آخرین اخبار

28. بهمن 1393 - 23:10   |   کد مطلب: 434
برای داشتن خانواده ای موفق لازم نیست در رفاه به سر ببریم یا این که از هر چیزی بهترین ها را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،به نقل از سایت زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو) طیبه حسینی؛کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی،برای داشتن خانواده ای موفق لازم نیست در رفاه به سر ببریم یا این که از هر چیزی بهترین ها را داشته باشیم.برای داشتن چنین خانواده ای چند نکته توجه داشته باشید:

محبت و پذیرش را در خانواده خود ایجاد کنید

علیرغم مشکلات به اعضای خانواده وقت و زمان خاص اختصاص دهید،در هفته زمان هایی را صرف بازی و سرگرمی با فرزندان قرار دهید،به فرزندانتان کمک کنید اهدافی برای خود مشخص و به آن ها تحقق بخشند،در فرزندان خود این باور را ایجادکنید که اگر به انجام کاری متعهد باشند و فعالیت های لازم برای آن عمل را انجام دهند به آن اهداف دست می یابندبه فرزندان خود امان دهید تا در زمینه های مختلف موسیقی،علوم، هنر، مدیریت ، ورزش سفر فعالیت داشته باشد.

سعی کنید که زندگی خانوادگی تان آهنگ مشخصی داشته باشد

به گونه ای عمل کنید که روند زندگی شما قابل پیش بینی باشد زمان غذا خوردن،خواب،تماشای تلویزیون،صحبت با هم،دید و بازدید و این امر امکان برنامه ریزی را به خانواده می دهد.

فرصتی را برای فعالیت های تفریحی خانوادگی اختصاص دهید،فرصتی را برای فعالیت های تفریحی خانوادگی اختصاص دهید به همراه خانواده خود کارهای داوطلبانه انجام دهیدف ارزش های خانوادگی خود را به روش های مختلف از جمله صحبت کردن درباره آن تقویت کنید.

برای رفتار معیارهایی قائل شوید مسئولیت تصمیمات خود را به عهده بگیرید.

رسوم و سنت هایی را در خانواده خود برقرار کنید

برای برگزاری جشن های مختلف تدارک ببینید،داستان های خانوادگی تعریف کنید

رسوم خاصی را برای شام خوردن برقرار کنید

برای فعالیت های مذهبی برنامه ریزی داشته و با هم عبادت کنید

به صورت خانوادگی به مکان های دینی و مذهبی بروید

در روابط خود نقش فعالی داشته باشید

در خانه در مورد مسایل کم اهمیت و جزیی هم صحبت کنید و تشویق فرزندان به صحبت کردن در مورد خود،موفقیت یا زمینه ارتباط تغییر دهید در محیطی امن و راحت و بدون سلسله مراتب قدرت صحبت کنید.

خودتان را با خواسته ها و نیازهای فرزندان هماهنگ کنید اگر فرزندانتان کاری انجام می دهند که در وهله اول برایتان قابل درک نیست نباید او را سرزنش کنید یا مورد  انتقاد قرار دهید، بلکه خود را با او سازگار کنید

سعی کنید بفهمد در زندگی و در دل آن ها چه می گذرد،سپس واکنش متناسب نشان دهید،لازمه این عمل احترام گذاشتن متاقابل به علایق یکدیگر است.

درباره موضوعات مهم مثل مذهب،سیاست و یا مسائل جامعه یا حتی خانواده صحبت کنید،این عمل می تواند اعتماد به نفس فرزندان را تقویت و مهارت ارتباطی ایجاد کند.

چگونگی مقابله با بحران ها را یاد بگیرید

پیش از آن که بحران ها پیش آید آماده باشد،لازمه این امر آگاهی از علائم هشدار دهنده بحران است برخی از این علایم هشدار دهنده عبارتند از گرایش به بزهکاری و خشونت سوء مصرف مواد

در هر حالت سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید

احتمال خطر را از بین ببرید؛گاهی این امر باعث تماس با پلیس و قطع رابطه فرزند با دیگری ممکن می شود

فاصله ها را کنار بگذارید از انتقاد یا متهم کردن دیگران و بی تفاوتی نسبت به مشکلات بپرهیزید،به یاد آورید که زندگی خانواده یا عضوی از آن در خطر است.

انتهای پیام/ ز.ح/200/و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک