آخرین اخبار

27. اسفند 1397 - 14:54   |   کد مطلب: 8888
آبشار زیبای "کمردوغ" واقع در شهر قلعه‌رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه در زمره زیبایی‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه : آبشار زیبای "کمردوغ" واقع در شهر قلعه‌رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه در زمره زیبایی‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

این آبشار دیدنی پس از عبور از شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه به طول 70 کیلومتر تا شهر قلعه رییسی، مرکز بخش چاروسا و عبور از جاده‌های پرپیچ و خم زیبا و درختان و جنگل‌های رویایی بلوط نمایان می‌شود.

 

 

این آبشار در تمام طول سال دارای آب است، ارتعاشات بلورین زرین و معلق آب آن در بلندا، رنگین‌کمان هفت‌رنگ را به طور واضح به تصویر کشیده است و این آبشار از ضلع شرقی کوه‌های قلعه‌رئیسی با ترکیب چشمه‌های متعدد سرچشمه می‌گیرد.

وجود امامزادگان "سیدمحمود" و "میرسالار" که از نوادگان امام هشتم هستند در نزدیکی این آبشار هرساله تعداد زیادی زائر را به این منطقه فرامی‌خواند و ارزش این اثر طبیعی را چند برابر کرده است.

این آبشار فوق‌العاده در فاصله 80 کیلومتری شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه، 15 کیلومتری شرق شهر قلعه‌رییسی و در کنار روستای به همین نام واقع شده که بواسطه آب سفید رنگش به "کمر دوغ" (به اصطلاح محلی کمردو) معروف شده و در طول سال بخصوص در فصل بهار و تابستان پذیرای مسافران، گردشگران و توریست‌ها از سراسر کشورمان است.

آبشار "کمردوغ "نخستین میراث طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد است که به عنوان اثر ملی ثبت شده است.

این آبشار دارای فضایی مناسب، راه دسترسی، کمپینگ اقامتی برای رفاه حال گردشگران و توریست‌ها است و سالانه هزاران نفر از آن دیدن می‌کنند.

آبشار کمردوغ در 15 کیلومتری شرق شهر قلعه رییسی، مرکز بخش چاروسا واقع شده و نزدیک به 100 متر ارتفاع و بیش از 60 متر عرض دارد و در فصول بهار و تابستان پذیرای گردشگران، مسافران و توریستهاست.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک