کدخبر: ۱۱۵۲۴
۰۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۰
چاپ

امام‌جمعه کهگیلویه:

اتحاد امت‌ اسلامی رمز نجات غزه است

امام‌جمعه کهگیلویه گفت: مهم‌ترین علت به وجود آمدن سختی‌ها و انشقاق عدم وحدت در بین مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه در خصوص هفته وحدت و اهمیت اتحاد بین مسلمانان برای نجات غزه با تبریک و شادباش ایام ربیع الاول بالاخص میلاد نبی اکرم (ص) گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی حاصل شد نام‌گذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام هفته وحدت است، از علت‌های این نام گذاری باتوجه‌به به تلاش فراوان دشمنان در سال‌های گذشته مبنی بر تشتت آرا در بین مسلمانان و تفرقه‌افکنی که حاصل کرد و متأسفانه اجازه انتشار اسلام را نداد و بلکه از حضور قوی اسلام و اسلام‌گرایی نیز جلوگیری کرد.

امام‌جمعه کهگیلویه گفت: آنچه که قرآن هم به‌عنوان یک مسئله مهم و حیاتی و هم به‌عنوان یک مسئله که ما امروزه نیز در آن ضعف داریم به ما تأکید می‌کند این است که اگر جامعه اسلامی دچار انشقاق و سختی‌هاست مهم‌ترین علت به وجود آمدن آن عدم وحدت در بین مسلمانان است.

وی افزود: اگر امروزه ما در منطقه شاهد گروهک‌های کوچک و بزرگ غاصب و متجاوز مانند رژیم جعلی اسرائیل و داعش و... هستیم و حتی اگر مردم مسلمان غزه متحمل جنگ و فشار و سختی شده‌اند و دشمن صهیونیستی این‌چنین وحشتناک دست به بمباران این مردم مظلوم می‌زند، علتش همان حمایت‌نکردن و عدم وحدت میان امت اسلامی است. اگر این وحدت در میان مسلمان به وجود می‌آمد و آنان را در کنار هم قرار می‌داد دشمن جرئت چنین اقدامات وحشتناکی را علیه غزه به خود نمی‌داد.

حجت الاسلام وحدانی فر گفت: راه برون‌رفت مشکل غزه و پیشرفت اسلام اتحاد میان مسلمانان است. هر کجا و در هر کشوری و هر منطقه‌ای و یا در هر عصری مسلمانان اتحاد و برادری و اخوت داشتند و اختلافات را کنار گذاشتند، رمز موفقیت اسلام و آن منطقه بود.

حجت الاسلام وحدانی فر بااشاره به دیدار مقام معظم رهبری با علمای اهل تسنن گفت: امام راحل اعتقاد قلبی و جاذب داشتند بر اینکه راه موفقیت ایران اسلامی و اسلام از وحدت غیرمسلمانان است. منادی وحدت و کسی که نسبت به وحدت امت اسلامی تأکید فراوانی داشته و وحدت را یک ضرورت مهمی دانسته و نیز عدم وحدت را به نفع دشمن اسلام شمردند مقام معظم رهبری بودند.

وی در پایان افزود: امسال نیز در اولین روز هفته وحدت مقام معظم رهبری با دعوت از علمای اهل‌سنت در واقع این وحدت عینی و عملی را به نمایش گذاشتند. این دستوری است به همه ما که نسبت به مسئله وحدت، برادری و اخوت اهتمام جدی داشته باشیم. این دیدار نشان داد که وحدت جزو باورهای اعتقادی شیعه و مقام معظم رهبری است الحمدلله ایشان در عصر حاضر پرچم‌دار وحدت بین مسلمانان است و همه امت زیراین پرچم به وحدت خواهیم رسید، این پرچم به دست مبارک ایشان به صاحب عصر و زمان تحویل داده خواهد شد انشاالله.

انتهای خبر/