کدخبر: ۹۸۹۶
۱۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۱
چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری کهگیلویه مطرح شد؛

کاهش سن مصرف مواد مخدر بزرگترین آسیب اجتماعی کهگیلویه

زنگ خطر کاهش سن مصرف موادمخدر در شهرستان کهگیلویه به صدا در آمده است و غفلت از آن منجر به صدمات و ضررهای جبران ناپذیری به آینده جوانان و شهرستان خواهد زد.

پرهیز درخش کارشناس مواد مخدر در گفتگو پایگاه خبری کهگیلویه کاهش سن مصرف مواد مخدر در شهرستان کهگیلویه را  بزرگترین آسیب اجتماعی دانست و گفت: جای بسیار نگرانی است که اعتیاد به سیگار و قلیان  متاسفانه توسط خانواده‌ها نادیده گرفته شده و به راحتی از کنار آن می گذرند.

 
 
 
 درخش به  باورهای غلطی که در بین جوانان شایع شده که مخدر گیاهی اعتیادآور نیست اشاره و افزود: این دست شایعات  باعث شده که جوانان گرایش بیشتری  نسبت به مواد مخدر پیدا کرده بدون از آنکه از عواقب آن آگاه باشند.
 
 
 وی تصریح کرد:مصرف قرص‌های ریتالین و ترامادول  در بین دانشجویان در ایام امتحانات نیز زیاد شده است و این باور را در بین جوانان به وجود آورده است که این قرص ها اعتیاد نمی آورد و متاسفانه شدت پیدا کرده که در مراجعات برای مشاوره و ترک زیاد با این موارد برخورد داشته و لازم است آن  کنترل اصولی و اگاهی توسط دانشگاه ها صورت بگیرید.
 
 
درخش کاهش سن اعتیاد به زیر ۱۵ سال را به تغییر سبک زندگی خانواده ها نسبت داد و گفت:  وقتی مشغله والدین زیاد شده این امر باعث  ایجاد شکافی عمیق بین والدین و فرزندان شده و از این رو جوانان به سمت دوستان ناباب و مواد مخدر جهت برای پر کردن این خلا کشیده می شوند.
 
 
این کارشناس افزود: اصلا این باور که مصرف مواد مخدر فقط مختص خانواده های فقیر و افراد بیکار است  صحت نداشته چرا که ما در بین مراجعان افراد سرشناس کارمند و حتی ثروتمندانی را داشته که به دام اعتیاد افتادند.
 
 
درخش گفت:  حتما باید  خانواده‌ نظارت درست بر رفتار خود بین اعضای خانواده داشته باشند  تا جوانان این سرمایه های  بزرگ  مرز و بوم از آسیب دور نگه داشته شوند.
 
 
وی ضمن تشکر از کارهای فرهنگی که در چند سال اخیر در سطح شهرستان صورت گرفته است افزود: مرگ میر بر اثر سو مصرف مواد مخدر نسب به قبل کاهش چشمگیری داشته و میطلبد همه نهادهای مسئول کارهای فرهنگی برای کاهش مصرف مواد مخدر بیشتر همکاری کرده تا جامعه ای عاری افراد گرفتار در دام اعتیاد داشته باشیم.
 
 
انتهای پیام/