کدخبر: ۴۱۲۵
۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۷
چاپ

16 آذر حماسه ای باشکوه و یک فرهنگ ارزشمند ملی است

16 آذر حماسه ای باشکوه و یک فرهنگ ارزشمند ملی است

رئیس دانشگاه یاسوج روز دوشنبه با صدور پیامی به مناسبت روز دانشجو، گفت: تاریخ درخشان ایران از حماسه های غرورآفرین و رشادت های تحسین برانگیزی سرشار است که از میان آنها می توان از میعادگاه تاریخی 16 آذر به عنوان یک حماسه باشکوه و یک فرهنگ ارزشمند ملی به نیکی یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، در پیام محمودرضا رحیمی که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: بی شک 16 آذر نماد شعور و بلوغ فکری نسل بیدار و پیشروی جامعه دانشگاهی ایران اسلامی است که با نقش آفرینی موثر خود در مسیر استکبارستیزی، استقلال طلبی و آزادیخواهی این سرزمین نمایش درخشانی در سپهر سیاسی این کشور به ظهور رسانیده اند.
در ادامه این پیام بیان شده است: آنگاه که ندای حق طلبی دانشگاه با قوه قهریه پاسخ داده شد موسم قیام دانشجویان فرارسید و آنچه در اندیشه فرهنگ ایرانی - اسلامی آنان بود رقم خورد تا امام خمینی (ره) در وصف این قلب های تپنده و بیدار جامعه بیان کنند: 'دانشگاه مبدا همه تحولات است'.
در این پیام عنوان شده است: دانشگاهی که همواره در کنار آحاد ملت در بطن تحولات سیاسی - اجتماعی کشور حضوری آگاهانه داشته با رقم زدن صحنه های جاودانی همچون انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اوج بصیرت، آگاهی و میهن پرستی خود را نشان داده است.
رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه این پیام ضمن گرامیداشت مقام والای سه شهید جنبش دانشجویی و همه شهیدان راه استقلال و آزادی ایران اسلامی، سالروز استکبارستیزی و عدالت طلبی ملت قهرمان ایران را به تمام جویندگان علم و اندیشه تبریک گفته است.
در این پیام بیان شده است: تلاش ها در راستای پیشرفت های علمی کشور و جانفشانی شهدای سنگر علم که با نثار خون پاک خویش راه استقلال و آزادگی را برای ملت هموار کردند و دانشمندانی که با اراده سترگ گام در عرصه پژوهش گذاشتند تا همواره این ملت سربلند مسیر تعالی خود را با قدرت و جدیت در همه ابعاد ادامه دهد همواره ستودنی است.
در پایان این پیام عنوان شده است: امید است جامعه دانشگاهی کشور در کنار ملت ایران و در سایه سار درخت تنومند ایمان، وحدت و همدلی توسعه و ترقی میهنمان را در تمام مراحل علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به بار آورد تا پرچم مقدس ایران در سراسر گیتی بر قله های افتخار به اهتزاز دربیاید.