کدخبر: ۹۸۵۲
۰۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳
چاپ

حرکت لاک پشتی یک پروژه؛

معارضات، معضل بزرگ پروژه های شهرستان کهگیلویه/آغاز عملیات اجرای تقاطع غیر همسطح ورودی دهدشت+فیلم

معارضات غیر کارشناسی شده که در بیشتر پروژه های کهگیلویه دیده می شود یکی از معضلاتی است که باعث حرکت لاک پشتی طرح ها در این شهرستان شده است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛  یکیاز پروژه های عمرانی شهرستان کهگیلویه ساخت تقاطع غیرهم سطح است که کارگاه آن در چهار راه خروجی دهدشت ساخته شده است.

 
 
 
شروع این پروژه در فروردین ماه  ۹۷ صورت گرفت و  بعد از آن تجهیز کارگاه و همچنین کلیه مقدمات کار اعم از نقشه برداری و دیدن مشکلات پروژه و شناسایی مالکین زمین های درون طرح نیز بررسی شد.
 
 
 
 این پروژه شامل دو زیرگذر و روگذر بر روی جاده دهدشت - بهبهان و نیز جاده دهدشت - پاتاوه با رمپ های مجاور بوده که با وجود مسیرهای پرتردد و خطرناک یکی از ملزومات و خواسته های مسئولان و مردم بوده است.
 
 
 
با وجود جابجایی بسیاری از زیرساخت های شهری که در مسیر پروژه بوده مانند خط لوله آب و گاز و همچنین مسیر عبور برق هزینه های جانبی اما  به علت عدم توافق بین مالکان اراضی ،پروژه تعطیل و تا اسفند ۹۹ با وجود پیگیری های شهرستانی و استانی و حتی کشوری مشکلات در این زمینه مرتفع نشد و این پروژه در حالت راکد ماند.
 
 
با این حال با وجود مشکلات موجود و بحث معارضات این پروژه در تاریخ ۲۰ اسفند ۹۹ با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد(اینجا بخوانید) و مدت اتمام پروژه را ۱۸ ماه اعلام کردند. که با توجه به وجود این مشکلات 18 ماه دور از ذهن بود.
 
 
 
 
 
حال بعد از گذشت سه ماه از آیین کلنگ زنی این پروژه هنوز مشکل معارضات حل نشده و آنها دنبال حق و حقوق خود هستند.
 
 
 
 
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در بازدید از عملیات اجرای تقاطع غیر همسطح  ورودی دهدشت از سمت سوق  با اشاره به ساماندهی ورودی شهرها به خصوص  نقاط حادثه‌خیز  گفت: با پیگیری‌های انجام شده اعتبار ساماندهی ورودی شهرها از طریق سازمان برنامه بودجه کشور به قرارگاه خاتم بعنوان مجری پروژه اختصاص یافت.
 
 
 
 
 
کیامرث حاجی زاده با اشاره به اینکه  پیمانکار این پروژه وابسته به قرارگاه خاتم بوده و طی زمانبندی مشخص بتواند تقاطع‌ها را به بهره‌برداری رساند عنوان کرد: از جمله دلایلی که باعث  زمان بر شدن این پروژه  شده است معارضات اجتماعی بوده که با پیگیری‌ها و جلسات متعدد، در مرکز استان و  در شهرستان با همراهی فرماندار و جدیت شهردار دهدشت با معارضین و مالکان منطقه توافق انجام شد.
 
 
 
 
وی تصریح کرد: دو روز است که پروژه  بعد از توافقات، پیمانکار مشخص، تجهیز کارگاه صورت گرفته و پروژه رسما آغاز بکار کرده است.
 
 
 
 با توجه به معارضات غیر کارشناسی شده که در بیشتر پروژه های کهگیلویه یکی از معضلاتی است که باعث حرکت لاک پشتی طرح ها در این شهرستان شده است باید دید  در این پروژه حل خواهد شد یا همچنان این پروژه در میسر رو به جلوی خود با مشکلاتی روبرو خواهد شد.
 
 
                           
 
انتهای پیام/