کدخبر: ۳۴۷
۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۲
چاپ

استاد دانشگاه و حوزه:

نوری که از شرق به غرب تابید

حجت الاسلام اندرزیان درباره ی نامه ی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، به نکاتی اشاره کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت الاسلام امرالله اندرزیان درباره ی نامه ی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، به نکاتی اشاره کردند.

این نکات را در زیر بخوانید.

1- نامه ی حکیمانه ی رهبر انقلاب، دعوتی نرم از دلهای جوان و جویای حقیقت به اسلامِ ناب، و آغاز حرکت الهی برای نشان دادن چهره ی رحمانی و نورانی اسلام و مقابله با اسلام هراسیِ دشمنان بود.

 

2- این نامه، نوری بود که ازشرق به غرب عالم تابید و دلهای تشنه و مشتاق اسلام را هدف قرار گرفت، چرا که خداوند بهتر می داند رسالت خود را به چه کسی وا گذار کند ((اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسالَتَهُ    )  سوره ی انعام،آیه124

 

3- این نامه نشان از اندیشه ی جهانشمول اسلام در نشان دادن جایگاه رفیع ولایت وامامت به منظور دعوت همگان به هدایت و سعادت وحرکت به سوی تمدن نوین در جهان بود.

 

4- اقدام رهبر حکیم و فرزانه را می توان از آیات قرآنی اینگونه تحلیل و تفسیر نمود:

 

یک- نشان از راه مستقیم الهی و پیروی از آن، و رها نمودن کج راهه ها و بی راهه ها بود (( أَنَّ هذا صِراطي‏ مُسْتَقيماً فَاتَّبِعُوهُ وَ لا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ  )) سوره ی انعام، آیه ی 153

 

دو- تصویری از اصل مشترک همه ی انسانها در دعوت به توحید و خدای یکتا که همان برهان فطرت باشد. ((   فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتي‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها )) سوره ی روم، آیه ی 30

 

سه- تصویری است از دعوت به کلمه ی توحید و عدم شرک به خدا ((  قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا إِلى‏ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً )) آل عمران، آیه ی 64

 

چهار- حاکی از اینکه در این عالم بغیر از حق و حقیقت همه ضلالت و گمراهی است ((فَما ذا بَعْدَ الْحَقِّ إِلاَّ الضَّلالُ )) سوره ی یو.نس، آیه ی 32

 

پنج- مورد خطاب واقع نشدن سردمداران و سیاستمداران غرب با توجه به  سیاهه ی جنایاتشان و اهانت به مقدسات اسلامی، بخاطر این بود که کارهای زشت و ناپسند خود را زیبا دیده و از هوی و هوس پیروی نموده اند و خداوند بر دلهای آنها مُهر زده است ((أَ فَمَنْ كانَ عَلى‏ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّهِ كَمَنْ زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ وَ اتَّبَعُوا أَهْواءَهُمْ* أُولئِكَ الَّذينَ طَبَعَ اللَّهُ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ وَ اتَّبَعُوا أَهْواءَهُمْ )) سوره ی محمد (صلی الله علیه و آله ))، آیه ی 14 و 16

 

شش- نشان از اینکه مکتب های بشر ساخته ای مثل اومانیسم و لبیرال دموکراسی به پایان خط رسیده و همانگونه که کمونیسم را در موزه ها باید مشاهده نمود، اینها نیز مصداق او حدوثه ای هستند که فقط خبری از آنها باقی است ((....فَجَعَلْناهُمْ أَحاديثَ...  )) سوره ی سبأ، آیه ی 19

 

هفت- از مفاهیم نامه اینگونه فهمیده می شود که بهشت موعود غرب چیزی جز خود باختگی و فریفتگی عده ای نسبت به شعارهای تُوخالی و بی محتوای آنها نیست، چرا که هر جا که ایمان به خدای یکتا و باور به جهان آخرت نباشد به تعبیر قرآن کریم، پوچ و تُوخالی است (( ....وَ أَفْئِدَتُهُمْ هَواء.... )) سوره ی ابراهیم، ایه43

 

5-نامه از انواع جهل در غرب (( جهل در مقابل علم نافع، جهل در مقابل عقل، جهل در مقابل فطرت و وجدان عمومی، جهل در مقابل حقایق عینی در دنیا، جهل مرکب و جهل مُدِرن ))پرده بر داری می کند.

 

6- فرو پاشی اندیشه ی جهانی سازی ، ابتذال فکری و اخلاقی و ایجاد هراس از گسترش اسلام توسط سردمداران غرب و سرویسهای جاسوسیِ آنها و حمایت از گروه های فاسد و..... نکته ی دیگری است که از این پیام نورانی دریافت می کنیم.

 

7- ناکارآمدیِ کلیسا، تورات و انجیلِ تحریف شده و بیراهه بودن تثلیث و ثنویت پیام دیگر این نامه است، بخاطر اینکه ازکشورهای مدعیِ تمدّن آنچه هر روز به جهان صادر می شود ، جز انحرف، إعوجاج، برده داری، ابتذال، غارت، چپاول، اشغال، تهدید، تحریم، زندان و..... چیز دیگری نیست.

 

8- اقدام رهبر معظم انقلاب با برخورد حکیمانه و سراسر محبت خود، همانند نامه ی حضرت امام به جناب گورباچُف بود که دلهای کویری و تشنه ی معارف الهی را به چشمه ی زلال و کوثر فیّاض و همیشه جاریِ حق، یعنی قرآن کریم فراخوانده است.

 

9- نامه ی رهبر حکیم،دعوتی الهی بود که ضمن دعوت جوانان به تحقیق و پژوهش درباره ی اسلام و اتمام حجت بر آنها، هشداری بود به خواص و نخبگانِ داخلی و همینطور دولت مردان که سعی و تلاش خود را در ارائه ی چهره ی نورانی و مُشَعشَعِ اسلام عزیز مصروف دارند و همانطور که ایشان به میدان آمدند دیگران نیز وظیفه ی اصلیِ خود که زمینه سازیِ حکومت جهانی امام زمان ( عج) هست را فراموش ننمایند.