آخرین اخبار

11. دى 1400 - 21:34   |   کد مطلب: 10265
امید عبدالهی از قاب شبکه جام جم سیما، ایرانیان خارج از کشور را به سفری به جنوب غرب ایران می برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ براساس اعلام تأمین و پخش برنامه شبکه جام جم سیمای جمهوری اسلامی، مستند *سفربه بلادشاپور* در نخستین پخش سراسری خود در روز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ در ساعت ۱۴:۳۰ عصر به وقت تهران به روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

 

بنا به این گزارش ایرانیان مقیم اروپا می توانند در ساعت ۱۲:۰۰ ظهر همان روز به وقت وین و ایرانیان مقیم آمریکا هم در ۰۴:۳۰ بامداد به وقت لس آنجلس به تماشای این مستند تاریخی از این شبکه برون مرزی صداوسیما بنشینند.

 

مستندی تاریخی که اسرار ناگفته ای از تاریخ ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد را برای نخستین به تصویر کشیده و از رازهای سربه مهر تاریخ این بخش از جنوب غرب ایران پرده برمی دارد.

 

امید عبدالهی کارگردان گچسارانی، در این اثر تاریخی مخاطبان خود را به سفری به دل تاریخ ایران می برد و به کشف حقایقی از تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد می پردازد.

 

براساس اعلام کارگردان، پژوهش مستند سفر به بلادشاپور حدود یکسال به طول انجامیده و ساختار نهایی متن پژوهشی این مستند با همکاری تیمی پژوهشی از دانشگاههای تهران، تربیت مدرس، اصفهان، شیراز و یاسوج و با استفاده از منابع دست اول تاریخی شکل گرفته است.

 

مستند ۶۲ دقیقه ای سفر به بلادشاپور سفرش را از ۱۶۰۰ سال پیش از میلاد آغاز و با گذر از دوران هخامنشی و اشکانی به عصر ساسانیان می رسد و با واگویه کردن اسراری از تاریخ تحولات و تغییر نام های چندین باره استان کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ، فرم نهایی خود را پیدا می کند.

 

داستانهایی از چگونگی اطلاق نامهایی از جمله کهگیلویه و بلادشاپور به این سرزمین تا روایت برخی قیامها و مقاومتهای مردمان آن در برابر حاکمان جور و نیروهای متجاوز بیگانه در طول تاریخ در کنار سفر به طبیعت زیبا و چهارفصل استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه باستانی بلادشاپور، شاکله اصلی ساختار مستند سفر به بلادشاپور را شکل می دهند.

 

مستند سفر به بلادشاپور دهمین اثر مستند امید عبدالهی و پنجمین اثر مستقل این فیلمساز و مستندساز گچسارانی است که در آن با ارائه تصاویری جذاب از طبیعت و تاریخ شهرها و روستاهای گمنام استان کهگیلویه و بویراحمد، مخاطبان خود را با این منطقه از جنوب غرب ایران آشنا می سازد.

 

مستند بلند سفر به بلادشاپور به سفارش سیمای استانهای صداوسیمای جمهوری اسلامی طی سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ در شبکه استانی دنا به تولید رسیده است.

 

تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی این اثر فاخر تلویزیونی را امید عبدالهی بر عهده داشته و مجموعه عوامل زیر در تهیه و تولید آن ایفای نقش کرده اند:

مجری طرح: موسسه فیلمسازی امید فیلم

دستیار کارگردان: ذوالفقار بادسار

تصویربرداران: رستم پرندوار، جواد هادی اصل، رسول جهانیانی و مرتضی روزپیکر،

گوینده متن: علی همت مومیوند

صدابردار: علیرضا علیاری

جلوه های ویژه و طراحی سه بعدی: سعادت بسطام

رنگ و نور: احسان موسوی

مدیر تولید: مصیب عبدالهی

مدیر مالی: فرخنده اسدی پور

مدیر پشتیبانی: میلاد قلندریان

سرپرست هنروران: محمود شفیعی

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک