آخرین اخبار

26. خرداد 1398 - 15:28   |   کد مطلب: 9003
در شهر دهدشت تقاطع های هم سطح فراوانی وجود دارد که روزانه شاهد ترافیک تعداد زیادی از وسایل نقلیه است. اما در برخی از این تقاطع ها ساخت و سازهایی صورت گرفته که طبق مقررات استاندارد نبوده و مشکلاتی را برای عبور و مرور وسایل نقلیه بوجود خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ تقاطعها در شبكه ترافيك شهري نقش و اهميت ويژه اي دارند. اين اهميت دلايل گوناگوني از جمله نقش عمده تقاطعها در ايمني و ظرفيت شبكه دارد. تقاطعهاي يك شبكه ترافيك بخش عمده اي از تصادفهاي آن شبكه را كه بيشترشان منجر به جراحت يا مرگ مي شون به خود اختصاص مي دهند.

نكته مهم ديگر آن است كه ظرفيت هر پيوند و به طور كلي ظرفيت شبكه ترافيك يك شهر به ظرفيت و قابليت كشش تقاطعهاي آن پيوند يا شبكه بستگي دارد ، به طوري كه ظرفيت تقاطعها ظرفيت جاده هاي شهري را مشخص مي كند.

ازنظر ايمني و براي استفاده كامل از ظرفيت تقاطع بايد حداقل مسافت ديد را در آن رعايت كرد. در مواقعي كه تقاطع به ناچار در قوس و يا «ترانشه» نزديك به يك سرازيري تند يا نزديك به يكل پل واقع شده باشد ، و رعيات حداقل مسافت ديد دشوار باشد بايد از ايجاد موانعي نظير باجه تلفن دكه روزنامه فروشي نصب علائم و كاشتن بوته هاي كوتاه جلوگيري كرد.

 

در شهر دهدشت تقاطع های هم سطح فراوانی وجود دارد که روزانه شاهد ترافیک تعداد زیادی از وسایل نقلیه است. اما در برخی از این تقاطع ها ساخت و سازهایی صورت گرفته که طبق مقررات استاندارد نبوده و مشکلاتی را برای عبور و مرور وسایل نقلیه بوجود خواهد آورد.

 

در خیابان کمربندی شهر دهدشت در برخی از تقاطع ها چندین کارواش ساخته شده که طبق گفته مسئولان شهرداری به یکی از شهروندان کهگیلویه ای غیرقانی است و نباید مجوز ساخت و راه اندازی به این کارواش ها داده شود.

 

این شهروند دهدشتی در گفت و گو با کهگیلویه گفت: جهت راه اندازی کارواش زمینی در نزدیکی یک از تقاطع های کمربندی دهدشت اجاره کرده و به شهرداری برایگرفتن مجوز کارواش مراجعه کرده بودم که یکی از مسئولین مربوطه در شهرداری از دادن مجوز جهت راه اندازی کارواش به دلیل غیرقانونی بودن ساخت کارواش در مجاورت تقاطع ها از دادن مجوز خود داری کرد. اما پس از مدتی در همین کمربندی کارواش هایی احداث شدند که دقیقا در تقاطع های اصلی هستند و حتی در یکی از تقاطع ها دو کارواش و قالیشویی روبه روی یکدیگر در محل تقاطع اصلی احداث شده اند.

 

حال مسئله ای که اینجا وجود دارد این است که اگر ساخت و ساز کارواش و قالیشویی در تقاطع ها غیر مجاز است، این قانون باید برای همه یکسان باشد و اعطای مجوزها اگر به صورت گزینشی باشد این کار به دور از اخلاق بوده و باید مسئولین در این زمینه و موارد مشابه به مردم پاسخگو باشند.

 

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک