کدخبر: ۱۰۱۱۰
۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۷
چاپ

فرماندار کهگیلویه در نشست هفته کتابخوانی:

دستگاه های اجرایی دست روی دست گذاشته اند/نباید منتظر دست غیب باشیم

فرماندار کهگیلویه با اشاره به فعالیت های مثبت پدر قصه گوی شهرستان در دورافتاده ترین نقاط گفت: دستگاه های اجرایی برای اقدامات مشابه منتظر اعتبارات از بالا هستند.

نشست گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور فرماندار کهگیلویه، رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس انجمن کتابخانه ‌های عمومی شهرستان و نمایندگان برخی دستگاه‌های فرهنگی در سالن کنفرانس فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

 

فرماندار کهگیلویه در این جلسه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه عمومی است و همه دستگاههای اجرایی دولتی و عمومی باید همت خود را در ارتقای فرهنگ مطالعه بخصوص ترویج کتابخوانی به کار گیرند. 

 

دارا کریمی نژاد با اشاره به اینکه از جایگاه و اهمیت و تاثیر کتاب در ساختن اندیشه و نگرش اجتماعی و فرهنگی جامعه نباید غفلت کنیم، افرود:  افزایش سرانه کتاب شهرستان را باید با هم افزایی تقویت کنیم و کتابخوانی عمومی  باید از دستگاههای اجرایی شروع و به خانه ها ختم شود. 

---

وی  با بیان اینکه سواد در کنار مطالعه معنا می یابد تصریح کرد: اگر مطالعه نباشد کم سوادی و بی سوادی در سطح علم، اقتصاد،  توسعه و اخلاق رخ خواهد داد.

 

کریمی نژاد با بیان اینکه در  رخداد های توسعه ای در حوزه فرهنگ نباید منتظر دست غیب باشیم ادامه داد: حل مسائل کوچک زمینه حرکت به سمت پیشرفت و تحول در هر زمینه ای است و وجود کتابخانه های عمومی یک ارزش برای هر شهر است.

 

وی با اشاره به اقدامات خوب حجت‌الاسلام اذری(پدرقصه گوی کهگیلویه) جهت ترویج کتاب و کتابخوانی بیان داشت: وی برای اگاهی بخشی کودکان، جوانان و نوجوانان این دیار به دورترین نقطه شهرستان و استان با هزینه شخصی و گاهی کمک خیرین سفر میکند، اما  دستگاههای اجرایی ما برای همچین اقدامات مشابه منتظر اعتبارات از بالا هستند دست روی دست می گذارند .

---

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است، گفت:  یکی از فعالیت ها و اهم برنامه های هفته کتاب سال ۱۴۰۰ با شعار  «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم»، که باید عضویت مدیران دستگاههای اجرایی، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه الزامی شود، تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه رواج پیدا کند.

 

عیسی روح الامین با اشاره به اینکه  کتاب‌ خوانی نقش مهمی در تعالی و رشد بالندگی جامعه دارد، افزود: این مهم باید در فرهنگ اجتماعی ما بیش‌ از پیش پررنگ شود و به‌عنوان یک نیاز مهم همواره مورد توجه باشد. 

 

وی تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی با بکارگیری عقلانیت در امورات فردی و اجتماعی، عقل،معاش، عقلانیت سیاسیی و زیستی در گرو اگاهی انسان توسعه یافته است.

 

انتهای پیام/