آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1401 - 14:40   |   کد مطلب: 10583
استارت آپ ها بهترین و نوین ترین رویکرد حاکم برای توسعه فناوری های بومی و ایجاد بستری برای مقابله با همین غافلگیری ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ محمود محمدی کارشناس ارشد رسانه _ تنفس کشیدن های این روزهایمان در فضای مجازی فاز جدیدی از رویارویی ما را با واقعیت های گمشده مان در دنیای حقیقی مواجه می‌کند.

جایی که گمان نمی بردیم در یک فضایی این چنین، گاهی دست و پا گیر و گاهی کمک دهنده قرا بگیریم.

دمادم در بزنگاه هایی قرار می گیریم که اگر با یک تفکر انتقادی با واکسیناسیون رسانه ای قرار نگیریم، گاهی قافیه را به سازندگان پیام های قلابی می بازیم.

واقعیت دنیای مجازی اینگونه است، اگر همواره خود را در ظرفیت های انتقادی و چرایی قرار ندهیم، اسیر بازی سازندگان می شویم.

شاید باورمان نشود اما روند رشد تکنولوژی در سالیان آینده خیلی سریعتر از رخدادهای برق آسایی است که تاکنون دیده ایم، و در این بین خوب به نتیجه رسیده ایم که مقاومت ها فایده ندارد و از طرفی پذیرش های یک طرفه هم بی اثر است و آسیب آن در آینده خودمان میشود.

تکنولوژی های مبتنی بر اینترنت اشیا و یا بعبارتی رایانش ابری زودتر از آنچه که تصورش را کنیم جامعه را فرا می گیرد، زمینه های ایجاد آن در کشورهای جهان اول و دوم به مراتب در حال ایجاد شدن است اما غافل از اینکه کشورهای جهان بعدی در یک غافلگیری تمام عیار هستند.

بهینه سازی و همگام سازی در راستای توجه به نیازهای کشور مسئله ای بسیار مهم است که این روزها نیاز توسعه ای هر کشوری است.

در کشور عزیزمان، بی محابا در حال دور شدن از این اصل هستیم، چه بسیار کسب و کارهایی که روزانه در حال سرخورده شدن در این فضا هستند.

قدر مسلم بدانیم که استارت آپ ها بهترین و نوین ترین رویکرد حاکم برای توسعه فناوری های بومی و ایجاد بستری برای مقابله با همین غافلگیری ها هستند، ما در یک دوره این غافلگیری را مشاهده کردیم و اکنون بخوبی می فهمیم نداشتن قانون و چارچوب مهمترین ضرورت این روزهای این مساله مهم است.

جوانان بسیاری که فرصت های اشتغالزایی در نزدیکی آنها به سرعت در حال عبور است و در این زمانه که می توان این فرصت ها را شکوفا کرد نباید بر طبل نا امیدی و عبور از آن بدمیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک