کدخبر: ۱۰۰۰۳
۰۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۱
چاپ

در پیک پنجم کرونا؛

فوت ۳۶ بیمار کرونایی در شهرستان گچساران

فرماندار گچساران از فوت ۳۶ بیمار کرونایی در مرداد ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ فرماندار گچساران در جلسه ستاد کرونای این شهرستان گفت: با شیوع پیک پنجم کرونا وضعبیت شیوع کرونا در گچساران آنچنان بالا بود که تخت‌های بیمارستان‌های معین کرونا تکمیل و از تخت‌های دیگر بخش‌های این بیمارستان‌ها برای بستری بیماران کرونایی استفاده شد.

علیرضا اتابک افزود: مهمترین علت شیوع گسترده بیماری کرونا در پیک پنجم در شهرستان گچساران عادی انگاری مردم و شرکت در تجمعات، دورهمی‌های خانوادگی و بی توجهی آنان به دستور العمل‌های بهداشتی بوده است.

آقای اتابک با بیان اینکه از ۴۷ هزار و ۷۳۱ موورد آزمایش PCR انجام گرفته در مرداد ماه در این شهرستان بیش از ۱۴ هزار مورد مثبت اعلام شد، اضافه کرد: از مجموع این تعداد بیمارانی که تست آنان مثبت اعلام شد ۳۶ نفر بر اثر شدت ابتلا و داشتن بیماری‌های زمینه ای جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۸۰۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان گچساران در قرنطینه خانگی به سرمی برند ادامه داد: برای کنترل این بیماری و پیشگیری از شیوع گسترده آن به همکاری و همیاری اقشار مختلف مردم در رعایت کردن دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی نیاز است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران هم گفت: هم اکنون ۱۴۵بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های رجایی، نفت، نرگسی و بی بی حکیمه این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۸۵ مورد مبتلای قطعی و ۱۴ نفر در هم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در این بیمارستان‌ها تحت درمانند.

آرین غلامیان افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۳ هزار و ۳۶۵ نفر بیمار کرونایی در این شهرستان بهبود یافته اند و ۱۷۶ هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داداه اند.

آقای غلامیان با اشاره به واکسیناسیون بیماری کرونا در شهرستان گچساران اضافه کرد: تاکنون ۳۶هزار و ۹۰۰ دُز واکسن تزریق شده که ۲۸ هزار و ۶۴۲نفر دُز اول و ۸هزار و ۴۵۴ نفر هر دو دُز را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در مردادماه آزمایش ۳ هزار و ۲۷ نفر در گچساران مثبت اعلام شد ادامه داد: همه مرگ و میر ها‌ی ناشی از کرونا در این شهرستان از افرادی بوده اند که علائم داشته و با تاخیر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و غالبا بالای ۶۰ سال داشتند.

حسینی رئیس بیمارستان شهیدرجایی گچساران گفت: دارو و سرم موجود است و هیچ کمبودی نداریم، ولی سرم با نظر پزشک باید تجویز شود.

رئیس اداره صنعت، معدن تجارت شهرستان گچساران با اشاره به گشت‌های مشترک در بازار و اماکن گفت: در هفته اخیر ۲۴ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۲۳ مورد واحد صنفی نیز به دلیل تخلفات بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گچساران هم با بیان اینکه محدودیت‌های شبانه همچنان از ۱۰ شب تا ۴ صبح در دستور کار است، گفت: تاکنون ۶۲۰ جریمه خودروی درون شهری و ۴۵ مورد جریمه ۵۰۰ هزارتومانی خودروی برون شهری اعمال و ۹۱۶ خودروی با پلاک‌های غیر بومی نیز برگشت داده شده اند.

منبع صداوسیما

انتهای پیام/