آخرین اخبار

8. خرداد 1396 - 1:22   |   کد مطلب: 7967
جشن روز نسیم مهر در سالن اجتماعات اتاق اصناف کهگیلویه با حضورخانواده های زندانیان و مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، جشن روز نسیم مهر در سالن اجتماعات اتاق اصناف کهگیلویه با حضورخانواده های زندانیان و مسئولان برگزار شد.

 

پنجم خرداد سال ۱۳۸۸ بود که در همایشی با حضور روسای قوه قضاییه و مجریه اتفاق شیرینی افتاد که دل خانواده های زندانیان را شاد کرد و آن نامگذاری این روز به نام « روز ملی حمایت از خانواده زندانیان ، روز نسیم مهر» بود

چندی بعد نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز در دل تقویم رسمی کشور جا خوش کرد. پس از نامگذاری، در سراسر کشور همایشهایی برای گرامیداشت آن با همت انجمن های حمایت زندانیان برگزار شد تا روز نسیم مهر بهانه‌ای شود تا خانواده های زندانیان به عنوان آسیب پذیرترین قشر جامعه مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
پنجم خردادماه «روز حمایت از خانواده‌های زندانیان» درحالی گرامی داشته می شود که خانواده های بسیاری از زندانیان نیازمند درمعرض انواع آسیب‌های اجتماعی قراردارند.روزی که بسیاری از مردم آن را فراموش کرده اند و نمی دانند که خانواده های زندانیان چه رنجی را در نبود سرپرست خانواده متحمل می شوند.هدف از برگزاری این روز، حمایت از بزه و بزهکار نیست، بلکه حمایت از قشری مظلوم به نام خانواده زندانی است، خانواده ای که با به زندان افتادن همسر و سرپرستشان که احتمال مبتلا شدنشان به عواملی همچون طلاق، ناامنی، آسیب های ضد اخلاقی و… زیاد است.

در شهرستان کهگیلویه همزمان با سراسر کشور  این روز گرامی داشته شد و مسیولان نیز همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

در پایان این مراسم به خانواده های زندانیان سبد کالا اهدا شد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک