کدخبر: ۱۰۰۶۶
۰۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۱
چاپ

در شورای اداری با حضور رئیس جمهور مطرح شد:

استاندار: کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمایش سرزمینی است/موحد: کهگیلویه امید وار به تغییر و توسعه است/ روشنفکر: آمار 30 هزار بیکار، زیبنده این استان نیست/ نماینده گچساران: مردم استان در دولت رئیسی شهروند درجه 2 نیستند

نشست شورای اداری با حضور آیت الله رئیسی ریاست جمهوری، احمدزاده استاندار استان، آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در ابتدای این مراسم علی احمد زاده  استاندار به فساد ستیزی آیت الله رئیسی، عدالت محوری وی اشاره کرد و گفت: حضور ریاست جمهوری سبب شوق و سرور مردم استان شهید پرور کهگیلویه و بویر احمد شده است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تصویب پروژه های مختلف برای تحول آفرینی در استان اشاره کرد و گفت : اتمام  پروژهای نیمه تمام سبب اشتغال زایی و رفع گره ها و مشکلات خواهد شد.



وی بررسی استعداد ها و ظرفیت ها، و همچنین امایش سرزمینی برای ایجاد اشتغال پایدار استان را ضروری دانست و  اشاره کرد و گفت : راه توسعه هر استان از دانشگاه آغاز می شود و در فرمایشات شما به ارتباط بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه اشاره شد و‌ اینکه در هر استان باید بین  دانشگاه و صنعت ارتباط  باشد اما این امر در این استان وجود ندارد.


احمد زاده افزود: مرز هوایی یاسوج باید به تصویب برسد تا دو‌پرواز در هفته داشته و پرواز به دیگر نقاط استان فراهم شود.



استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه آجر نسوز کهگیلویه، مراکز نفتی گچساران و بهمئی جهت سرمایه گذاری از طریق وزیر می تواند مورد توجه قرار گیرد و از طرفی احداث  پالایشگاه می‌تواندبرای استان تحول آفرین باشد.


وی افزود: در شهرستان کهگیلویه بزرگ بررسی احداث نیروگاه برق در شهر محروم لنده بین گچساران و پادوک و ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک لنده مورد بررسی قرار گیرد.


استاندار استان گفت؛ شهرهایمارگون، پاتاوه دچار محرومیت  و بخش های مختار دارای ظرفیت های رشد است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.



وی به آبرسانی و کم آبی  در  شهرستان کهگیلویه، لنده و بهمئی، اشاره کرد و افزود : شهر یاسوج دچار مشکلات کم آبی و همچنین فرسودگی در لوله های آب است


احمدزاده در پایان گفت:   احداث فرودگاه در شهر دهدشت به‌عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت استان مورد توجه قرار گیرد.

 

موحد: کهگیلویه امید وار به تغییر و توسعه است

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته دفاع مقدس و خیر مقدم به رئیس جمهور و هیات همراه به کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاریخ مردم کهگیلویه و بویراحمد سرشار از رشادت، وفاداری و پایبندی به آرمان های نظام و انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام محمد موحد با بیان اینکه انتظارات مردم این استان به حق است گفت: همه امید مردم بعد از خدا به خدمات دولت مردمی است.

 

وی با بیان اینکه این استان قبل از جمهوری اسلامی از کمترین عمران و آبادی برخوردار بود گفت: هر آنچه در این استان شاهد هستیم به برکت انقلاب اسلامی است و باید عرض کنم به نسبت جمعیت این استان رتبه دوم حضور در جبهه های جنگ را داشته است.

 

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به غرب دهدشت دوازده سال است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است گفت: مردم شهرهای دهدشت، لنده، چرام و لنده قریب دوازده سال است در انتظار طرح آبرسانی هستند.

 

محمد موحد با بیان اینکه بیمارستان چرام هنوز اندرخم یک کوچه است گفت: سال های سال است که این بیمارستان رها شده است و امیدواریم به همت دولتمردان کنونی این طرح که انتظار به حق مردم چرام است مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با بیان اینکه سد آبریز همه مراحل آن انجام شده است به ما اجازه نمی دهند که از برکات این سد بهره مندشویم گفت: این در حالی است که سی و پنج هزار هکتار در کهگیلویه و بویراحمد از مزایای این سد بهره مند می شوند و امیدواریم با عنایت رئیس جمهور این مشکلات این سد برطرف و به مرحله اجرا برسد.

 

وی گفت: امیدواریم این سفر دستاوردهای مطلوبی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.

 

 روشنفکر: آمار 30 هزار بیکار، زیبنده این استان نیست

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ضمن خیرمقدم به رئیس جمهور و هیات دولت گفت: جادارد از رئیس جمهور به دلیل انتخاب استاندار بومی تشکر کنیم.

 

مهدی روشنفکر خطاب به رئیس جمهور گفت: امروز میهمان مردمی هستند که بیش از سی سه هزار رزمنده دارد و بیش از سیصد هزار جانباز و ایثار گرد و حدود هزار و نهصد شهید دارد.

 

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از منابع انسانی متخصص بهره مند است گفت: امیدوارم از این ظرفیت در مدیریت کلان کشوری استفاده شود.

 

روشنفکر با بیان اینکه این استان مملو از چشمه ها، رودخانه ها، جنگل و مناظر طبیعی و گیاهان داررویی و سرزمینی چهارفصل است گفت: گردشگری از جمله نعمت هایی است که خداوند در اختیار این استان قرار داده است ولی با همه این نعمت ها این استان با چالش هایی زیادی روبروست.

 

وی با بیان اینکه بیش از سی هزار بیکار در استان وجود دارد و این زیبنده استانی با این همه ظرفیت نیست گفت: در حوزه رودخانه مارون ماسالانه سیصدوپنجاه میلیون متر مکعب مجوز برداشت داریم و عملا هیچ گونه برداشتی انجام نمی شود.

 

روشنفکر با اشاره به سدهای سقاوه، آبریز و سادات در این استان گفت: احداث این سدها می تواند بسیاری از مشکلات بیکاری در این استان را برطرف و کشاورزی را رونق ببخشد.

 

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون با بیان اینکه سد تنگ 450 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد گفت: امیدواریم با لطف رئیس جمهور و هیات دولت این مهم در دستور کار قرار گیرد.

 

نماینده گچساران: مردم استان در دولت رئیسی شهروند درجه 2 نیستند

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با ارائه خاطره ای از زمان اسارات خود گفت: ما با شعار ما می توانیم پالایشگاهها و کارخانجات و تاسیسات بزرگی را بنا نهاده ایم و اینها همه به برکت کار جهادی فرزندان این مرز و بوم شکل گرفت.

 

سید ناصر حسینی خطار به رئیس جمهور گفت: سالها قبل دختری به نام هاجر نویدی به دلیل نبود دارو در منطقه قلعه رئیس جان خود را از دست داد و گفت: این در حالی است که صحبت مسئولان وقت این بود که ما دو نوع شهروند درجه یک و دو داریم و هاجر نویدی شهروند درجه دو است.

 

وی با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد این روزها در دولت رئیسی شهروند درجه دو دیگر نیستند گفت: وقتی راننده اسنپ در این استان دارای مدرک کارشناس ارشد و خیارفروش دارای دکترای شیمی و راننده آژانس دارای دکترای ریاضی است بسیار خجالت می کشم که چرا از این ظرفیت برای توسعه استان و کشور استفاده نمی کنیم.

 

سید ناصر حسینی با بیان اینکه باید فایلی به نام افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در بخش های مختلف هستند ولی آشنا و افرادی که آنها پشتیبانی کند ندارد باز کرد تا آنها نیز از خدمات این دولت بهره مند شوند و از نظام جمهوری اسلامی ایران مایوس نشوند.

خبر در حال تکمیل شدن است.....