کدخبر: ۹۹۵۷
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵
چاپ

حمله رسانه شاهزاده سعودی به امام جمعه یاسوج/هتک حرمت به هویت و اصالت زنان لر توسط سعودی ها

از میان بردن عفاف و حیا در بین زنان و دختران لر موضوعی بود که رسانه شاهزاده سعودی در دستور کار خود قرار داده و به صحبت های آیت الله سید نصیر حسینی در جمع نمازگزاران یاسوجی واکنش نشان داده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ در شرایط ویژه کرونایی جهان رسانه های ضد انقلاب و شاهزاده سعودی  روند پیشین خود یعنی دروغ پردازی و دوگانه سازی برای ضربه زدن به فرهنگ ،حیا و عفاف را فراموش نکرده و در تازه ترین فتنه خود حجاب زنان لر را که از کامل ترین پوشش ها است را مورد هجمه رسانه ای خود قرار داده است.

 

این رسانه در تازه ترین اقدام ضد فرهنگی بر علیه زنان ایران هویت و اصالت بانوان لر را نشانه گرفته و سعی می کند با تحریف و القاء ضد فرهنگ به مقاصد خود دست یابد.

 

واقعیت تلخ  این روزهای هجمه رسانه شاهزاده سعودی به زنان لر که از حجاب و پوشش ویژه ای در بین زنان کشور برخوردار هستند، از میان بردن حجب و حیا، نفی لزوم عفت و پاکدامنی و نهایتاً زیرسوال بردن اصل حجاب است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در جمع نمازگزاران یاسوجی به تولید لباس‌های نامناسب برای زنان و دختران اشاره کرد و گفت: این لباس ها در شان زن مسلمان و شیعه نیست لباس‌های جلف که به صورت ارزان و فراوان در مسیر زنان قرار می‌گیرند ، بی‌حیایی، بی‌حجابی و بی عفتی زنان و دختران ما را فراهم می کنند.

 

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان در این زمینه گفت: مسئولان باید متوجه باشند و اجازه تولید و توزیع چنین لباس‌هایی که در شان زن مسلمان ایرانی نیست را ندهند در حالی که لباس های مناسب زنان کمیاب و بسیار گران است که خود نشان دهنده توطئه‌ای برای گمراه کردن زن و دختر مسلمان است.

 

این صحبت های امام جمعه شهر یاسوج و استاد حوزه به مذاق رسانه های سعودی خوش نیامده و تولید لباس های جلف را تیتر این رسانه کرده است و بدون شک از این آگاهی برخوردار نیست که پوشش زنان لر از کامل ترین پوشش ها است.

 

پوشش زنان و مردان کهگیلویه و بویراحمد رنگ اصالت و سنت را در خود دارد و این هویت با باور مردم به صورت ویژه ای گره خورده و از جاذبه های فرهنگی این دیار است.

لباس محلی و سنتی زنان استان کهگیلویه و بویراحمد از سه بخش اصلی سرپوش، بالاتنه و پایین تنه تشکیل شده است که مجموع این سه بخش، پوشش کاملی برای یک زن بوده و علاوه بر زیبایی، حجابی کامل برای منزلت یک زن به شمار می رود.

 

رسانه های ضد انقلاب بخصوص رسانه شاهزاده سعودی یعنی ایران اینترنشنال که با تبلیغات خود سعی می کند مساله حجاب را در بین بانوان کمرنگ کند این تذکر بجای خطیب نماز جمعه یاسوج به مسئولان را آبی بر آتشه فتنه و بی حجاب کردن زنان دیده است.

نوع پوشش لباس زنان کهگیلویه و بویراحمدی در نوع خود کم نظیر است و مرز حجاب و عفافی ست برای تمام داشته های شیرزنان دیار زاگرس نشینی که با وجود تمام مشکلات، هیچگاه از اصالت و ریشه خود دور نگشته و همواره به عنوان نماد استقلال در پوشش ظاهری در جای جای این مملکت زبان زد خاص و عام است.

 

انتهای پیام/