آخرین اخبار

11. دى 1393 - 19:46   |   کد مطلب: 3
در فضای غبار آلود فتنه تشخیص حق از باطل و دوست از دشمن برای همگان امکان پذیر نیست و بر همین اساس بصیرت ملت ایران قابل تحسین و ستودنی است.
اندرزیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛دفاع مقدس هشت ماهه ملت ایران بویژه حماسه نه دی را می توان به عنوان انقلاب سوم نام نهاد و در این انقلاب بوسیله رهبر معظم انقلاب و ملت فداکار چشم فتنه در آورده شد و فتنه گران و اربابانشان رسوا گردیدند (والفتنه اشدّ من القتل - بقره 191)

در فضای غبار آلود فتنه تشخیص حق از باطل و دوست از دشمن برای همگان امکان پذیر نیست  و بر همین اساس بصیرت ملت ایران قابل تحسین و ستودنی است . 

مثلث شوم آمریکا، انگلیس،اسرائیل و بعضی از دولت های مرتجع عرب مثل عربستان و همینطور مزدوران وجیره خواران آنها مثل سلطنت طلبها ،منافقین بهائیان و دیگر گروه های ضد انقلاب و قدرت طلبان فتنه گر، احزابی بودند که اصل اسلام و ولایت فقیه را مورد هدف قرار دادند و اجتماع ملیونی مردم در نه دی بساط احزاب و انقلاب مخملی و رنگی شان را برچیدند.

درباره حماسه 9 دی و دفاع مقدس مردم، آیاتی از قرآن کریم را بعنوان مصداق در ادامه آمده است:

  1. مومنان چون احزاب رادیدند گفتند این همان جنگی است که خدا ورسولش به ما وعده داده اند و خدا و رسولش راست گفته اند وجزء برایمان وتسلیمشان نیفزود (احزاب 22).
  2. ملت مومن ایران بعداز خطبه 29خرداد مولا و مقتدایشان نیز دستان پلید دشمنان را در فتنه ی هشتاد و هشت دیدند و اجتماع احزاب را باورکردند و در 9دی مشت محکم بردهانشان کوبیدند.
  3. حماسه نه دی تجلی قدرت خداوند وپیروزی با دستان مومنان بود(ایّدک بنصره وبالمومنین- انفال62)
  4.  گامهای استوار ملت در نه دی حاکی از نصرت خداوند بود که هر کسی دین خدا را یاری کند خداونداورا پیروز  می نماید (ان تنصرالله ینصر کم و یثبت اقدامکم -محمد( ص) 7 )
  5. حماسه و عرفان در روز نه دی خبر از پاداش بزرگ الهی در نشان دادن راه مستقیم به ملت مجاهد ایران بود (والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا -عنکبوت 69 )
  6. حضور ملیونی امت حزب الله در روز نه دی تائید وعده ی قطعی خداوند بر پیروزی حزب الله برحزب شیطان بود (فانّ حزب الله هم الغالبون -مائده 45)
  7.  در روز نه دی وعده ی خداوند ثابت شد که اگر دشمنان در مقابل دین دُم دربیاورند دُم آنها را قطع خواهد کرد (فقطع دابر القوم الذین ظلموا ...انعام 45 )
  8. حماسه ی نه دی نمونه ای از پیروزی حق ودعوت جهانیان به سوی راه خدا بوسیله ی بصیرت وبینایی امام وامّت بود(قل هذه سبیلی ادعواالی الله علی بصیره اناومن اتبّعنی-یوسف108 )
  9. روزنه دی تجلی دشمنی بادشمنان خدا ودوستی ومهربانی بادوستان خدابود (-اشدّاء علی الکفّار رحماءبینهم-فتح29 )
  10.  روز نه دی روزی بود که دشمنان را مایوس ونا امید کرد(الیوم یئس الذین کفروا من دینکم-مائده3 )
  11. حماسه ی نه دی تفسیر بصیرت ملتی بود که حجاب جهل وجهالت را از سر راه برداشتند تاعاشورایی دیگر بوجود نیاید (لیستنقذ الناس من الجهاله وحیره الضلاله-زیارت اربعین)
  12.  حماسه ی نه دی از جمله شعائر بزرگ الهی است که تعظیم وتکریم آن نشان از تقوای دل وبصیرت درون می دهد(ومن یعظّم شعائرالله فانّها من تقوی القلوب- حج 32)
  13. نه دی روز یاس ونا امیدی دشمن از دست یابی به اهداف شوم و پلیدشان بود (الیوم یاس الذین کفروا من دینکم -مائده 3)

یکی از ابعاد مهم حماسه نه دی مسئله بصیرت مردم بود، بصیرتی که اگر در مردم مدینه بود حضرت علی (ع)دستهایش بسته نمی شد، بیست وپنج سال خار درچشم و استخوان در گلو صبر نمی کرد، حضرت فاطمه (س)سیلی نمی خورد و بین در ودیوار قرار نمی گرفت و همینطور در کوفه مردم علی و فرزندانش علیهم السلام را تنها نمی گذاشتند، بی وفا نبودند، پیمان شکنی نمی کردند و دین به دنیا نمی فروختند . 

هدف فتنه گران و اربابانشان بر اندازی نظام اسلامی و حکومت ولایی بود به همین جهت در روز عاشورا به ساحت مقدس ابا عبدالله(ع) جسارت کردند، مسجد وعکس امام را آتش زدند ،بر علیه اسلام واصل ولایت فقیه شعار دادند ،بنابر این دفاع از مجرم جرم و دفاع ار ظالم ظلم .. 

حماسه نه دی نشان داد که دلهای نورانی مردم در پیروی از خورشید درخشان انقلاب (مقام معظم رهبری) مورد لطف وعنایت الهی قرار گرفته و در آن آزمون سخت، سر بلند و پیروز در آمدند اما عده ای از خواص بی بصیرت بخاطر حجاب دنیا طلبی و حب مقام و ریاست یا در زمین دشمن قرار گرفتند یا مثل آنهایی گه در جنگ جمل می گفتند حق با علی (ع)است یا عایشه ، هنوز مردد و بی تفاوت اند و چه بسا دشمن را یاری می کنند . 

در طول هشت ماه دفاع مقدس ملت ایران نقش رهبر معظم انقلاب در بصیرت دهی و هدایت حکیمانه مردم تا آنجا بود که دشمنان زخم خورده اعتراف نمودند گه طراحی جنگ احزاب وکودتای آنها برای فروپاشی ده نظام بود اما رهبر ایران جلوی آنرا گرفت بنابر این باید خدا را بر این نعمت سپاس کردآنگونه که حضرت امام در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس دشمنان را ناکام گذاشت (و اما بنعمه ربک فحدّث- ضحی 11 )

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک