کدخبر: ۱۱۵۳۸
۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
چاپ

تلاش راهداری برای ایمنی راه‌ها در کهگیلویه

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های راه‌های ارتباطی بحث ایمنی است که این مهم چند سالی است در شهرستان کهگیلویه شدت گرفته است.

راه همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه و افزایش ایمنی و حمل‌ونقل و جابه‌جایی مسافران است.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مهم در حوزه راه بحث آسفالت مناسب و حذف نقاط حادثه‌خیز و ایمنی راه‌ها است که این مؤلفه‌ها بر افزایش سطح کمی و کیفی رانندگی و کاهش میزان مخاطرات جاده‌ای می‌تواند مثمرثمر باشد.

یکی از مهم‌ترین محورهایی که در طی دو دهه گذشته بیشترین قربانیان را در سطح شهرستان کهگیلویه داشته است جاده سوق-دهدشت است که این مهم در چند سال گذشته همواره قتلگاهی برای خانواده‌های کهگیلویه‌ و لنده‌ بوده است البته در دو دهه گذشته تلاش‌های گسترده‌ای از سوی متولیان حوزه راهداری و راه و شهرسازی برای تعریض و بازگشایی انجام شده و چندین ماه است که در حوزه ایمنی این محور تلاش‌های مضاعفی صورت‌ گرفته است.

تعریض و بازگشایی و آسفالت و جانمایی جداکننده‌ها (نیوجرسی) در مسیر سوق-دهدشت از جمله اقدامات اساسی است که در چندماهه گذشته از سوی راهداری و راه و شهرسازی شهرستان کهگیلویه اجرایی شده است که باعث ارتقای سطح ایمنی جاده سوق-دهدشت شده است.

اسلام آریاپناه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری با اشاره به اقدامات حوزه راهداری در راستای ایمنی و بهسازی و بازسازی راه‌های شهرستان کهگیلویه گفت: توجه به بحث ارتقای سطح ایمنی راه‌ها یکی از مهم‌ترین تکالیف قانونی راهداری است.

رئیس اداره راهداری شهرستان کهگیلویه گفت: ۱۰ کیلومتر میکرو آسفالت در جاده دهدشت به بهبهان در راستای ایمنی راه داشتیم که این مهم در ادامه نیز در دستور کار است.

وی تصریح کرد: در جاده ضرغام آباد نیز پیمانکار در حال تعریض و بازگشایی محور دهدشت به باغچه سادات است که از دوراهی ضرغام آباد تا سه‌راهی «خیارکار» یک لاین دیگر به جاده اضافه می‌شود و جداکننده راه (نیوجرسی) برای ایمن‌سازی جاده نیز جانمایی خواهد شد.

اسلام آریا پناه گفت: این محور یکی از محورهای مهم در حوزه تصادفات بود که امیدواریم با اقدامات صورت‌گرفته بتوانیم در بحث مخاطرات جاده‌ای این مهم را به کمترین سطح ممکن برسانیم.

وی در ادامه تأکید کرد: بیش از ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در جاده سوق-دهدشت داشتیم که در بحث نیوجرسی نیز تمام مسیر به جز ۳ کیلومتر از دره لبک تا سه‌راهی دهدشت به پاتاوه مانده است که اگر اجرایی شود برای همیشه بحث جاده سوق تکمیل خواهد شد.

رئیس اداره راهداری شهرستان کهگیلویه گفت: با رایزنی صورت‌گرفته با مرکز نگهداری راه‌های اداره کل راهداری استان به دنبال تأمین آسفالت ۳ کیلومتر باقی‌مانده تا سه‌راهی دهدشت به پاتاوه نیز هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث روکش آسفالت و تأمین و خرید جداکننده راه (نیوجرسی) ها تفاهم‌نامه با اداره راه و شهرسازی داریم و بعد از تکمیل راه و آسفالت آن تحویل راهداری می‌شود.

آریا پناه تأکید کرد: کارهای خوبی داریم که در حوزه راهداری به‌خصوص ورودی شهر دهدشت داریم که از سمت چرام به دهدشت، قلعه رئیسی به دهدشت کارهای خوبی در حال شکل‌گیری است.

وی در خصوص ورودی شهر دهدشت از سمت چرام و مشکلات و تصادفات صورت‌گرفته گفت: در خصوص ورودی شهر دهدشت از سمت جاده چرام با شهردار دهدشت تفاهم کردیم که زیرسازی را شهرداری انجام دهد و ما در حوزه آسفالت این محور ورود کنیم تا این مشکل از سمغان به دهدشت نیز برای همیشه حل شود.

رئیس اداره راهداری شهرستان کهگیلویه در خصوص جاده ایدنک تا سوق گفت: یکی از نقاط حادثه در محور لنده به سوق بعد از پل روستای ایدنک تا جاده لیر است که باید ادارات راهداری کهگیلویه و لنده همراه با کارشناسان حوزه راهداری استان از نقاط بازدید و بحث ایمنی و بازگشایی آن در دستور کار قرارگیرد.

انتهای خبر/