کدخبر: ۱۰۲۸۵
۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۸
چاپ

مسئول بازرسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا؛

دیپلماسی شهید سلیمانی منشأ اثرات راهبردی بود/حاج قاسم در مواضع جناحی ورود پیدا نمی کرد مگر جایی که پای دفاع از حق و انقلاب بود

سردار سنایی راد بیان کرد: شهید سلیمانی نه تنها یک استراتژیست نظامی بود بلکه در عرصه دیپلماسی هم توانمندی‌های خاصی داشت و منشا اثرات راهبردی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ مسئول بازرسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در خصوص ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی گفت: هر شخصیتی به تناسب ابعاد، گستره و عمق شخصیتی خود می تواند در سطوح مختلف از خانواده و شهر تا کشور، منطقه و بین الملل منشأ اثر باشد؛ وقتی این سردار رشید را نگاه می‌کنیم می‌بینیم او اثرش از منطقه کرمان به کشور و بعد از آن به منطقه غرب آسیا و بعد از آن به جهان گسترش پیدا کرده است که نشان می دهد شخصیتی گسترده، چندبعدی و عمیق داشته است.

 

 

 

سردار رسول سنایی راد در ادامه گفت: شهید سلیمانی نه تنها یک استراتژیست نظامی بود بلکه در عرصه دیپلماسی هم توانمندی‌های خاصی داشت و منشا اثرات راهبردی بود.

 

 

 

وی با بیان این که انسانیت در نگاه او جایگاهی ویژه دارد، ادامه داد: حاج قاسم در دفاع از حرم و مقابله با داعش نه تنها پناه مسلمانان بود بلکه حتی مسیحی‌ها و ایزدی ها هم در پناه او قرار می گیرند او مدافع همه انسان های مظلوم در مقابل جریان تروریستی ظالم به حساب می آید.

 

 

 

سنایی راد در ادامه بیان کرد: " آمرلی " با ۳۶۰ درجه محاصره در پیوند با شهید سلیمانی مقاومت می کند و سرانجام محاصره شکسته می شود در حالی که مردم مظلوم دسترسی به تسلیحات و حتی تغذیه متعارف برای آنها وجود نداشت و با وجود نابرابری در عرصه نبرد، توانستند رقابت کنند که بخشی از این روحیه متاثر از اتصالی بود که با شهید سلیمانی داشتند.

 

 

 

وی تاکید کرد: همانطور که اصل مبارزه با جریان تروریسم تکفیری که ایجاد وحشت می کرد و از هیچ جنایتی فروگذار نبود؛مقابله با این تروریست شجاعت نیاز بود و شهید سلیمانی نه تنها خودش این شجاعت مقابله با آن ها را داشت بلکه کسانی که در اتصال با او بودند نیز این شجاعت را به دست آورده بودند.

 

 

 

همه ویژگی های شخصیتی او موجب شد که امروز شهید سلیمانی را یک قهرمان ملی و هم یک الگوی منطقه ای و حتی فرامنطقه ای بدون مرز می بینیم که می تواند برای همه مظلومان و ستمدیدگان در عرصه مقاومت اسطوره بود.

 

 

 

سنایی راد در خصوص موضع گیری های سیاسی شهید سلیمانی گفت: وی همیشه در این عرصه تلاش می کرد در اوج انصاف و اخلاق برخورد کند کسی است که ضمن داشتن غیرت انقلابی و گرایش انقلابی اما در مواضع جناحی ورود پیدا نمی کرد مگر جایی که پای دفاع از حق بود و مواضع شفاف و صریح خود را بیان می‌کرد.

 

وی در پایان در خصوص دغدغه اصلی شهید سلیمانی بیان کرد: دغدغه حاج قاسم را می توان در وصیت نامه اش ببینیم که آنجا ولایت،اسلام و مکتب اهل بیت را دغدغه خود می داند؛ او قائل به این بود اگر جمهوری اسلامی ایران محفوظ بماند عمود خیمه پابرجاست اگر اینجا لطمه بخورد جای دیگری هم که به اینجا متصل است آنها هم لطمه خوردند و در حفظ این کیان جایگاه ولایت را برجسته می دید و نسبت به اطاعت از ولایت همواره دغدغه داشت و سفارش می کرد؛ لذا اگر بخواهیم به یکی از ویژگی های شهید سلیمانی اشاره کنیم " ولایت باوری و ولایت مداری " است، هم باور داشت هم این باور را در نگاه، تصمیمات و اقداماتش لحاظ می کرد و به آن پایبند بود./صبح زاگرس

 

 

 

انتهای پیام/