کدخبر: ۲۱۹۹
۰۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۶
چاپ

جای خالی 30 اداره دولتی در شهرستان لنده / دستگاه اجرایی در لنده و خدمات رسانی به مردم در دهدشت

ارتقاي سطح سياسي يك بخش به شهرستان مستلزم ايجاد بسترهايي است كه زمينه ساز اصلي آن استقرار اداره ها و نمايندگي هاي آنان در آن شهرستان است كه با هدف ارائه خدمات مطلوب تر به مردم افتتاح مي شوند و اين افتتاح و استقرار بايدهمراه با استقلال باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، امروزه با تبديل شدن يك شهر به بخش و يا بخش به شهرستان خود به خود زمينه و سطح توقعات مردم به واسطه اين ارتقاي سطح سياسي و جغرافيايي نيز افزايش مي يابد كه يك خواسته كاملاً به حق و معقولي خواهد بود.

 

ارتقاي سطح سياسي يك بخش به شهرستان مستلزم ايجاد بسترهايي است كه زمينه ساز اصلي آن استقرار اداره ها و نمايندگي هاي آنان در آن شهرستان مي باشد كه با هدف ارائه خدمات مطلوب تر به مردم افتتاح مي شوند و اين افتتاح و استقرار بايدهمراه با استقلال باشد وگرنه اگر قرار باشد همان آش و همان كاسه باشد افتتاح نمايندگي ادارات هيچ تاثيري در روند ارائه خدمات به مردم ايجاد نخواهد كرد.

 

حدود به سه سال است كه از شهرستان شدن لنده مي گذرد و استقلال تنها چندين اداره به همراه ايجاد چندين نمايندگي در اين شهرستان تثبيت شده است كه اداراتي كه استقلال يافته اند خود زمينه مكان و نيروي انساني لازم را در حد استقلال خود داشته اند وكمتر نياز به زمين و يا ساختمان اداري داشتند كه البته توسعه و گسترش فضاي فيزيكي آنان يك امر لازم و ضروري است.

 

شهرستان لنده داراي دو بخش مركزي و موگرمون است كه بيش از 22هزار نفر جمعيت دارد و همه آنان نيازمند ارائه خدمات اداري در شهرستان بوده كه كل اداره استقلال يافته و نمايندگي در اين شهرستان تعداد 35 اداره و يا نمايندگي مي باشند كه جاي خالي بيش از 30اداره ديگر در اين شهرستان كاملاً آشكار است.

 

نبود اداراتي همچون:ثبت اسناد و املاك، امور آب، اقتصاد و اموردارايي ، جمعيت هلال احمر، فني وحرفه اي، تعاون روستايي، صنعت و معدن و تجارت، هواشناسي، شبكه بهداشت و درمان، كار،رفاه و تامين اجتماعي، حفاظت و محيط زيست، بنياد مسكن، پليس راهور، تعزيرات حكومتي، امور عشايري، خدمات درماني، شركت فرش، اداره گذرنامه، مبارزه با مواد مخدر، اداره اطلاعات، اوقاف و امور خيريه، پزشكي قانوني، نوسازي وتجهيز مدارس، حمل و نقل وپايانه هاي باري، نظام وظيفه و صندوق مهر امام رضا(ع) و بانك هاي تجارت،، سپه، ملت، مسكن، رفاه كارگران و ساير اداره ها  از نيازمندي هاي ضروري مردم شهرستان لنده است كه چشم انتظار همت و تلاش مسوولان شهرستاني و استاني است.

 

در اين بين هيچ گاه نبايد تلاش بخشداران و فرمانداران شهرستان لنده را فراموش كنيم چرا كه هموراه پيگير استقرار و استقلال ادارت شهرستان بوده و خواهند بود.

 

نبود جاده دسترسی استاندارد بين شهرستان كهگيلويه و لنده يكي ديگر از معضلات جدي در هنگام عبور و مرور مردم شهرستان لنده به دهدشت است كه براي انجام كارهاي اداري و روزمره گاهاً شاهد تصادفات ناگوار مي شود و منجر به فوت آنان براي يك كار كوچك اداري مي شود.

 

متاسفانه نمايندگي برخي ادارات در شهرستان لنده نيز فاقد استقلال لازم مالي و تصميم گيري وتصميم سازي هستند كه خود نيز به معضلي اساسي براي مردم شهرستان تبديل شده است.

 

عادل مرادي دبير شوراي اداري شهرستان لنده نيز ضمن گلايه از وضع موجود اظهاركرد: استقرار و استقلال ادارات در شهرستان لنده همواره يكي از دغدغه هاي جدي فرماندار و استاندار كهگيلويه وبويراحمد است كه تا كنون نيز مكاتبات زيادي در اين خصوص با ادارات كل با تاكيد استاندار صورت گرفت.

 

وي افزود: استقرار ادارات و نمايندگي هاي آنان در شهرستان مي تواند در ميزان كاهش وقت ، سرمايه و هزينه مردم شهرستان نقش موثري داشته باشد.

 

دبير شوراي اداري شهرستان لنده تصريح كرد: پيگيري هاي زيادي از سوي فرمانداران شهرستان به جهت استقرار واستقلال ادارات شهرستان لنده در طول سه سال گذشته صورت گرفت كه برخي از ادارات كل با استقرار نمايندگي ها و يا استقلال ادارات خود زمينه خدمات دهي مناسب و مطلوب را براي مردم فراهم كردند كه جاي تقدير دارد.

 

وي تاكيد كرد: متاسفانه برخي از ادارات كل در استان حاضر نيستند زمينه استقرار نمايندگي و يا استقلال كامل ادارات خود را در اين شهرستان تازه تاسيس فراهم نمايند كه عملاً به ضرر و زيان مردم و دولت تمام خواهد شد.

 

بخشدار مركزي لنده يادآورشد: درخواست هاي نامعقول برخي از مديران كل استان كهگيلويه وبويراحمد مبني بر در اختيار دادن چندين هكتار زمن و يا محيا نمودن امكانات رفاهي و ساختمان اداري كه در توان مديريتي مالي و اجرايي شهرستان نيست را مطالبه مي نمايند كه در قدرت و توان ما نخواهد بود.

 

مرادي اظهاركرد: اگر بخواهيم نيازمندي هاي ادارات كل استان مبني بر استقرار و استقلال ادارات خود در شهرستان لنده را برآورده كنيم بايد چيزي حدود به 25 واحد ساختماني مناسب و داراي امكانات در اختيار آنان قرار دهيم كه از حوصله و توان اين شهرستان خارج است.

 

وي در اداكه گفت: التبه با همكاري برخي از ادارات شهرستان توانستيم زمينه استقرار بيش 10 اداره و يا نمايندگي ادارات را در شهرستان فراهم كنيم كه در صورتي كه استقلال آنها از سوي ادارات كل آنها صورت نگيرد مكان هاي كه در اختيار آنان قرار داده ايم را در اختيار ادارات جديد خواهيم گذاشت و ادارات جديد را جايگزين آنها خواهيم كرد.

 

به هرحال نبايد از تلاش هاي صورت گرفته چشم پوشي كرد ولي مردم به واسطه ارتقاي سطح سياسي بخش به شهرستان حق دارند دلواپس و نگران نبود ادارات و برخي از بانك هاي عامل در شهرستان لنده باشند و اميد می رود همه كساني كه در اين راه تاكنون قدم هايي برداشته اند با همت و همدلي و همزباني بيشتر با مجموعه ادارات كل و مديران كل استان نسبت به استقرار همراه با استقلال ادارات خود در شهرستان نوپاي لنده قدم پيش نهاده  تا ديگر شاهد رفت و آمدهاي غير ضروري به شهرستان هاي همجوار نباشيم.

منبع:پايگاه خبري تحليلي خبرلنده

 

نویسنده: 
سيد اسماعيل ميري

انتهاي پيام/م/200