آخرین اخبار

24. مرداد 1395 - 0:20   |   کد مطلب: 5766
انتظار داریم دولتمردان در چنین وضعیتی، صرفاً سیاست انتقاد از گذشته ، یأس‌آفرینی، قانون گریزی و بیخیال بازی را در دستور کار خود قرار ندهند.

مالک آهنگ در یاداشتی خطاب ریاست محترم جمهور و هیئت دولت نوشت: در حال حاضر با گذشت قریب به چهار سال از شروع فعالیت دولت پر سر و صدا و  دولت تدبیر جوانان با صلابت لیکن منطقه‌ای ثروتمند اما در بُعد نیروی انسانی مستمند، استان محروممان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار تحقق وعده‌های دولت تدبیر و امید به ‌منظور کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار هستند و انتظار داریم دولتمردان در چنین وضعیتی، صرفاً سیاست انتقاد از گذشته ، یأس‌آفرینی قانون گریزی و بیخیال بازی را در دستور کار خود قرار ندهند.

بنده بعنوان نماینده کوچک جوانان تحصیل‌کرده شهر دیشموک و استان کهگیلویه و بوبراحمد هستم که مامور شده‌ام بیاندیشم، بنویسم و انعکاس دهم به منتفذین استانی و کشوری همان سیاستمداران پرادعا اما کم بضاعت، ناگفته‌های وجودی‌شان را که این روزها حرف اصلی خانواده‌های منطقه محروم و مظلومی است که هرکدام یک الی چند جوان تحصیل کرده در سطوح عالی ولی بیکار را دارند.

 

 

منطقه مظلوم و محرومی که با وجود گذشت ۳۷ سال از انقلاب  معمار کبیر حضرت امام خمینی (ره) شهرهایی(دیشموک/ قلعه رئیسی) از آن، با تعجب فراوان از امتیازات بزرگی از قبیل گاز بی‌بهره‌اند و با این وجود که مردم این منطقه در چند کیلومتری این موهبت الهی قرار گرفتند.

 

اما جوانان منطقه محروم و مظلومی که بهره‌مند هستند از نعمت‌های الهی همچون زمین حاصل‌خیز و بوستان‌ها شلالات و عیون‌های روان که میتوان از آنها برای اشتغال زایی در زمینه های کشاورزی همچنین ساخت کارخانجات پیشرفته بهره برد اما غافل از اینکه مسئولین امر توجهی داشته باشند و یا مساعدتی نمایند.

 

 

جوانانی که در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی بدون در نظر گرفتن مسائل جناحی و با توکل بر خداوند و توسل بر ائمه اطهار گوش به امر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و پیرو راه شهداء و امام شهداء هستند.

 

جوانانی که سالها درس خوانده، و به دور از افراط و تفریط به امید اینکه دولت‌های روی کار آمده در راس آن تدبیر امید برایشان در امیدی بگشاید.

 

جوانان منطقه محرومی که به مانند دیگر جوانان ایران اسلامی به خویش اجازه نمی‌دهند همانند جوانان اروپایی برای رفع مشکلات خود دست به تجمعات و یا تظاهراتی بزنند که خواسته دشمنان قسم خورده این نظام مقدس برای پیش‌برد اهداف شوم خود است.

 

  سالهاست کشورهای غربی درپی آن می‌باشند تا ضربه به اسلام وانقلاب بزنند که خدا را شکر تا حال به رهبری با درایت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای  و همراهی ملت و به ویژه جوانان این کشور، به خواسته خویش نخواهند رسید.

 

هدفی که میلیاردها دلار سالانه برای آن در نظر گرفته می‌شود توسط حمایت‌کنندگان غرب از جمله سردمداران  صعودی خائن ازدوران‌های دور تا حال که اوج آن در زمان ملک فهد، ملک عبدالله، سلمان بن عبدالعزیز و اسرائیل غارتگربوده است و همچنین ادامه خواهد داشت. که مطمئن باشید به هدفشان هرگز دست نخواهند یافت.
 

 

جوانانی که متاسفانه پارک جنگلی ندارند، فاقد پارک ساحلی هستند، و زمین ورزشی آنها چمن نیست.
 

اوقات فراغت‌شان در زمین خاکی است، با این وجود که سالانه میلیاردها تومان صرف فوتبال می‌شود و نتیجه‌ای هم در برندارد.
 

جوانانی که این روزها سن ازدواج‌شان از حد مجاز فراتر رفته،  به یک معضل بزرگ فرهنگی تبدیل شده است و با اینکه این مسئله بسیار واضح وآشکار است اما برای حل این موضوع توسط مسئولین استانی وکشوری چاره‌ای اندیشیده نمی  شود.
 

آیا زمان آن نیست که مسئولان در سطح کشور تلاشی در جهت رفع نابرابری‌ها و برقراری عدالت در کشور داشته باشند؟، زیرا برقراری عدالت در همه عرصه‌ها وحدت و امنیت ملی ما را تضمین خواهد کرد.

 

در این راستا باید به رفع محرومیت از مناطق محروم کشور توجه کرد و قطعاً اصل ۴۸ قانون اساسی در این زمینه باید به خوبی محقق شود.

قانون اجرای اصل چهل و هشتم (۴۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

‌ماده واحده - دولت مکلف است تا دو سال پس از تصویب این قانون و در اجرای اصل چهل
و هشتم (۴۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران‌به منظور :
۱- رفع هرگونه تبعیض در استفاده مناطق (‌استانها و شهرستانها) مختلف کشور از منابع
طبیعی و سرمایه‌های ملی.
۲فراهم کردن زمینه رشد همه مناطق (‌استانها و شهرستانها) متناسب با استعدادها و
با حفظ رقابت سازنده.
۳توزیع مناسب فعالیتهای اقتصادی در مناطق (‌استانها و شهرستانها) مختلف کشور.
۴- استفاده بهینه از قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی در راستای نقش منطقه‌ای و
بین‌المللی کشور.
قابل توجه ریاست جمهور محترم و وزرای دولت تدبیر و امید!

در حال حاضر جوانان جویای کار در انتظار تحقق وعده‌های دولت تدبیر و امید به‌منظور کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار هستند و انتظار ندارد دولتمردان در چنین وضعیت، صرفاً سیاست انتقاد از گذشته و یأس‌آفرینی را در دستور کار خود قرار دهند.
 

مرکز آمار، آمار بیکاری را بحران  زا خواند چند مدت پیش و تاکید می‌کند باید فکری عاجل برای مهار روند صعودی و در ادامه کاهش آن به کار گرفت.اما نکته مهم اینجاست که مرکز آمار با اعلام نرخ ۲۶ درصدی بیکاری جوانان این نرخ را دو برابر نرخ کل بیکاری بیان کرده و این در حالیست که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بر اساس اعلام نظر وزیر کار چیزی در حدود ۴۰ درصد است.رقم نگران کننده اعلام شده در حالی است که اساساً میزان اشتغال باید در قشر سنی جوان به علت پویایی ،توان و قدرت خلاقیت بالای آن، بیش از سایر اقشار باشد نه این که در تاسف بارترین شرایط قرار داشته باشد .

طبق اصل ۴۳ قانون اساسی بند ۹ در رابطه با اهمیت دادن به کشاورزی به عنوان یکی از راه‌های نداشتن وابستگی کشور مطرح شده است این سوال مطرح می‌شود که چرا با مجود داشتن ظرفیت ها  به صورت بی‌مورد مقابل کشاورزان مانع ایجاد می‌شود و مساعدتی در جهت رفع بیکاری جوانان نمیشود؟ مثلا دادن تسهیلات  به جوانان جهت اجرای کار در حیطه کشاورزی  !
آیا وقت آن نرسیده که مسئولین استانی وکشوری گوشه چشمی به این منطقه محروم ومظلوم بیندازند؟
آیا واقعا جوانانی که رنج ها ومشقت های فراوان دیده اند تا مهارت و تحصیلات عالیه کسب کرد ه اند لیاقت اشتغالزایی  ندارند؟  بالغ بر ۱۰۰۰ نفر جوان تحصیل کرده در سه مقطع فوق دیپلم ، لیسانس و فوق لیسانس در این منطقه بیکار وجود دارد !
این منطقه با دارا بودن ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان و همچنین وجود سرمایه داران در این منطقه چرا برنامه‌های راهبردی درجهت استفاده توسط مسئولین استانی وکشوری اجراء نمی‌شود؟ مثلاً ساخت کارخانه، شرکت و یا محل تولید کالای خاص در حد استعداد منطقه که نیاز مبرم این بخش می‌باشد !
چرا مسئولین استانی وکشوری فقط هر از چند گاهی آن هم به بهانه‌ای،تازه کم مدیرانی هم برای پیش‌برد مسائل شخصی زندگی روزمره خویش و برای تفریح و مسافرت اینجا هستند آن هم به طور سرزده!؟
وعده‌های سه سال  پیش نمایندگان  برای این منطقه از جمله : گازرسانی، سد بالیاب، معدن کم یاب نیترات لیراب، بومی‌گزینی در ادارات  و مهمتر از همه اینها شهرستانی شدن دیشموک چه شد؟!
چرا نمایندگان محترم فقط در آستانه انتخابات که می‌شود از این بحث‌ها برای جذب آرای مردم استفاده می‌کنند و بعد برای چند سال به حالت تعلیق در می‌آید تا به انتخابات بعدی برسیم.
مردمی که بدون هیچ چشم‌داشتی در همه انتخابات حضوری ۱۰۰ درصد را دارند.
و این است قصه‌ای که همچنان تمامی ندارد، دغدغه‌های بسیار زیاد مردم دیشموک از وجود معضلات و کمبودهای فراوان در این بخش

انتهای پیام: و/آ. . .

 

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک