آخرین اخبار

23. دى 1402 - 23:58   |   کد مطلب: 11406
قلعه تاریخی قلعه رئیسی یکی از آثار باستانی در این شهر در خطر معرض ریزش است تا متولیان مروبطه به دنبال راهکار برای حل مشکل باشند.

آثار باستانی در کنار مناظر طبیعی نقش مهم و ارزشمندی در جذب گردشگر و توریست دارد و توجه به نقش آنها در کنار منفعت‌های مادی سبب معرفی هویت‌ها و فرهنگ‌های یک منطقه و جغرافیا می‌شود.

 

این آثار به‌عنوان میراثی ماندگار محسوب می‌شود تا با مرور فرهنگ‌ها و اندیشه‌های گذشتگان از مفاهیم ارزشمند الگو گرفته شود و درس و راهنمایی برای حال و آیندگان باشد.

 

در کنار اهمیت این موضوع اما گلایه‌های مطرح شده حکایت از خطر ریزش قلعه تاریخی در قلعه رئیسی دارد تا متولیان مربوطه به دنبال راهکار جهت رفع مشکلات احتمالی باشند.

 

اهالی مجاور این اثر باستانی با بیان اینکه در شرایط مختلف زمانی این اثر باستانی با خطر ریزش مواجه شده است، اظهار داشتند: اگر‌ حفاظت و صیانت از این بنا صورت نگیرد در هر لحظه امکان ریزش آن وجود دارد.

 

آنها اضافه کردند: این بنا در محل رفت‌وآمد ساکنین است و افرادی برای حضور در اماکن عمومی از این مسیر عبور می‌کنند و ریزش احتمالی این بنا خطرات مختلفی را می‌تواند ایجاد کند.

 

متولی این بناهای تاریخی میراث‌فرهنگی و گردشگری است و این اداره کل می‌تواند با بررسی مشکلات آن علاوه بر رفع خطرات احتمالی برای ساکنین، نقش مهمی در حفظ و حراست از آن به‌عنوان‌ اثری ارزشمند تاریخی داشته باشد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس با بیان اینکه‌ اماکن تاریخی در معرض فرسایش و خطر مورد بررسی قرار می‌گیرند گفت: بررسی این قلعه تاریخ توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی صورت می‌گیرد.

 

سعید طالبی پور در ادامه با بیان اینکه درصورتی‌که این اماکن در معرض فرسایش با فروپاشی باشند اقدامات لازم صورت می‌گیرد، گفت: در طی روزهای آینده کارشناسان میراث‌فرهنگی به محل موردنظر رفته و بررسی‌های کارشناسی را انجام خواهند داد.

 

وی افزود: بعد از بررسی از طریق مرمت، بنا رفع خطر خواهد شد و در مرحله بعدی از طریق پیگیری‌ها به دنبال جذب اعتبار برای رفع مشکل اقدام خواهد شد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک