آخرین اخبار

22. شهريور 1396 - 1:10   |   کد مطلب: 8352
به همت اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کهگیلویه:
همایش بزرگداشت “حسین پناهی” درشهر سوق كهگيلويه برگزار شد+تصاویر
رییس اداره فرهنگ وارشاداسلامی در این مراسم گفت:این همایش برای بزرگداشت حسین پناهی هنرمند فقید استان برگزارشده واستقبال از این همایش نشان دهنده علاقه مردم به شخصیت حسین پناهی پس از۱۳ سال درگذشت ایشان می باشد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، با حضور مسولان،شاعران، هنرمندان ومردم ولایی سوق همایش بزرگداشت زنده یاد حسین پناهی باعنوان «افلاطون کناربخاری»  در جوار آرامگاه این هنرمند در شهر سوق برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ وارشاداسلامی در این مراسم گفت: این همایش برای بزرگداشت حسین پناهی هنرمند فقید استان برگزارشده واستقبال از این همایش نشان دهنده علاقه مردم به شخصیت حسین پناهی پس از۱۳ سال درگذشت ایشان می باشد.

سیدایرج کاظمی جو با اشاره به بیست شهریور روزسینما گفت: درعرصه هنر افتخارات زیادی در این شهرستان واستان داریم و وبایدبه داشته هامون افتخارکنیم و مرده پرست نباشیم و حرمت زنده هاراپاس بداریم.
کاظمی جو ادامه داد:هنرمندانی که باکارهای شایسته موفقیت برای استانمان کسب کردند مایه افتخار هستند و بیشتر این هنرمندان حسین پناهی رالگوی خود می دانند.

حسین پناهی هنرمند نامی کهگیلویه وبویراحمد در ۶ شهریور ۱۳۳۵ در روستای دژکوه از توابع شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد زاده شد.

وی همچنین در ۱۴ مرداد ۱۳۸۳ در سن ۴۸ سالگی درگذشت و در قبرستان شهر سوق (واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد) به وصیت خودش به خاطر اینکه مادرش در آنجا دفن شده است به خاک سپرده شد. علت مرگ به گزارش پزشک قانونی سکته قلبی بوده است.

۲۳عنوان کتاب در زمینه های نمایش، شعر، داستان و فیلم نامه از حسین پناهی به چاپ رسیده است که ۲۱ اثر متعلق به ایشان و دو اثر از دکتر حکمت پیرامون اندیشه حسین پناهی به چاپ رسیده است که تمامی این آثار را انتشارت الهام، دارینوش و آناپناه منتشر کرده است.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک