آخرین اخبار

27. دى 1395 - 0:32   |   کد مطلب: 7381
نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان کهگیلویه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شده بود با حاشیه های زیادی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور اعضای این شورا در حالی در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد که با حاشیه های زیادی همراه بود.

 

در این نشست مدیران ادارات فرهنگی شهرستان کهگیلویه بر عملکرد درخشان سپاه شهرستان کهگیلویه در برگزاری یادواره های شهدا و برنامه های فرهنگی تاثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید داشته و نسبت به عملکرد بنیاد شهید شهرستان انتقاد کردند.

 

این نشست با حاشیه هایی از جمله حرف های تند و تعجب آور معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثاران کهگیلویه همراه بود که در پایین آورده شده است.

فرماندار کهگیلویه در این نشست با بیان اینکه، امنیت و آرامش کنونی ما مرهون رشادت، جانفشانی ها و نثار خون شهدا می باشد، افزود: شهدا با فدا کردن جان خویش، این امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

 

علی پوزش به اهمیت بالای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده، گفت: این امر سبب آشنایی و پیوندها برای نسل جدید می شود.

وی با اشاره به نقش مهم برگزاری یادواره شهدا در احیاء و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت کنند.

 

فرماندار کهگیلویه توجه ویژه و پیشگامی دانشگاه علمی کاربردی در برگزاری برنامه  های فرهنگی را مورد تقدیر خواند و گفت: دانشگاههای آزاد و پیام نور در این راستا بسیار ضعیف عملکرده و خود را به درستی نشان ندادند.

 

پوزش به تداخل برگزاری یادواره های از سوی سپاه و بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: اینگونه تداخل باعث عدم اثربخشی می شود.

 

فرماندار کهگیلویه گفت: همه نهادهای فرهنگی باید تعامل برنامه ها را پیش ببرند و اگر دنبال کارشکنی و چوب لای چرخ هم گذاشتن باشیم هیچ کاری پیش نمی رود.

 

وی، برگزاری برنامه های فرهنگی یادواره شهدا بصورت همزمان را به صلاح ندانست و اضافه کرد: ادارت بانی، قبل از برگزاری برنامه های فرهنگی در شهرستان با جلسه‌ای به هماهنگی های لازم پرداخته و به توافق برسند.

پوزش، هماهنگی مدیران کل و فرماندهی سپاه فتح در کنترل برنامه یادواره ها را ضروری خواند و گفت: تفاهم نامه ای ترتیب و ابلاغ شود.

 

سرگرد خدایار زینی پور مسئول فرهنگی سپاه ناحیه دهدشت هم در این نشست به غیر قابل اجرا شدن تفاهم نامه در این راستا با وجود تجربه کارفرهنگی تاکید کرد.

 

وی از عدم همکاری بنیاد شهید در برگزاری یادواره ها انتقاد کرد و گفت: وقتی بنیاد شهید برای یک شاخه گل در جهت برگزاری یادواره های شهدا با ما همکاری ندارد، چطوری انتظار می رود بنیاد شهید و سپاه نشست مشترک برگزار کند!

 

زینی پور از سوء استفاده سیاسی برخی  ادارات از برنامه های فرهنگی یادواره شهدا گلایه و اضافه کرد: هدف سپاه از برگزاری برنامه های آشنایی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است که اهداف دیگر ادارات با سپاه همخوانی ندارد.

کمال دلتخواه معاون فرهنگی بنیاد شهید شهرستان که صحبت های معاون سپاه کهگیلویه به مذاق وی خوش نیامد، با لحنی بسیار تند خطاب به معاون سپاه کهگیلویه گفت: بنیاد شهید متولی برگزاری یادواره شهدا است و سپاه هیچ نقشی در این راستا نداشته و اصلاَ همکاری با ما نمی کند.

 

دولتخواه اضافه کرد: : ما باید از ابتدا در مقابل شما ایستادگی کرده که اکنون چنین مسائلی پیش نمی آمد.

 

این سخنان معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه در حالی بود ک در چند سال گذشته ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه یادواره های زیادی از شهدای شهرستان را برگزار کرد که کیفیت و اثر گذاری خوب این برنامه های فرهنگی موجب رضایت مردم و مسئولین شهرستان شده و از نقش کمرنگ بنیاد شهید در اجرای این برنامه ها بارها انتقاد شده است.

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک