کدخبر: ۹۶۸۵
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۷
چاپ

دیدار مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیرعامل ایمیدرو

نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با وجیه الله جعفری مدیرعامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ در این دیدار سید محمد موحد به تشریح وضعیت موجود پروژه های صنعتی و معدنی در شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده پرداخت. نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگهی فسفات چرام در هفته آینده منتشر می شود و برای برقراری برق مورد نیاز این پروژه نیز اعتباری بالغ بر 100میلیارد ریال در نظر گرفته شده است .

موحد با تاکید بر سرعت بخشیدن به پروژه آهک هیداراته گفت: این پروژه 61 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار داریم هر چه سریعتر اقدامات اجرایی این پروژه انجام پذیرد تا به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، لنده و چرام تصریح کرد: مصوبه صد میلیارد ریالی برای خط دوم مجموعه کارخانه آجر دهدشت وجود دارد که انتظار داریم این مصوبه به زودی عملی شود.

سید محمد موحد همچنین بار دیگر خواستار تعیین تکلیف معدن نیترات دیشموک ( لیراب ) شد و از مدیرعامل ایمیدرو خواست اگر پیمانکار توانایی انجام کار ندارد هرچه سریعتر خلع ید و تصمیم جدیدی اتخاذ شود .

موحد همچنین از طولانی شدن روند پروژه فسفات قیام شهرستان لنده انتقاد کرد و خواستار تصمیم جدی برای احداث جاده دسترسی این معدن شد که دکتر جعفری دستورات لازم برای رفع موانع احداث این جاده را صادر نمود . در این جلسه در خصوص وضعیت معدن سلستین بهمئی نیز بحث و تبادل نظر گردید و مقرر شد در اسفندماه کلنگ زنی این پروژه در منطقه ماغر این شهرستان به زمین بخورد

. وجیه الله جعفری در این دیدار بیان داشت: جذب سرمایه گذار برای فسفات چرام در قالب فراخوان انجام می شود. وی گفت: همچنین برنامه زمانبندی تکمیل زیرساخت احداث کارخانه فسفات چرام به زودی اعلام و اوایل سال 1400 عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه معادن غیرفعال استان در قالب طرح احیای معادن کوچک فعال خواهد شد، عنوان کرد: تسهیلات لازم برای تامین مالی طرح ها از محل منابع صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی دیده شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید بر تسریع اجرای برنامه های اکتشافی در استان فوق، افزود: پتانسیل یابی در پهنه ها در حال انجام است و با شناسایی آنومالی ها، برنامه واگذاری پهنه ها سرعت خواهد گرفت.