کدخبر: ۵۱۳۴
۱۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۴
چاپ

آیت‌الله ملک‌حسینی:

تکرار کردن فرمان رهبری و عمل نکردن به آن توهین است

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تکرار کردن فرمان رهبری و عمل نکردن به آن نوعی توهین است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج اظهار کرد: اینکه اساتید دانشگاه یاسوج به عنوان بهترین دانشمندان در کشور شناخته می‌شوند افتخاری بزرگ برای استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه موفقیت‌ها در عرصه علمی و پژوهشی دستاورد بسیار بزرگی برای این دانشگاه است به سایه انداختن سیاست بر علم و تبعات منفی آن پرداخت و اظهار کرد: وقتی سیاست بر علم سایه اندازد شاهد رشد نخواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ولی اگر سیاست مبتنی بر دانش و اندیشه باشد هرگز با علم و دانش منافاتی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه اگر رویکردها در دانشگاه مبتنی بر علم و دین باشد افتخارآفرینی را شاهد خواهیم بود افزود: جوانانی بودند که به دلیل نبود این رویکردها در محیط‌ های دانشگاهی سالم وارد دانشگاه شدند و دست آخر عفت خود را در دانشگاه جا گذاشتند و رفتند.

وی علم و حلم را ملازم یکدیگر دانست و گفت: اگر این دو در دانشگاه همجواری داشته باشند مشکلات امروزی دنیا را نخواهیم داشت.

ملک‌حسینی به بیان فرمان نوروزی مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: این یک شعار نیست بلکه فرمان است که در گذشته فرمان‌پذیری از این دستور رهبری نداشتیم و تنها آن را در روی بنر اجرا کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تکرار کردن فرمان رهبری و عمل نکردن به آن نوعی توهین است.

وی با اشاره به مشکلاتی که به دلیل گسست ارتباط دانشگاه و صنعت و کشاورزی در گذشته برای کشور ایجاد شده، گفت: استان فارس ۳۰ سال در کشور مقام برتر تولید گندم را داشت بدون این که کسی متوجه شود کسب چنین مقامی مساوی با خشک شدن همه سفره‌های زیرزمینی آب بود.

ملک‌حسینی، اقتصاد دانش‌بنیان را تنها داروی حل مشکلات کشور دانست و گفت: اگر دانشگاه‌ها به عرصه‌های اقتصادی نزدیک نشوند این گونه مشکلات در آینده هم ادامه خواهد داشت./کبنا