آخرین اخبار

15. بهمن 1393 - 20:26   |   کد مطلب: 320
پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه گزارش می هد
برگزاری جشن بزرگ عشایر در دهدشت+تصاویر
جشن بزرگ فجر انقلاب ویژه عشایر با حضور مهمانان کشوری و استانی به میزبانی دهدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، عصر امروز جشن بزرگ عشایر کهگیلویه و بویراحمد با حضور مهمانان کشوری و استانی از جمله رئیس فراکسیون عشایر در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان امور عشایرکشور، استاندار، ائمه جمعه، فرماندارن‌ شهرستان‌های چهارگانه، نمایندگان مجلس استان و حضور پرشور مردم در روستای فیلگاه از توابع بخش مرکزی برگزار شد.

 

در این مراسم که عشایر اقشار مختلف مردمی حضور داشتند، آیین و رسومات جامعه عشایری به معرض نمایش گذاشته شد.

 

برپایی نمایشگاه محصولات عشایری، پخت انواع غذاهای محلی، سیاه‌چادر، از جمله برنامه‌های دیگر این جشنواره بود.

 

آیین نمادین عروس‌برون با رسومات جامعه عشایری نیز با نواختن موسیقی سنتی و رقص محلی برگزار شد.

 

سیدموسی خادمی در این مراسم باشکوه برگزاری ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص عشایر که عنوان می‌کنند « عشایر ذخایر انقلاب هستند»، از قشر عشایر به عنوان پایه‌های اصلی در تشکیل نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: میراث بزرگ بشریت زندگی عشایری است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، زندگی عشایری را یک ابتکار در مقابل با ناملایمات زندگی عنوان و با توجه به زندگی منحصر به‌ فرد این قشر از جامعه اقتصاد مقاومتی را یک جلوه عینی از خصوصیات بارز عشایری عنوان و افزود: امروز مقاوم‌ترین اقتصاد، این اقتصاد است که متکی به بیرون نیست، درون‌زا است.

 

خادمی با توجه به اینکه 12 درصد از جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌أهد، تصریح کرد: 54 درصدگوشت استان، 35 درصد صنایع دستی، 25 درصد تولیدات کشاورزی و 50 درصد شیر استان توسط عشایر تولید می‌شود.

 

وی با اشاره به رنج‌ها و زحمت‌های عشایر در خصوص خود‌کفایی خواستار رفاه و آسایش عشایر در زمینه بهداشت، ایجاد بستر‌سازی راه مناسب و... شد.

 

خادمی با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید در خصوص عشایر اعتبار اختصاص داده به این حوزه در سال جاری را 5 میلیارد و سیصد میلوین تومان عنوان و بیان داشت: این نشان‌دهنده بخشی از توجه دولت به این قشر است که ان‌شالله این میزان در سال آینده بیشتر خواهد شد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده مردم و مسئولان در این جشن بزرگ، ادامه داد: با استعانت از خداوند متعال و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در دفاع از آرمان‌های امام و شهدا کوتاهی نورزیم.

 

در پایان این مراسم به‌مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به 36 نفر جوایزی اهداء شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک