کدخبر: ۱۱۵۱۴
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
چاپ

وضعیتی که نیاز به ورود متولیان دارد؛

بازار بی‌ثبات «دهدشتی‌ها» را آشفته کرد

عرضه اجناس مختلف در بازار شهر دهدشت با عدم قیمت‌گذاری در برخی صنوف سبب آشفتگی شهروندان دهدشتی و مطالبه‌ای مردمی برای ساماندهی وضعیت موجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ نظارت‌های دائمی در بازار، کنترل قیمت‌ها، مبارزه با سودجویی‌ها و همچنین شناسایی تخلفات از جمله وظایف متولیان بازار در کهگیلویه و بویراحمد است.

این نظارت‌ها باید همیشگی باشد اما در شرایطی که گزارشی از تخلف یا ضرورت ورود تخصصی به موضوعی خاص در بازار اعلام می‌شود باید متولیان مربوطه نسبت به ورود به آن اهتمام جدی از خود نشان دهند.

نظارت‌ها و اِعمال قانون متخلفان باید اطلاع‌رسانی شود تا بازدارندگی در بازار ایجاد شود و افراد سودجو احساس نکنند نظارت و قانونی در بازار نیست و طبق سلیقه خود می‌توانند در بازار تاخ‌وتاز کنند.

مشکلات بازار در طی روزهای گذشته در شهر دهدشت با گلایه‌هایی همراه بود و تعدادی از شهروندان از عدم نظارت و همچنین عدم پاسخ به مشکلات بازار گلایه کردند.

این گلایه‌ها نسبت به قیمت مصالح ساختمانی، برقی و ابزارآلات، میزان دستمزد بنا وکارگر حکایت دارد و بیان شد این موضوعات مشخص نیست.

در این گزارش‌ها بیان شده، مشکلات به صنعت معدن اعلام می‌شود اظهار دارند با صنف مطرح کنید، به اتحادیه گزارش داده شده اتحادیه بیان می‌کند اصناف باید قیمت دهد و در این شرایط مردم سردرگم هستند.

لازم به ذکر است پیگیری گزارش‌ها و اظهارات مردمی یکی از وظایف مهم متولیان مربوطه است تا زمینه نظم و قانون در بازار حکم فرما باشد و از هرگونه سودجویی و منفعت طلبی در بازار جلوگیری شود.

سید حمزه لقمانی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با بیان اینکه گشت مشترک در بازار وجود دارد گفت: به مناسب بازگشایی مدارس گشت مشترک برای تخلفات حوزه لوازم التحریر از روزهای آینده شروع و تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد.

وی به موضوع قیمت شن و ماسه در شهر دهدشت با توجه به برگزاری جلسه‌ای در خصوص مصالح ساختمانی در طی ماه‌های گذشته پرداخت و ادامه داد: قیمت شن تابع عرضه و تقاضا است و با توافق طرفین انجام می‌شود اما به دلیل محدودیت اعلام شده توسط شرکت برق این کارخانه‌ها فعالیت ۶ ساعته دارد از طرفی مقرر شد فروش مصالح با قیمت اتحادیه اجرایی شود و بالاتر از این نرخ تخلف محسوب می‌شود.

لقمانی با بیان اینکه پرونده‌هایی در خصوص عدم عرضه سیمان مورد بررسی قرار دادیم و افراد متخلف با عنوان احتکار مورد رسیدگی قرار گرفتند افزود: کسانی که عرضه مصالح ساختمانی نداشته باشند احتکار محسوب می شود و به دلیل حساسیت موضوع برخورد جدی خواهد شد.

لقمانی به موضوع قیمت ابزارآلات در شهر دهدشت اشاره کرد و ادامه داد: ابزار آلات به صورت موردی اقدام‌هایی انجام شد و قول می‌دهیم گشتی برای این موضوع ایجاد شود.

امیر تیمور موسویان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی کوتاه با خبرنگار ما از پیگیری‌ها در خصوص قیمت مصالح ساختمانی در شهر دهدشت طی روزهای آینده خبر داد.

انتهای خبر/