آخرین اخبار

25. اسفند 1395 - 0:18   |   کد مطلب: 7700
بی راهه ای که خیلی از لیبرال ها و ملی مذهبی ها، فتنه گران و فریب خوردگان و فراریان و لندن نشینان و ... رفته اند و شب و روز از طریق کانال های مختلف به دنبال یارگیری هستند تا مواجب بیشتری بگیرند وضربه ای به اسلام وانقلاب اسلامی وارد کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حجت الاسلام امراله اندرزیان/ کی از مهمترین مسائل برای هر شخص مکلّفی این است که با معرفت و شناخت صحیح نسبت به منابع و مبانی دینی راه را از چاه تشخیص بدهد و خود را به قلّه ی سعادت و رستگاری برساند. از آنجایی که در عرصه های مختلف افراط و تفریط فراوان و حرکت در بی راهه زیاد است، نکاتی را به عرض مخاطبان عزیز می رسانیم:                                                                         

۱_عهدی که خداوند از آدم و فرزندانش گرفته است، حرکت در صراط مستقیم عبودیّت و پرهیز از پیروی و پرستش شیطان است اما حدیث نبوی درباره ی جنگ هفتاد و دو ملّت می فهماند که به جز یک گروه بقیه راه عبودیّت و بندگی خداوند را رها و برای شیطان خوش رقصی می کنند.(الم اعهد الیکم یا بنی آدم ان لا تعبدوا الشّیطان انّه لکم عدوّ مبین و ان اعبدونی هذا صراط مستقیم – یس 60 و 61. انّ هذا صراطی مستقیما فاتّبعوه ولا تتّبعوا السّبیل). آیاتی که اکثریّت مردم را اهل ایمان وتقوی نمی داند و از داشتن قوّه ی عقلانی و اندیشه ای بی بهره معرفی می نماید مؤید این مطلب است که اکثریّت بی راهه را انتخاب نموده اند.

 

 2- تأکید قرآن کریم بر حرکت انبیاء و اولیای الهی در یک مسیر که همان صراط مستقیم و داشتن یک دین که همان اسلام عزیز و یک رسالت که همان هدایت مردم به سوی خداست در عین حال اقلیت بسیار کوچکی این دعوت و ندای آسمانی را لبیک گفته و اکثریت آنها با پیروی از متنبی ها، سامری ها و فتنه گرها به جای راه نورانی خدا بی راهه ی شیطان را برگزیدند و همچنان به وادی هلاکت می روند که آیات فراوانی در مورد قصّه ی انبیاء و اقوام طغیانگر، بهانه گیر، فرصت طلب، دنیا طلب و بت پرست آنها در قرآن کریم آمده و مسئله ی راه نجات و صراط مستقیم را گوشزد می نماید. (انّک لمن المرسلین - علی صراط مستقیم - یس 3و4) در عین حال کوران ندیدند و کران نشنیدند و این راه مستقیم را بی راهه رفتند که امثال داعش و سلفی و تکفیری را تولید و به جان انسان ها انداخته اند.

 

3- خدای متعال برای هدایت انسان ها، اسلام عزیز و معارف نورانی اش را معرفی و به عنوان تنها دین حیات بخش از حضرت آدم تا خاتم (ص) معرفی کرده و می کند اما احبار و رهبار و علماء سوء و روشنفکران سیاه دل غرب زده برای تجارت کردن و دکّان باز نمودن و مرید پیدا کردن و غارت و چپاول ایمان و فطرت خدا خواهی آنها، هر روز دینی تراشیده و آئینی ساخته و بی راهه را آنچنان بزک کرده و به عنوان راه نشان داده اند که اکثریّتی قابل توجه را مبتلا به دین بشری و جدا از دین آسمانی که راه نجات و رستگاری است نموده اند، با اینکه خداوند در دو آیه راه یعنی دین آسمانی که اسلام است نشان داده و می فرماید: (انّ الدّین عندالله الاسلام – و من یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه. آل عمران 18 و 85).

 

4- خدای سبحان همه ی اهل ایمان را به تأسیس و تشکیل یک حزب و آن هم حزب الله تشویق و وعده ی نصرت، پیروزی و رستگاری را می دهد که تنها حزب الله در راه و مسیر خداوند حرکت می کنند همانند آنهایی که به پیروی از امام و رهبر خویش انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، در مقابل همه ی گروه های ضد انقلاب ایستادند، در دفاع مقدس هشت ساله و هشت ماهه (فتنه ی هشتادوهشت) پوزه ی ابرقدرت ها و ایادی داخلی شان را به خاک مذلّت کشاندند، طی این سی و هشت سال گیرنده هایشان فقط منتظر فرستنده ی واحدی یعنی حضرت امام و مقام معظم رهبری بوده و در مقابل همه ی فتنه سازان و فتنه گران ایستادند و به دنبال احیاء ارزشهای اسلامی و انقلابی بوده اند نه آنهایی که برای خوشایند دشمنان خدا هر روز حزبی و گروهی درست کرده و دقیقا نقطه ی مقابل اسلام و ارزشهای آن حرکت می نمایند که این بی راهه ای بیش نیست. اما حزب الله یعنی کسانی که خدا از آنها خشنود و آنها هم از خدا خشنودند. (... رضی الله عنهم و رضو عنه اولئک حزب الله الاانّ حزب الله هم المفلحون – مجادله 22. فإنّ حزب الله هم الغالبون – مائده56).

 

 5- قرآن کریم مؤمنین را به پیروی از خدا و پیامبر و اولی الامر که همان راه مستقیم و راه هدایت انسان هاست دعوت می کند (اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامرمنکم – نساء 59). و از پذیرش ولایت و سرپرستی یهود و نصاری بشدّت نهی می نماید (و لا تتخذوا الیهود و النصاری اولیاء ... مائده 51) چرا که پیروی از اینها یعنی حرکت در بی راهه ای خطرناک که یکی از آفات آن از دست دادن دین الهی است (لن ترضی عنک الیهود و لا النّصاری حتی تتّبع ملّتهم – بقره 120).

 

بی راهه ای که خیلی از لیبرال ها و ملی مذهبی ها، فتنه گران و فریب خوردگان و فراریان و لندن نشینان و ... رفته اند و شب و روز از طریق کانال های مختلف به دنبال یارگیری هستند تا مواجب بیشتری بگیرند وضربه ای به اسلام وانقلاب اسلامی وارد کنند.

 

راه مستقیم در زمان ما یعنی پیروی از اوامر و فرامین ولایت فقیه که تنها حجت شرعی و راه نجات و صراط مستقیم برای رسیدن به مقصد و مقصود است وبه تجربه ثابت شده افرادی که از اول انقلاب مسئولیت های مهمی داشته اند به خاطر بی توجهی و یا تمرد و مقابله با اوامر ولایت یا تحت ولایت کفر و شرک خارجی قرار گرفته اند و یا حرکت به آن سمت را آغاز نموده اند و اینها باید مراقب باشند هر بی راهه ای که می روند و عده ای را با حرف ها و شعارهای پوچ و بی محتوا با خود می برند، جرم سنگینی مرتکب و گناهی نابخشودنی دارند و بدانند که جدا از راه ولایت یعنی در حد شرک بودن چه اینکه امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس اوامر ولی فقیه را رد کند ما را رد کرده و هرکس حکم ما را رد کند حکم خدا را و هر کس حکم خدا را مردود دانسته در حد شرک به خداست. (ولایت فقیه ص89 – 93).

 

6– راه یعنی حرکت در مسیر قرآن و عترت، تبعیت از ولایت و رهبری، انقلابی بودن و پشیمان نشدن، شهداء و فرهنگ متعالی ایثار و شهادت، راهیان نور، با فقرا بودن و خجالت نکشیدن، سبک زندگی اسلامی، عفت و حیاء، جهاد کبیر و عدم اطاعت از دشمنان، اقتصاد مقاومتی و منتظر شیاطین نماندن، جاری نمودن اخلاق و معنویت در خود و دیگران، ازدواج آسان و به موقع، مبارزه ی بی امان با فقر و فساد و تبعیض، آراستگی به زیور عدالت، دشمن شناسی و اقدام به موقع، جهاد با طواغیت و مستکبران، توجه به مسجد و نماز و مناجات با خدا، قناعت و ساده زیستی، مرزبندی با دشمنان، دست رد به سینه ی دنیای فریبنده و زخارف آن، عدم طغیان بعد از قدرت و ثروت، دوری از هر گونه سستی، تنبلی و بیکاری، برای خوشایند عده ای ارزشهای اسلامی را زیر سئوال نبردن...

والعاقبة للمتّقین

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک