کدخبر: ۹۸۸۸
۱۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۸
چاپ

خطبه های نماز جمعه دهدشت؛

انتقاد تند امام جمعه کهگیلویه از مسئولان تامین اجتماعی کشور؛ آیا حاضرید فرزندتان را در دهدشت بستری کنید؟

خطیب نماز جمعه کهگیلویه گفت: چرا باید کهگیلویه در حوزه بهداشت که حق اولیه مردم است مظلوم باشد، آیا مسئولان تامین اجتماعی کشور آمادگی دارند اگر فرزندان خودشان بیمار شد در یک شهری مثل دهدشت با حداقل امکانات بستری شوند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛  امام جمعه کهگیلویه در نماز عبادی سیاسی این هفته  به ساخت واکسن ایرانی اشاره کرد و گفت: در زمانی که کشورهایی ادعای عالم بودن و اعلمیت در علم را داشتند جمهوری اسلامی با تلاش جوانان و نیروهای علمی و توانمند خود توانست این واکسن را بسازد.

 
 
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر با تاکید بر اینکه ایران با ساخت واکسن کرونا اولین تولید کننده در جهان اسلام است افزود: تمام دنیا برای اولین بار شاهد بود که رهبر مذهبی و مرجع تقلید جهان و الگوی بسیاری از مسلمانان و ازادی خواهان برای پیشبرد دانش عمومی و فرهنگ ملی آستین همت بالا می زند و داوطلب دریافت واکسن می شود کجا شما یک رهبر سراغ دارید که اعتماد به جوانان کشور کند.
 
 
وی تصریح کرد: رهبر انقلاب  می توانست از واکسن خارجی استفاده کند اما پای تلاش ، شجاعت و علم جوانان این مرز و بوم ایستاد برای اینکه به جهانیان بگویید این جوانان می توانند در اوج تحریم هایی که دشمن بوجود آورده است شکوفا باشند.
 
 
خطیب نماز جمعه کهگیلویه گفت: واکسن زدن رهبری هم در سطح ملی و هم بین المللی پیام مهمی دارد  و آن اعتماد به توان داخلی و خود باوری است که می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند.
 
 
وحدانی فر در بخش دیگر سخنان خود به مسئله این روزهای مذاکرات وین اشاره کرد و افزود: تیم مذاکره توجه کنند انها که خود را به آب و آتش زده و دست و پا می زنند در روزهای باقیمانده از این دولت کاری انجام شود؛ بدانند آمریکا تحریم ها را رفع نخواهد کرد.
 
 
وی گفت: آمریکا از این وعده ها فراوان داده شده و بارها گفتیم که راهبرد آمریکا از فشار حداکثری به مهار حداکثری تغییر پیدا کرده است.
 
 
وحدانی فر تصریح کرد: آمریکا گرگ است  و فرقی ندارد  آمریکای ترامپ باشد یا آمریکای بایدن در هر صورت اعتماد به گرگ مرگ، فنا و نابودی است.
 
 
امام جمعه کهگیلویه گفت: مسئولان توجه کنند برای اینکه دشمن فرصت سوزی کند بهانه دست آنها ندهیم.
 
 
وی انتصاب حجت الاسلام و المسلمین اژه ای به قوه قصاییه را تبریک گفت و عنوان کرد:  کسی را رهبری انتخاب کردند که از بدنه قوه قضائیه است و این نگاه بسیار مثبت  است.
 
 
وحدانی فر در بخش پایانی سخنان خود به مشکلات شهرستان در بحث بهداشت و درمان  اشاره کرد و گفت: مایه نگرانی است در سه شهرستان چرام، لنده و کهگلیویه فقط یک بیمارستان داشته باشیم.
 
 
وی با تاکید بر سختی های کادر درمان در شرایط کرونایی افزود: یک بیمارستان جوابگوی جمعیت سه شهرستان نیست لذا چطور در شهرستانهای دیگر چند بیمارستان بوده ولی در شرایط خاص کرونایی مسئولان مربوطه اقدام به ایجاد بیمارستان در کهگیلویه نمی کنند؟ تا کی مردم باید در راهروها بستری باشند؟
 
 
خطیب نماز جمعه کهگیلویه تصریح کرد:چرا باید کهگیلویه در حوزه بهداشت که حق اولیه مردم است مظلوم باشد.
 
 
وی خطاب به مسئولان تامین اجتماعی گفت : باوجود اینکه وعده ها و قول هایی  داده شده و نماینده کهگیلویه بزرگ و استاندار پیگیری کردند اما همچنان این مسئله رها کرده و انجام نمی دهند.
 
 
وحدانی فر گفت: آیا مسئولان تامین اجتماعی کشور آمادگی دارند اگر فرزندان خودشان بیمار شد در یک شهری مثل دهدشت با حداقل امکانات بستری شوند؟
 
 
امام جمعه کهگیلویه افزود: ۲۵۰ هزار نفر جمعیت حداقل سه شهرستان در حوادث مختلف پای کار بودند  ولی مسئولان در تهران در فضای خوب نشسته و حق بیمه شدگان تامین اجتماعی را مراعات نمی کنند.
 
 
وحدانی فر افزود: مسئولان امر نسبت به حقوق بیمه شدگان  تمام تلاش خود  را به کار ببندند و برای احداث این بیمارستان تلاش مضاعف کنند و به وعده هایی که دادند جامه عمل   بپوشانند و اجازه داده نشود که علاوه بر سختی های معیشتی، سختی های بهداشتی نیز بر مردم فشاور وارد کند .
 
 
انتهای پیام/