کدخبر: ۹۶۸۹
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
چاپ

در پنجمین همایش شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج مطرح شد؛

زکات واجب الهی فراموش شده در کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: متاسفانه زکات به عنوان یک امر عبادی در جامعه نهادینه نشده است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی‌ فر امام جمعه کهگیلویه امروز در پنجمین همایش شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: زکات واجب الهی فراموش شده‌ای است که متاسفانه مورد توجه جدی نیست.

وحدانی فر گفت: مسئله زکات را نتوانستیم به عنوان یک واجب در جامعه تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در همه ادیان زکات واجب بود و اهتمام جدی داشتند، تصریح کرد: در جامعه امروز اما زکات را مع الاسف یک مسئله صرفا اسلامی و با نگاه مستمندانه بیان می کنیم در صورتی که زکات و خمس زیر بنای حکومت اسلامی بوده و خداوند برای اقتصاد جامعه مطرح کرده و مهم است.

وحدانی فر زکات را مسئله بین الادیانی دانست و گفت: شورای زکات در نگاه بسیاری از مدیران مهم نیست، عدم حضورشان در این نشست نشان می دهد اهمیت نمی دهند. امام جمعه کهگیلویه تاکید کرد: باید به این برسیم که زکات همانند نماز و روزه یک عمل عبادی است.

 وحدانی‌ فر گفت:  زکات واجب الهی، عبادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است اهتمام ویژه در نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات می‌طلبد.

امام جمعه کهگیلویه در ادامه افزود: در استان لازم است از طریق رسانه‌های گروهی اطلاع رسانی صورت بگیرد نقش صدا و سیما به عنوان رئیس کمیته اطلاع رسانی شورای زکان در این زمینه اثرگذار است. 

وی راه دیگر ترویج فرهنگ زکات را بهره گیری از تریبون‌ها، ایمه جماعات و روحانیون اعلام کرد و گفت: دولت نیز به عنوان مجری در حکومت اسلامی نقش مهمی دارد. انتهای پیام/