آخرین اخبار

2. فروردين 1396 - 19:18   |   کد مطلب: 7729
این روزها پذیرای زائران و گردشگران زیادی است
امامزاده میرسالار(ع) مأوای مقدس مذهبی؛ تفرجگاه جذاب گردشگری+تصاویر
مکانی که این امامزاده واقع شده از زیباترین مکان‌های دیدنی و فرح‌بخش بوده به طوری که زیبایی‌های رودخانه و کوهساران تنگ فارتق هر گردشگری را به وجد و طرب در می‌آورد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، مکانی که این امامزاده واقع شده از زیباترین مکان‌های دیدنی و فرح‌بخش بوده به طوری که زیبایی‌های رودخانه و کوهساران تنگ فارتق هر گردشگری را به وجد و طرب در می‌آورد.

 

پس از روی کار آمدن بنی‌امیه و پس از آن بنی‌عباس، شیعیان به ویژه سادات که در واقع فرزندان ائمه اطهار بودند مورد ستم فراوان قرار گرفتند که تاریخ شرح حال این اجحافات را در خاطر دارد.

 

ایران به جهت آنکه از ابتدا از پایگاه‌های شیعی بوده است خود زمینه مناسبی برای مهاجرت سادات و امامزادگان به شمار می‌رود.

 

امامزاده میرسالار (ع) از نوادگان امام موسی کاظم «ع»، از جمله این تبعید شدگان حکومت‌های بنی‌عباس بوده که وجود مبارک ایشان از سویی مورد استقبال ایرانیان و بعدها مایه خیر و برکت معنوی و مذهبی برای مردمان این دیار بوده است.

 

استقبال ایرانیان و بعدها مایه خیر و برکت معنوی و مذهبی برای مردمان این دیار بوده است.

 

مكاني که این امامزاده واقع شده از زیباترین مکان‌های دیدنی و فرح‌بخش بوده به طوری که زیبایی‌های رودخانه و کوهساران تنگ فارتق هر گردشگری را به وجد و طرب در می‌آورد.

 

بقعه متبرکه امامزاده میر سالار از نوادگان هفتمین امام شیعیان در ۹۰ کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد و سالانه زائران زیادی از داخل و خارج استان برای زیارت این بقعه می روند .

 قرار گرفتن این بقعه در تنگه ای زیبا ، نزدیک شهر دیشموک و وجود گونه های مختلف گیاهی با طراوت زیبای فصل بهار اطراف زیارتگاه امامزاده میرسالار را به تفریحگاهی تماشایی تبدیل کرده است .

بیش از ۷۰ کیـلومتـر از اطـراف مسیـر جـاده دهـدشـت تا بقعـه متبرکه امامزاده میرسالار پوشیده از جنگلهای سرسبز بلوط است که اقامتگاه مناسبی برای مسافران نوروزی است.

 

این جایگاه مقدس مذهبی با پوشش مناسب طبیعی  و بکر حاشdه آن، این روزها پذیرای زائران زیادی از اقصی نقاط کشور ایران اسلامی است.

تصاویر ذیل به استثناء عکس اول و دوم، باقی مربوط به روز اول فروردین ۱۳۹۶ می باشد.

عکس از وحید آهنگ

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک