آخرین اخبار

2. خرداد 1402 - 23:34   |   کد مطلب: 11174
متأسفانه هر ساله و با شروع فصل گرما شاهد آتش‌سوزی گسترده در مزارع و جنگل های هستیم و کمبود امکانات اطفاء حریق و نیروی انسانی کافی، بهانه ای در دست مدیران بدل شده است.

هر سال  و با شروع فصل گرما شاهد آتش‌سوزی گسترده در مزارع گندم، جنگلها و ... در شهرستان کهگیلویه هستیم.

با همزمانی فصل برداشت که دسترنج یک ساله کشاورزان به بار می نشید  و هر کشاورزی اماده برداشت خوشه‌های طلایی گندم است اما خطر  آتش سوزی به جان مزاع می افتند و یک شبه دسترج یک ساله کشاورزان خاکستر می شود به خاک سیاه می نشانند.

امسال نیز با توجه به بارش مناسب نزولات آسمانی، پوشش گیاهی در سطح باغات، جنگل‌ها و مزارع کشاورزی  افزایش داشته است.

رئیس منابع طبیعی کهگیلویه در این خصوص با اشاره  وقوع پنج فقره آتش‌سوزی در این مدت کوتاه از سال گفت: از این مجموع سه فقره مرتعی و دو مورد کشاورزی بودند و در این آتش‌سوزی‌ها برخی درختان آسیب دیدند و چندین هکتار، مزارع کشاورزی گندم از بین رفت.

علی کریمی، کمبود نیروی انسانی را مهم‌ترین مشکل در زمان وقوع آتش‌سوزی‌ها عنوان و افزود: در این آتش‌سوزی‌ها با حضور به موقع نیروهای مردمی، بسیجیان، نیروهای منابع طبیعی، هلال‌احمر، محیط زیست و جهاد کشاورزی مهار شدند.

باید بدانیم شهر دهدشت با کمبود اتش نشانی مواجه است و اگر همزمان چند اتش سوزی در سطح شهر رخ دهد دهدشت با بحران مواجه خواهد شد.

کمبود امکانات اطفای حریق مناسب و کمبود نیرو در آتشنشانی‌ها جمله از مشکلات اساسی و نام‌اشنا در صحبت های تمام مدیران ارشد استانی و شهرستانی است و در جلسات و گفتگوها مرتب شاهد بیان همین موضوعات هستیم که در مهار آتش سوزی متاسفانه به دلیل کمبود امکانات اطفاء حریق و پرسنل آموزش دیده تمام زحمات یکساله این کشاورزان به هدر می رود و در انش سوزی جنگلها خسارات زیادی به طبیعت وارد می شود.

حال با توجه به سخنان رئیس منابع طبیعی کهگیلویه، در ماه گذشته از سال ۱۴۰۲ تا کنون ۵ فقره اتش سوزی در شهرستان کهگیلویه به وقوع پیوسته و  کمبود نیروی بر این مورد می تواند زنگ خطری برای مسولان و ستاد بحران شهرستان باشد که با رایزنی ها در صدد جذب اعتبارات و امکانات برای رفع کمبود ها باشند و برای پوشاندن ضعف عملکرد ها دیگر شاهد این نباشیم که کمبود ها این وسط قربانی شوند.

تصاویری از یک فقره اتش سوزی مزارع گندم منطقه گلزار دهدشت:

 

 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک