آخرین اخبار

6. دى 1395 - 18:12   |   کد مطلب: 7285
احداث سد ماروم2 علاوه برر تامین آب شرب پایدار برای کلیه روستاها وشهرهای پایین دست،تمامی دشت های مستعد به زیر کشت مکانیزه خواهند رفت و صنایع مرتبط به منطقه گسیل داده می شوند، آن وقت است که زمینه اشتغالزا یی همه جانبه و فراگیر ایجاد خواهد شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سیدکرامت الله کشاورز در شرایط کنونی کهگیلویه بزرگ با چالش های فراوانی روبروست که غفلت از گذشت زمان وپرداختن به موضوعات حاشیه ای بیهوده وغیر قابل قبول است اینکه هر شخص حقوقی ویا حقیقی دارای جایگاه اجتمایی تریبون به دست شود و مسبب مشکلات فعلی را مدیران ونمایندگان ادوار بداند جز شانه خالی کردن از زیربار مسولیت فعلی خود هیچ دردی را دوا نخواهد کرد.  

 

اگر واقع بین بوده ومشکلات اوایل انقلاب را لمس نموده باشیم می توان یک قضاوت درستی نسبت به گذشته حال داشته باشیم نمایندگان ادوار هر کدام به زمان وشرایط و الویت کاری تلاش های فراوانی داشته وبرای خود کارنامه قابل قبولی با توجه به تقاضاهای دوره نمایندگی از خود به جا گذاشتن که جای تقدیر تشکر دارد.

 

چنانچه اقدامات گذشته در خصوص رفع محرومیت ها صورت نمی گرفت حالا مشکلات کهگیلویه بزرگ به حدی بود که سال های زیاد نمی توانستیم بر اآنها غلبه پیدا کنیم. هر چند که به برکت نظام قریب به اتفاق مناطق روستایی وشهری از نعمت آب.برق.جاده.بهداشت.گاز.ووو..برخوردارند.

 

ولی تا کنون عزم جدی در جهت اشتغال زایی موثرنمود پیدا نکرده. که همین وضعیت باعث گردیده تا هر روزه شاهد مهاجرتهای اجباری روستانشینان وشهر نشینان کهگیلویه بزرگ به استان های همجوار ومرکز استان آن هم برای یافتن شغل های کاذب باشیم.

 

باید چاره اساسی در دستور کار قرار داده شود .در غیر این صورت باید به انتظار عواقب بدتر از این برای این دیار خوبان باشیم .دیاری که در طول تاریخ در مقابل حاکمان قبل از انقلاب اسلامی طغیانگری می کردند .و در مقابل نظام اسلامی سر تعظیم.،که این خصیصه ارزشمند در طول انقلاب ودوران دفاع مقدس به اوج خود رسید.وهمچنین اآماده جانفشانی و دفاع از ارزش های نظام اسلامی هستند.

 

آیا چنین انسان  های نجیب و ارزشمندی لایق توسعه یافتگی به نسبت استانهای همجوار خود نباید باشند.هر چند که با توجه به شرایط اب هوایی دیگر کارخانه سیمان، پتروشیمی وو..چاره ساز نیست .ولی با این شرایط هم مردم این دیاردل خوش می نمایند به دودی که از کارخانه ای در کهگیلویه بلند گردد.

 

همگان مشکلات ومعضلات گریبانگیر را می دانند.جمیع کارشناسان وخبرگان براین موضوع متفقند که تمام اقدامات فعلی درکهگیلویه تسکینی بیش نیست .و مرحمی بر مشکلات نخواهد بود، جملگی تنها این باور را دارند که مهار آب های بالا دستی چاره ساز آن هم به صورت دراز مدت، هر چند که چنین ایده ای می باید سال ها پیش جدی گرفته می شد.

 

دیگر به گذشته فکر کردن دردی دوا نخواهد شد انشاالله تلاشی گردد تا حداقل نسل های آینده از گذشتگان خود به نیکی یاد نمایند.اگر امروزه شاهد رونق اقتصادی در بهبهان، گچساران هستیم به برکت سدهای است که از طریق رودخانه های کهگیلویه آب انها تامین می گردد.

 

امیدواریم که شاهد آن روزی باشیم تا سد سومی تحت نام سد مارون 2 احداث و دگر بارشور شوق امید به زندگی در چهره مردمان این دیار نمایان گردد.چرا که در این صورت آب کافی وکیفی برکلیه مناطق مشرف می گردد.که علاوه بر تامین آب شرب پایدار برای کلیه روستاها وشهرهای پایین دست،تمامی دشت های مستعد به زیر کشت مکانیزه خواهند رفت و صنایع مرتبط به منطقه گسیل داده می شوند، آن وقت است که زمینه اشتغالزا یی همه جانبه فراگیرایجاد گردیده است.

 

لازمه این گام بزرگ موثر احساس وظیفه همه دست اندرکاران، کارشناسان و حمایت همه جانبه دولت مردان وپی گیری مدام اصحاب رسانه وتشویق حمایت مردمی وعدم موانع اجتمایی وهمچنین ورود سازمان های مردم نهاد استانی وشهرستانی درجهت پی گیری وگردهمایی حمایتی وتشویقی دست اندر کاران است.

 

انشاالله امید است برای نیل به این هدف ارزشمند.قلم بدستان با قلمشان،هنرمندان با هنرشان، سخنوران با سخنشان،مهندسان با علمشان،علما با خطابه شان، خیران با بخششان، مدیران با تلاششان، دولت مردان با حمایتشان در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

به امید نیل به این آرزوی عمومی مردمان کهگیلویه بزرگ وسلام 

سید کرامت الله کشاورز

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک