آخرین اخبار

21. دى 1400 - 8:27   |   کد مطلب: 10303
قائم مقام جمعیت پیشرفت و عدالت استان خوزستان در سفر یک روزه خود به همراهی مسئولان شهرستان کهگیلویه به منطقه دشمن زیاری از نزدیک با اهالی این بخش گفتگو کرده و از مشکلات آنها آگاه شد.

مهرداد کریمی قائم مقام جمعیت پیشرفت و عدالت استان خوزستان امروز در سفر یک روزه خود به همراهی مسئولان شهرستان کهگیلویه به منطقه دشمن زیاری از نزدیک با اهالی این بخش گفتگو کرده و از مشکلات آنها آگاه شد.

 

 

---

مشاور جهادی دکتر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی در این دیدارها پای درد دل های مردم این روستا نشست و گفت: حضور مسئولان در روستاها و بررسی مشکلات روستائیان از نزدیک موجب دلگرمی مردم خواهد شد و تداوم این موضوع می‌تواند تا حد زیادی موانع را مرتفع نماید.

 

 

 

وی تصریح کرد: با پیگیری های نماینده کهگیلویه و بنا به دستور قالیباف به این شهرستان امده است و از نزدیک پیگیر مشکلات خواهد بود.

 

 

 

 مهرداد کریمی عنوان کرد: در این سفر بسته های معیشتی، پوشاک،کفش، اسباب بازی و ... به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان به اهال روستاهای این بخش اهدا شد.

 

 

 

وی با اشاره به شناسایی مناطق محروم و محرومیت زدایی شهرستان بیان داشت: این گروه جهادی قصد دارد بحث زیر سازی و تجهیزات مدارس را بزودی حل کند.

 

 

 

روستائیان عمده مشکلات خود را، نبود آب شرب، جاده ارتباطی،نبود برق و ... عنوان کردند و خواستار برطرف شدن این مشکلات از سوی مسئولان مربوطه شدند.

 

 

 

امام جمعه دهدشت نیز با اشاره به اینکه این دومین سفر خود به روستای « دورق» در زیرنا از حوزه دهستان دشمن زیاری است، گفت: با کارشناسان نهاد نماز جمعه طی یک سال و نیم اخیر سفرهایی به مناطق کم برخوردار داشته و از نزدیک با مشکلات اشنا شدند.

 

 

 

 

 

حجت الاسلام وحدانی فر با اشاره به جاده ملی پاتاوه دهدشت در این منطقه، افزود: جمعیت زیادی از عشایر مهاجر از حاشیه شهرها برای تولید، دامپروری و ایجاد شغل به منطقه عشایری خودشان برگشتند.

 

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی مجوز برای ساخت وساز نمی داد گفت: در جلسه ای که در روستای دورق با مسئولان انجام شد مصوب گردید منابع طبیعی مجوز ساخت مسکن را صادر کند و اداره بنیاد مسکن تسهیلات موردنیاز این ساخت و سازشان را فراهم کند.

 

 

 

 

 

وحدانی فر تصریح کرد: اداره راهداری نیز قول مساعد دادند، که جاده روستای شهید پاک نسب و داروق دشمن زیاری را که در فاصله کمی از هم قرار دارند زیر سازی و آسفالت کند.

 

 

 

امام جمعه شهرستان مهمترین مسأله و معضل این منطقه را اولویت داشتن برق دانست و گفت: فرماندار کهگیلویه با تفویض اختیار و برداشت پول از حساب مناطق محروم به مبلغ ۱٠٠ میلیارد ریال تحت عنوان پوشش روستاهای اقماری یا بدون دهیاری و با همکاری شرکت برق کهگیلویه مشکل این ۲کیلومتر را حل خواهد کرد.

 

 

 

فرماندار کهگیلویه نیز گفت: دهستان دشمن زیاری بیش از ۱۱هزار و۵۰۰نفر جمعیت دارد که از بخش عمرانی و زیر ساختی از جمله آب، برق، گاز و حوزه های بهداشتی و آموزشی عقب مانده است.

 

 

 

دارا کریمی نژاد با اشاره به اینکه در این سفر مصوباتی انجام شد افزود: امید است بتوان بخشی از مشکلات حل شود تا مهاجرت معکوس رخ داده و رونق به بخش ها برگردد.

 

 

 

 

 

تصاویری تکمیلی؛

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک