آخرین اخبار

15. مرداد 1395 - 19:28   |   کد مطلب: 5724
نزدیکی محل دفن زباله ها به سطح شهر و دود غلیظ ناشی از سوزاندن آنها که روزانه بر تن هر شهروند دهدشتی می نشیند و استشمام میشود موضوعی است که نباید به سادگی از آن گذشت؟!

سید مصطفی گنجی، مطلبی را برای پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ارسال که عیناً در ذیل منتشر می‌شود.

 مسولین خود را به خواب زده اند؟ چرا اقدامی نمیکنند؟؟؟

 سوزاندن زباله ها ساده ترین و کم هزینه ترین راه حلی است که متولیان امر برای خلاص شدن از انبوه زباله های جامد و زاید در پیش گرفته اند.

تصویر به آتش کشیدن زباله ها تصویری است که بارهای زیادی در مورد آن شنیده ایم و یا دیده ایم.

 

اما آبا تا کنون به درک این موضوع رسیده ایم که این روند در پیش گرفته شده چه تآثیر مخربی بر سلامت شهروندان و محیط زیست دارد؟

 

نزدیکی محل دفن زباله ها به سطح شهر و دود غلیظ ناشی از سوزاندن آنها که روزانه بر تن هر شهروند دهدشتی می نشیند و استشمام میشود موضوعی است که نباید به سادگی از آن گذشت؟!

با توجه به مقالات و گزارشهای جامعی که بارها از طریق این خبرگزاری در این زمینه عنوان شد چرا مسولان خود را به خواب زده اند و اقدامی نمیکنند؟؟؟

 

مطابق اظهار نظر کارشناسان زیست محیطی یکی از عمده دلایل آلودگی هوا در محیط های شهری، سوزاندن زباله هاست و به استناد ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده های 22 و 32 قانون جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین ماده 688 قانون مجازاتهای اسلامی باید با متخلفان و آلوده کنندگان محیط زیست برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

 

راهکارهای زیادی در این زمینه عنوان شده است اما نکته جالب اینجاست که مسولان و متولیان امر به جهت آنکه میخواهند در این زمینه رفع تکلیف کنند به دلیل کم هزینه بودن و نداشتن راهکار مناسب برای دفع زباله ها اقدام به آتش زدن آنها میکنند و این موضوع عدم تخصص و عدم درخواست راهکارهای مناسب مسولان را میرساند و چیزی جز این نخواهد بود.

 

سازمان بازیابی و بازیافت عنوانی است که از مدتها پیش کمبود آن در نهاد شهرداری احساس میشد.بالطبع اگر چنین سازمانی در نهاد شهرداری ایجاد شود و نیروهای متخصص و کار بلد به دور از هر گونه رابطه های قومی و قبیله ای به کار گرفته شود، این نهاد بهتر و گویا تر میتواند بحث دفع زباله ها را پیگیری کند.

بازهم مثل همیشه...امیدواریم امیدواریم که مسولان و متولیان امر به سادگی از کنار این قضیه عبور نکنند!!!
✍ سید مصطفی گنجی

انتهای پیام: و/آ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک