کدخبر: ۴۷۰۹
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۷
چاپ

اظهارات جالب جوان گیاه خوار کهگیلویه و بویراحمدی در مورد" خگخ "

اصلاح روش تغذیه همواره برای دستیابی به سلامت جسمانی مورد توجه جامعه‌ی بشری بوده‌است اما باید اذعان کرد که بشر تا کنون کمتر موفق به این اصلاح به شکل کامل آن شده‌است چرا که اختلاف نظرهای زیادی در این حوزه وجود دارد و به نوعی سردرگمی جامعه را برای در پیش گرفتن یک رژیم غذایی کاملاً سالم به‌دنبال داشته‌است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه اصلاح روش تغذیه همواره برای دستیابی به سلامت جسمانی مورد توجه جامعه‌ی بشری بوده‌است اما باید اذعان کرد که بشر تا کنون کمتر موفق به این اصلاح به شکل کامل آن شده‌است چرا که اختلاف نظرهای زیادی در این حوزه وجود دارد و به نوعی سردرگمی جامعه را برای در پیش گرفتن یک رژیم غذایی کاملاً سالم به‌دنبال داشته‌است و از سویی دیگر بشر با دستکاری عمدتاً سودجویانه کمتر ماده‌ی غذایی طبیعی باقی گذاشته که خود به نگرانی‌های این حوزه افزوده‌است. در این گیر ودار یک عده از افراد به شدت معتقد به رعایت اصول تغذیه با عنوان تغذیه‌ی طبیعی هستند و با تشکیل انجمن‌های تغذیه‌ی طبیعی و فعالیت گسترده در فضای مجازی هر روز افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند و البته منتقدان بسیار زیادی هم دارد که یک طیف قدرتمند از این منتقدان را پزشکان تشکیل می‌دهند.
با توجه به اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم این سبک تغذیه طرفدارانی را به خود جلب کرده‌است به سراغ یکی از طرفداران پر و پا قرص آن در یاسوج رفتیم و با او که ۲۷ ماه با این سبک تغذیه می‌کند گفت‌و‌گویی را انجام دادیم و پاسخ او را در خصوص موضوعاتی چون خام و گیاه‌خواری، چراغ‌قرمزهای تغذیه‌ی طبیعی، دلایل ممنوعیت گوشتخواری و موارد متعدد دیگر شنیدیم که در ادامه با هم می‌خوانیم:

حسنپور1

– لطفاًخودتون را معرفی کنید
روح الله حسنپور سوق هستم ۳۴ سالمه، لیسانس حسابداری و کارمند و ساکن یاسوج هستم. ۲۷ ماهه که خام گیاهخوار هستم

– در مورد خام گیاه خواری یا خگخ توضیح بدین لطفا؟
خگخ مخفف اصطلاح خام گیاه خواری می باشد. خام گیاهخواری یعنی گیاهان خوراکی، چه زمینی و چه درختی را بدون پختن به عنوان غذا مصرف کنیم

– خام گیاهخواری چه اصولی دیگری داره؟
نکات و اصول زیادی هست که در موردشون بگیم اما چند اصل داره که خلاصه میگم:
*دوری از محصولات سوپری ، کارخانه ای و شیمیایی
*دوری از محصولات و فراورده های حیوانی
*مصرف سبزیجات ، صیفی جات ، میوه های تازه و خشک ، مغزها و جوانه ها
*خراب و سمی نکردن غذای خود با حرارت بالای ۵۰ درجه یعنی نخورن هر نوع غذای پخته

– این خگخ از کی شناخته شد و شما کی باش آشنا شدین؟
از بدو آفرینش انسان و تا قبل از کشف آتش و عصر یخبندان که کمبود محصولات گیاهی پیش اومد انسان خام گیاهخوار بوده. از سال ۷۳ اطلاعات جزئی داشتم اما باور نداشتم و سال ۸۵ اطلاعات بیشتری بدست آوردم و اصلاحاتی در تغذیه‌ام بوجود آوردم، با این حال باور نداشتم و از ۸۵ شروع به تحقیقات گوناگونی کردم که سال ۹۲ اعتقاد راسخ پیدا کردم و شروع به این سبک تغذیه نمودم و همه‌ی نتایج ممکن را هم بحمدلله کسب کردم.

– یعنی انسان اولیه گوشت نمیخورده؟
به نظر شما انسانهای اولیه که قابلیت های فیزیکی و شیمی بدن یک حیوان گوشت خوار را نداشتند و از جهتی ابزار های شکار و آتش هم نداشتند، می توانستند مثل سایر درنده ها حمله کنند و شکم سایر حیوانات را بدرند و گوشت و پوست و استخوان سایر حیوانات را بخورند.

– منظورتون از قابلیت های فیزیکی و شیمیایی بدن چیه و اصلا چه دلایلی دارید که میگید انسان نباید گوشتخواری کنه؟!!
دلایل زیادی هست که شاید در این فرصت کم نشه اون طور که باید حق مطلب را ادا کرد.
اما دلایل بنده و سایر میوه خوارن و خام گیاهخوارن در چند حوزه از جمله:
• محیط زیست : ( صرفه جویی در سوخت فسیلی ، صرفه جویی در مصرف آب ، استفاده بهینه از حبوبات و سایرگیاهان ، نجات جنگل ها، همچنین الان در تحقیقات معتبر بین المللی اثبات شده که ۷۰% الودگی محیط زیست و خرابی لایه اوزون مربوط به دامداری‌هاست هرچند عجیب به نظر میاد ولی بنده هم مقاله و هم فیلم های مستند این موضوع را دارم که در اختیار شما می گذارم.
• اخلاق (من تمایلی به کشتن و یا صدمه زدن به حیوانات را ندارم. هرگز نمیتوانیم دنبال برقراری صلح میان انسانها باشیم درحالیکه با انواع جانداران اعلام جنگ میکنیم و آنها را به این شکل فجیع میکشیم و می دریم و میخوریم . چطور وقتی یک پلنگ که خدا آن را درنده آفرید و یک آهو را میخوره میگیم ” اخ درنده” اما ما که انسان باهمه قابلیتهای گیاهخواری هستیم و درنده نیستیم این کار را مجاز می‌دانیم؟ ما میوه خوارن و گیاهخوارن معتقدیم وقتی جان یک حیوان مساوی یک بار سیر شدن من است پس باید سزاوار هزاران بیماری باشیم.
• مرتبط با سلامتی جسمی و روحی خود انسان می باشد که سعی میکنم توضیح بدم:
همه ماده‌ی مغذی و مورد نیاز انسان برای عملکرد بهینه بدن در غذاهای گیاهی وجود داره و از جهتی دیگه چربی بالا و کلسترول هم سراغم نمیاد چون میزان کلسترول گیاهان قابل ذکر نیست و بدن یاد میگیره بدون استفاده از محصولات حیوانی کلسترول مورد نیاز خودشو بدست بیاره ، هرچند رفرنس‌های قدیمی علم پزشکی اینو نمیپذیره اما باید سوال کرد این همه گیاه خوار و خام گیاه خوار و میوه خوار سراسر دنیا کلسترول خودشون را از کجا تامین می کنند، بهترین و با کیفیت ترین و بیشترین ویتامین ها، کربوهیدارتها، چربی ها، قند ها، اسید های آمینه و پروتیین ها در محصولات گیاهی خام و میوه وسبزیجات می باشد
• از همه مهم تر نداشتن قابلیت های فیزیکی و شیمیایی بدن انسان برای هضم گوشت و محصولات حیوانی.

– قابلیت های فیزیکی و شیمیایی بدن انسان چیه که سازگار با گوشت خواری انسان نیست؟
چند دلیل زیر تعدادی از دلایل بسیار زیادی است که ثابت می کند انسان بطور حتم جزو گیاهخواران می باشد و اشتباهاً از روی حرص، شهوت و یا شاید هم بخاطر اجبار در دورانی که یخبندان سطح کره زمین را پوشانده بود به این تغذیه غلط روی کرد و تا کلاً دست از این عادت مضرش بر ندارد روی سلامت و آرامش را نخواهد دید. آنچه مسلم است در طبیعت هر چیز در جای خاص خودش قرار دارد.
یک گیاه برای مرداب درست شده و دیگری برای بیابان. ساختمان دهان یک جانور برای چریدن است و دیگری برای دریدن. انسان موجودی نیست که ساختمان بدنش چیزی مغایر با قوانین طبیعت باشد. اما دلایل زیر را از میان چندین دلیل متقن برایتان بازگو میکنم:
در طبیعت آن دسته از پستانداران که آب را هنگام نوشیدن لیس می زنند مثل گربه، ببر، خرس و گرگ، گوشتخوار هستند و هر کدام که آب را می مکند یا هورت می کشند مانند گاو، فیل و انسان گیاهخوار می‌باشند .
* آرواره جانوران گوشتخوار دارای دندانهای شمشیری شکل هست که به دو دندان نیش بزرگ برای پاره کردن مجهز است این آرواره ها بسیار پر قدرت و خرد کننده می باشند، اما در گیاهخواران دندانها صاف و مسطح هستند.
* در ساختمان بدن گوشتخواران بعلت قابلیت فساد پذیری سریع گوشت طول روده ها کوتاه است تا حیوان بتواند هر چه زودتر آنرا دفع نماید. زیرا غذاهای گوشتی پس از هضم در روده محیط بسیار مناسبی برای رشد باکتریهای مواد آلی از هم پاشیده و فاسد شده بوجود می آورد. گیاهخواران منجمله انسان دارای روده های درازی می باشند برای اینکه مواد غذایی به آهستگی مواد مغذی را پس می دهند، و از اینجاست که تغایر غذای یک گوشتخوار با گیاهخوار مشهود می گردد.
* گوشت دارای ازت زیادی است که دفع آن از عهده کبد جانوران گیاهخوار ساخته نیست و همین علت اصلی امراضی چون نقرس و ناراحتیهای کبدیست که بکرات نزد افراد گوشتخوار دیده می شود، بوی بد دهان و بعضی از انواع سردردها و سرگیجه ها نیز زائیده همین سبب است .
* چربیهای موجود در گوشت حیوانات به زحمت از بدن گیاه خواران دفع می گردد و اغلب بصورت پیه در ناحیه های شکم، ران، باسن و غبغب مردم گوشتخوار ذخیره می شود. سکته های قلبی حاصل این تغذیه اشتباه و شکم پرستانه است. مصرف چربیهای گیاهی مثل روغن زیتون، آفتابگردان و غیره هیچوقت دیده نشده که عارضه ای ایجاد کند .
* حیوانات گوشتخوار می توانند به سرعت بدوند و شکار خود را در حال گریز بگیرند اما انسان چون میوه خوار است، قادر به این کار نیست و در عوض به راحتی دانه از گیاهان بر می چیند یا از درختان بالا میرود و برای خوراکش میوه می کند .طبع انسان چون میوه خوار است، همانگونه که گوشتخواران از دیدن اجساد خون آلود اشتهایشان تحریک می شود او نیز از دیدن، بوئیدن و چشیدن میوه ها و سبزیجات خوشش می آید و در مقابل از دیدن اجساد خون آلود و دل و روده در آمده حالش بهم می خورد.
* دستهای انسان که به گروه گیاهخواران تعلق دارد برای دریدن ساخته نشده است انگشتان دست او نشان میوه خوار بودن اوست، و الا می بایست از پنجه هائی برنده و تیز بر خوردار باشد .و چندین دلیل دیگر…

– شما عنوان کردین که همه ویتامین ها در گیاهان هستند، اما الان علم پزشکی میگه که ویتامین b12 در گیاهان وجود نداره و بدون b12 دچار مشکلات عدیده ای میشیم b12 میوه خوارن و خگخ از کجا تامین میشه؟
پاسخ این سوال را با یه سوال میدم این همه جمعیت گیاهخوار و میوه خوار دنیا b12 اونا از کجا تامین میشه یعنی همه اونا الان با مشکل مواجه شدن! این نسل های قبل بشر که خام گیاهخوار و میوه خوار بودن چطور تامین میشدن؟ در هندوستان در برخی مذاهب و عقاید خوردن گوشت کاری ناپسند و بعضا گناه محسوب میشه ، به راستی ب ۱۲ اونا از کجا تامین میشه؟

-به نظر شما چرا علم پزشکی میگه ب ۱۲ در گیاهان وجود نداره؟
این ویتامین فقط از طریق سنتز باکتری ها تولید می شود.
ویتامین ب۱۲درحقیقت نه توسط گیاهان و نه حیوانات بلکه توسط باکتری ها و میکرو ارگانیسم ها ساخته می شود و گاها در ریشه های گیاهی نیز به مقدار اندک ذخیره می شود.
باکتریهای تولید کننده ب۱۲در دستگاه گوارش انسان نیز از دهان و لثه و حلق گرفته تا روده بزرگ زندگی می کنند. روده بزرگ انسان بیشترین مقدار این باکتری ها را در خود دارد ولی تنها بخش کوچکی از ب۱۲سنتز شده در روده بزرگ توسط ایلیوم جذب می‌گردد. کمبود ویتامین ب۱۲در حقیقت نه کمبود آن در غذا بلکه اختلال در سنتز فاکتور داخلی توسط معده می‌باشد. ترکیب این فاکتور با ویتامین ب۱۲ آنرا قابل جذب در ایلیوم (قسمتی از روده کوچک )کرده و در نتیجه کمبود این فاکتور اختلال مختلف معده بوجود می‌آید و از جذب این ویتامین جلوگیری می‌کند. در حقیقت بزرگترین دلیل عدم وجود ویتامین ب۱۲در منابع گیاهی ما وسواس امروزه بشر با شستن، ضد عفونی کردن، به کار بردن انتی سپتیک‌های قوی و پاکننده‌های پرقدرت، انتی بیوتیک‌های بی حساب و پروسه کشاورزی مدرن می‌باشد.

حسنپور2

-شما به این رژیم غذایی این همه اعتقاد دارید، شک نمیکنید که ممکنه اشتباه کنید؟
این شیوه زندگی بنده و سایر طبیعی خواران رژیم غذایی نیست، بلکه یک سبک زندگی سالمه. یک شیوه زندگی طبیعی که از اول می بایست همین طور می بوده که با گمراهی و حرص اجدادمان تغییر پیدا کرده که برامون یک اعتقاد شده و اصول پایه علمی را هم فراموش می کنیم .
بنده قبلا هم مثل شما و اکثریت جامعه پخته خوار بودم، روزانه محصول سوپری و کارخانه ای استفاده می‌کردم روزانه محصول حیوانی مصرف می‌کردم، اعتقاد داشتم که می بایست شیر بخوریم، غذای مقوی را گوشت، کباب و کوبیده می‌پنداشتم، سوپ را بهترین غذای زمان سرماخوردگی می‌دونستم .ماهی را غذای سالمی می‌دانستم، نان و برنج را غذای اصلی خودم می‌دانستم. صبح ها نون گرم و آش سبزی گرم میخوردم یا حلیم میخوردم چایم با دارچین و عسل و …با اون سابقه حالا بیش از ۲۷ ماهه خام گیاهخوارم و همه تجربه شما را در پخته خواری و تجربه این مدت سالم خواری را هم دارم و مقایسه کردم و میبینم که چه گنج بزرگی بدست آوردم که قصد ندارم هرگز از این سبک زندگی برگردم.

-شما چرا و چی شد که به این سمت اومدین؟
من همه عمرم بیمار بودم و درد میکشیدم، همیشه پا درد داشتم، همه مفصل هایم دردناک بودن، به شدت زانو درد داشتم، دیسک کمر داشتم و به خاطر درد گردنم تا از بیخوابی بیهوش نمی شدم نمیخوابیدم. به اکثر پزشکانی که مراجعه کردم میگفتن نرمی مفاصل دارید و این بیماری در ایران رواج داره و هیچ راه درمانی نداره، بعضیهاشون میگفتن آرتزوز دارید باید تکون نخورید باید وزش نکنید باید راه نروید و هزاران باید دیگه که همشون راه به گمراه بودن. حالا که دقت میکنم میبینم حتی یک توصیه درست دریافت نکردم. سینوزیت داشتم، وز وز گوش داشتم، همیشه پماد های مالشی و مسکن داشتم .دوستان به شوخی میگفتن پیچ و مهره هات شله. ده ها عکس رادیولوژی و ام آرآی گرفتم و به خاطر ترس از عوارضشون تا ۶ سال دنبال بچه داری نرفتم.
اینها بخشی از دردها و زجرهای من بود، حالا که خگخ شدم دیگه اون دردها رو ندارم دیگه دارو نمیخورم، دیگه مریض نیستیم، دیگه درد نمیکشم. همین معجزات و تجربه بسیار بزرگتری را در مورد نزدیکانم و صد ها و هزاران بیمار دیگر دیدم که به زودی تعدادی از این سرگذشت ها را در قالب کتاب شفایافتگان به صورت مستند منتشر می کنم. حالا با چه منطقی این شیوه زندگی را ادامه ندم./ریواس