محصول موجب فرصت شغلی فصلی ایجاد شده است و در صورت بازاریابی به موقع و قیمت مناسب به معیشت مردم و بهره برداران کمک شایانی می کند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۵ هزار و ۴۰۰ تن گوجه‌فرنگی برداشت شود تصریح کرد: گوجه فرنگی برداشت شده علاوه بر تامین نیاز مردم شهرستان، استان روانه بازار دیگر استان‌ها شامل اصفهان، یزد،قزوین، تهران و ... می‌شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه امر گوجه چینی موجب رونق کشاورزی و در آمد زایی و کمک به افراد کم در آمد و آسیب‌پذیر شهرستان می شود خاطرنشان کرد: کهگیلویه با داشتن آب و هوای مساعد یکی از مناطق حاصلخیزی است بگونه ای که در چهار فصل سال می‌توان از اراضی محصولات فصلی و غیر فصل برداشت کرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک