کدخبر: ۹۷۴۶
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۰
چاپ

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه خبر داد؛

حکمت الله نریمانی گفت: بدنبال بروز پدیده خشکسالی در سال زراعی شهرستان کهگیلویه ،بخش وسیعی از مزارع این شهرستان را غیر قابل برداشت می کند.

حکمت الله نریمانی گفت: بدنبال بروز پدیده خشکسالی در سال زراعی شهرستان کهگیلویه ،بخش وسیعی از مزارع این شهرستان را غیر قابل برداشت می کند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه  در سال زراعی جاری ۳۱ هزار هکتاراز مزارع کشاورزی در  این شهرستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: باجود خشکسالی که حاکم شده،  سطح زیادی از این مزارع قابل برداشت نیست.     حکمت الله نریمانی به  عدم  مطلوبیت بارش ها از  اسفند سال ۹۹ تاکنون اشاره و افزود: نبود رطوبت کافی در زمین،  مزارع نیز برای رشد مناسبی برای دانه پرکردن نداشته اند.     وی  با اشاره به اینکه درسال زراعی گذشته بیش از ۲۷ هزار تن گندم  مازاد بر نیاز کشاورزان در کهگیلویه خریداری شد افزود: این شهرستان به لحاظ تولید گندم در استان مقام اول را کسب کرده بود.     رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با تاکید بر اینکه، ضروی است برآورد خسارات کشاورزان  صورت گیرد گفت: کارشناسان پهنه و کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی باحضور درمزارع نسبت به برآورد‌ خسارات ناشی ازخشکسالی اقدام کنند.     نریمانی با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی می تواند  راهکاری مهم برای حمایت از کشاورزان در مواقع بروز خشکسالی‌ها باشد تصریح کرد:  در سال گذشته هشت هزار و ۲۰۰ هکتار از محصولات زراعی، بیش از ۳۶ هزار دام، ۹۳ هکتار باغ و یک میلیون و ۱۶۵ هزار قطعه طیور بیمه شده بود.     وی در پایان افزود: سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غرامت به بیمه شدگان پرداخت شد.     انتهای پیام/