کدخبر: ۱۰۱۷۲
۰۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۸
چاپ

افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های دیشموک

سهمیه آرد نانوایی‌های دیشموک با هدف خدمات دهی مطلوب به مردم افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی این استان در دیشموک با اشاره به تأمین آرد مناطق مختلف استان گفت: دولت آرد را کیلویی ۸۰۰ تومان و به صورت یارانه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌دهد.

 

ابوالحسن صداقت کیش با اشاره به تشکیل کارگروه آرد و نان، افزود: نظارت بر قاچاق آرد توسط تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و اداره صمت است که وظیفه شرکت غله وخدمات بازرگانی استان تهیه آرد برای مردم است.

 

صداقت کیش ادامه داد: منطقه دیشموک دارای مشکلاتی در زمینه زیرساخت‌ها بوده که در صورتی که تخلفی از سوی رانندگان برای حمل آرد سهمیه دیشموک انجام شود برابر با قانون و مقررات با متخلفان برخورد می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان اضافه کرد: به نانوایی‌ها تذکر جدی داده می‌شود که در صورتی سهمیه آرد را به صورت آزاد به فروش برسانند با آنان به جد برخورد قانونی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هیچ نانوایی بدون خمیر مایه حق پخت نان نداشته که در صورت تخلف سهمیه آنان کم می‌شود، ادامه داد: بزودی قیمت جدید نان اعلام می‌شود و وزن هر چانه طبق استاندارد پخت می‌شود.

 

صداقت کیش گفت: ماهانه ۲۵۰ کیسه اضافه بر سهمیه دیشموک به نانوایی‌های شهر دیشموک اختصاص داده می‌شود تا مشکل پخت نان در این شهر برطرف شود.

 

مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان با اشاره به شلوغی صفوف نانوایی‌های دیشموک طی ماه‌های اخیر افزود: با بازدید میدانی از نانوایی ها، به این نتیجه رسیدیم تا سهمیه اضافه شود.

 

صاحب مجاوند رئیس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی‌های مکرر نانوایی‌های شهر دیشموک گفت: سهمیه آرد تحویلی به بخش دیشموک بر اساس سرانه جمعیتی سال ۱۳۹۵ است که در کنار آن مشکلاتی برای حمل آرد از کارخانه همچون افزایش کرایه وجود دارد که نیاز هست تا تدبیری برای این مشکل انجام شود.

 

محمدرضا نعمت پور مسئول نمایندگی امورصنفی دیشموک با اشاره به مصرف نان شهر دیشموک توسط روستائیان گفت: ضرورت دارد تا سرانه آرد روستایی به صورت عشایری شود تا از ۷ کیلو به ۱۲ کیلو افزایش یابد تا مشکل نان نداشته باشیم.

 

امام جمعه دیشموک با گلایه مندی از تخلف و تعطیلی نانوایی‌ها گفت: در حوزه آرد روستایی، آرد به دست مردم نمی‌رسد و سهمیه مردم در خوزستان به فروش می‌رود.

 

حجت الاسلام علی اکبر راوند افزود: عدم نظارت شرکت غله، اداره صمت و تعزیرات حکومتی سبب تعطیلی چند روزه نانوایی‌ها شده است که نبود نان برای معلمان و دانش آموزان غیر بومی ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد: اینکه به صورت موقت سهمیه آرد اضافه شود مشکلات برطرف نمی‌شود و ماهانه ۶ الی ۷ روز نانوایی‌ها تعطیل می‌شوند.

انتهای پیام/