کدخبر: ۹۸۱۸
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۰
چاپ

به مناسبت هفته محیط زیست صورت گرفت:

رهاسازی چندین قطعه پرنده به مناسبت هفته محیط زیست در دهدشت+تصاویر

با حضور مسولان شهرستان کهگیلویه و به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست تعدادی پرنده پس از رها سازی به دامان طبیعت برگشتند.

به گزارش خبر کهگیلویه؛ آیین گرامیداشت هفته محیط زیست به میزبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه و با حضور رییس محیط زیست و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان  برگزار شد.

 

 رئیس اموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در این نشست با گرامی داشت هفته محیط زیست گفت: هفته محیط زیست فرصت مناسبی است که اهمیت و ضرورت حفاظت از محیط زیست برای برای همگان تبین شود.

 

 

فضل الله گنجی  با اشاره به نامگذاری برخی ایات قران به عناصر طبیعت نشان دهنده توجه به محیط زیست در اموزه های قرانی است گفت: قرآن کریم سند نهایی وحی مشتمل بر گزاره‌هایی توصیفی از طبیعت و دستوری نسبت به رابطه انسان با طبیعت است که از مجموع آنها می‌توان به قواعد اخلاقی و حقوقی مورد نظر قرآن در زمینة محیط زیست طبیعی و انسانی دست یافت. 
 
وی با اشاره به بحران های زیست محیطی گفت: گرم شدن دمای زمین، کاهش منابع آبی، آتش سوزی جنگل ها اندازه ای افزایش یافته اند که زندگی انسان و دیگر موجودات زنده را به خطر انداختند بنابراین حفاظت از عرصه های مختلف محیط زیست به عنوان تنها زیستگاه بشر باید مورد توجه بیش از این قرار گیرد.
 
گنجی در بخش دیگر سخنان خود گفت: مسئله محیط زیست یکی از اصلی‌ترین دغدغه جوامع بشری بوده  بطوری که برای حفظ و جلوگیری تخریب آن، نیاز اموزش از مقاطع پیش دبستانی دارد.
 
وی با تاکید بر اموزش استفاده بهینه از محیط به کودکان تصریح کرد: اگر اموزش مطلوب و درستی از ناحیه آمورزش و پرورش و فرهنگ انجام شود  قطعا میزان بحران ها زیست محیطی در دنیا کمتر خواهد شد.
 
رییس محیط زیست شهرستان کهگیلویه نیز با اشاره به کاشت هفت هزار نهال  با همکاری منابع طبیعی در منطقه حفاظت شده خائیز گفت: توسعه شهر نشینی، قطع بی رویه درختان، اتش سوزی و نابودی جنگلها و ... محیط زیست درچار زیاده خواهی انسان ها شده است.
 
روح الله عزیزی گفت: نحوه برخورد انسانها با محیط زیست رابطه نزدیگی با فرهنگ و ارزش اخلاقی در جوامع گوناگون دارد.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه نیز در این نشست گفت: جهان امروز، جهان فرهنگ ها است و رشد فرهنگ می تواند دروازه ورود به رشد عمومی جهان باشد.
 
ایرج کاظمی جو افزود: در هر زمینه ای نیاز به فرهنگ سازی بوده و لازم است  گام های اولیه در  این خصوص  برداشته شود.
 
گفتنی در پایان این مراسم از رییس محیط زیست شهرستان کهگیلویه تقدیر شد و  تعدادی پرنده نیز ازاد و به دامان طبیعت باز گردانده شدند.
 
تصاویر تکمیلی: