آخرین اخبار

30. خرداد 1394 - 13:52   |   کد مطلب: 2023
پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه گزارش مي‌دهد:
زنگ‌خطر كم‌آبي در ديشموك زده شد+تصاوير
با فرارسيدن فصل گرما و ماه مبارك رمضان نگراني مردم براي آب آشاميدني و مصرفي روزانه دوچندان شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، با فرارسيدن فصل گرما و ماه مبارك رمضان نگراني مردم براي آب آشاميدني و مصرفي روزانه دوچندان شده است.

 

با وجود اينكه بخش ديشموك يك منطقه است داراي آب‌هاي و چشمه‌هاي فراوان ولي به دليل عدم بهره‌برداري از اين منابع آبي از سوي مسئولان در فصل گرما با كمبود شديد آب روبرو مي‌شوند.

روستاييان ديشموك براي تهيه آب شرب خود فاصله‌ها را طي ‌مي‌كنند تا از چشمه‌هاي طبيعي موجود در طبيعت، آب مصرفي براي خانواده خود تهيه كنند.

دغدغه‌اي كه صرفه‌جوي خود مردم در مصرف درست آب را مي‌طلبد تا مردم از مشكلات كم‌آبي نجات پيدا كنند.

مردم ديشموك به‌ويژه روستائيان اين بخش در گفت و گو با خبرنگار كهگيلويه با بيان اينکه دسترسي به آب آشاميدني براي آنان با مشقت‌هاي زيادي همراه است، اظهار داشتند: تهيه و تامين آب آشاميدني در اين فصل از سال همواره يکي از دغدغه مهم مردم اين منطقه بوده است.

موضوع كم‌آبي به حدي نگران كننده است كه حجت الاسلام سيد هدايت محمودي‌اصل امام جمعه ديشموكدر خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته نيز با اشاره به اينکه کمبود آب آشاميدني بعنوان يک معضل و عامل جدي براي شيوع بيماريها و تهديد سلامت افراد جامعه محسوب مي شود، اظهار داشت: بسياري از ساکنان روستايي و عشايري به ارائه خدمات مطلوب در حوزه آبرساني نياز دارند.

وي به دوشنبه اول تيرماه آغاز هفته صرفه‌جويي در آب اشاره كرد و تصريح كرد: كشور ما كم آب است، خيلي از شهرهاي ما به‌ويژه در فصل تابستان به كمبود شديد آب مواجع هستند و در استان ما هم زنگ خطر كم‌آبي زده شد.

وي، از مردم خواست تا مي‌توانند در مصرف آب صرفه‌جويي كنند تا انشاءالله با مشكلات كم آبي در اين فصل گرم روبرو نشويم.

عكس: وحيد آهنگ

انتهاي پيام: و/آ

تصاوير زير تهيه آب توسط مردم نسه‌طاويس از منطاطق روستانشين ديشموك است.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک