آخرین اخبار

19. دى 1393 - 18:30   |   کد مطلب: 86
پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه گزارش مي دهد:
فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران
رییس مجلس ملی مردمی الجزایر با یادآوری توطئه های طراحی شده علیه دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و دامن زدن به اختلافات مذهبی و طایفه ای، گفت: کشورش از حق مشروع ایران برای برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای حمایت می کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، «رضا عامری» سفیر کشورمان در الجزایر با آقای «محمد لعربی ولد خلیفه» رییس مجلس ملی مردمی الجزایر، دیدار و گفت وگو کرد.

 

در این دیدار آخرین وضعیت روابط دوجانبه پارلمانی و همچنین تحولات منطقه ای و بین المللی بحث و بررسی شد.

 

رییس پارلمان الجزایر، روابط سیاسی و پارلمانی میان دو کشور را خوب ارزیابی و از برگزاری اجلاس آتی کمیسیون عالی مشترک دو کشور در الجزایر در ماه های آینده، ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین بر ضرورت تحرک بیشتر طرفین برای تقویت مراودات اقتصادی و مناسبات بازرگانی تاکید کرد.

ولدخلیفه، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسایل مهم جهان اسلام و بین الملل قدردانی کرد.

سفیر کشورمان در الجزایر نیز روابط پارلمانی دو کشور را خوب توصیف و به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط دوجانبه با الجزایر پرداخت.

 

عامری با مهم دانستن نقش پارلمان ها در کمک به دولت برای پیشبرد اهداف ترسیم شده، آمادگی گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در مجلس شورای اسلامی برای سفر به الجزیره را اعلام کرد.

 

وی همچنین با تشریح تحولات منطقه و جهان و تبیین مواضع کشورمان در خصوص موضوع هسته ای، ضرورت رایزنی بیشتر دو کشور پیرامون مسایل منطقه ای و جهانی را مورد تاکید قرار داد.

 

 

 

انتهاي پيام:  و/آ

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک