کدخبر: ۱۰۱۱۷
۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۱
چاپ

در نشست کمیته برنامه ریزی کهگیلویه مطرح شد

اختصاص اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومانی برای طرح های محرومیت زدایی/فرماندار : پیمانکاران بیشتر از مدیران در جریان بودجه و اعتبارات هستند!

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به اختصاص اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومانی برای طرح های محرومیت زدایی این شهرستان از عدم اشراف مدیران به وضعیت سرزمینی خود و و عدم شناخت نسبت به مسائل بودجه ای انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ صبح امروز فرماندار کهگیلویه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان با اشاره به اینکه از محدود مواردی است که در یک سال ۲ مرتبه جلسه برگزاری می شود گفت: حلقه مفقوده ای که سالهاست مدیران ما دارند این است که اشراف، اگاهی و آمایش سرزمینی ندارند یا موارد بودجه را خیلی پیگیر نیستند به همین علت همیشه از بالا به پایان برنامه می ریزند.

 

 

 

دارا کریمی نژاد افزود: جوامع توسعه یافته حتما باید توسعه از پایین به بالا شکل بگیرد، مردم و مدیران بیشتر در جریان باشند و نیاز هست بیشتر دقت شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: خیلی از پیمانکاران جزء از مدیران کل و شهرستانی بیشتر در جریان بودجه قرار می گیرند و می دانند چقدر اعتبار آمده و چه مقدار تخصیص یافته است.

 

 

 

کریمی نژاد ادامه داد: اگر بودجه ها سامانه ای و انلاین انجام شود به راحتی معلوم خواهد شد پروژه ای تا کجا و به چه میزان پیش رفته است. 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه بودجه در پروژه‌ها از نقش حیاتی برخورد است بیان داشت: مدیر شهرستانی باید بیشتر از استانی در جریان باشد که متاسفاته عدم شناخت مدیران از بودجه و ارقام مشکلاتی را در برخی پروژه ها ایجاده کرده است و این نیاز به مدیری پیگیر، جسور و برنامه محوری دارد که کاملا در جریان پروژه های خود باشد.

 

 

 

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه با اشاره به اینکه ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار درپروژه های محرومیت زدایی بند ۳ جدول ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ که برخی از آنها ملی و استانی است، در شهرستان داریم، گفت: این اعتبارات در طرح های اموزش و مدارس، بهداشت، راه، ابخیرداری، آب که از شاخص‌های محرومیت است اختصاص یافته است که پروژه های های نیمه تمام در اولویت هستند.

 

 

 

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه از محل اعتبار پنجمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به این استان هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ارزی برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در این شهرستان اختصاص یافته است، افزود: از جمله این اعتبارات می توان به تکمیل جاده پاتاوه دهدشت ، تعریض جاده ورودی دهدشت چرام ، پروشیمی دهدشت، حوزه دیشموک در بحث مسکن با همکاری بنیاد علوی، زیر ساخت های روستایی و برای احداث مرکز بهداشتی روستایی، تکمیل سد ابی خاکی کوه برد، اصلاح شبکه برق دیشموک و چارسا، احداث بیمارستان ۱۰۰ تخوابی جدید دهدشت، اجرای فاز ۲ کارخانه اجر مصوب شده‌است. 

 

 

 

دارا کریمی نژاد تصریج کرد : علاوه بر این اعتبارات، ۵۱ میلیارد تومان متمم سفر استاندار به شهرستان در نظر گرفته شده است.

 

 

 

وی ادامه داد: این اعتبار برای اسفالت و بهسازی جاده دیشموک، اسفندان و ...، تنگ چویل، تعریض جاده امام زاده نور به فاریاب و ..، بهسازی جاده از نورالدین به زیرنا، پل رود سمه، بهسازی و اسفالت جاده دم رود با دالی احمد مصوب شده‌است.

 

 

 

انتهای پیام/