آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1398 - 13:07   |   کد مطلب: 8939
استان کهگیلویه و بویر احمد امسال رکورد بیشترین بارندگی را از آن خود کرد و همین موضوع تاثیر بسیار خوبی بر کشاورزی مخصوصا مزارع دیمی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ گندم و جو به عنوان غله ای سازگار است . گندم از غلاتی است که در نواحی سرد هم کشت می شود. این غله در سراسر جهان در فصول مختلفی کشت می شود، به طوریکه در هر ماه از سال، گندم در یکی از نقاط جهان در حال برداشت است.

گندم به دوشیوه دیم و آبی کشت می شود در گندم های دیم که تنها به امید نزولات جوی کشت می شود، به دلیل فراهم نبودن رطوبت کافی میزان عملکرد در مقام مقایسه با گندم های آبی کمتر است و در نتیجه حجم پروتئین تولیدی در آنها پایین تر است. اما در مقابل به دلیل بالا رفتن مقاومت آنها در برابر کم آبی پوسته های دانه آن برای جلوگیری از تبخیر و تعرق ضخیم شده و درصد پروتئین موجود در آنها نسبت به گندم های آبی افزایش می یابد. دقیقاً به همین دلیل است که از گندم های دیم در ماکارونی سازی استفاده می شود.

 

در این ایام از سال مزارع شهرستان کهگیلویه تا حدودی به بار نشسته و دربه زودی به مرحله برداشت میرسند. مزارع جو که همیشه زود تر از گندم رشد میکند رو به زردی گذاشته و تقریبا آماده برداشت هستند و مزارع گندم نیز با توجه به رشد خوشه های آن ها  دو تا سه هفته آینده به مرحله برداشت خواهند رسید.

 

استان کهگیلویه و بویر احمد  امسال رکورد بیشترین بارندگی را از آن خود کرد و همین موضوع  تاثیر بسیار خوبی بر کشاورزی مخصوصا مزارع دیمی داشته است.

 

در ادامه تصاویر مزارع کهگیلویه آمده است؛

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک