آخرین اخبار

19. آبان 1394 - 20:06   |   کد مطلب: 3854
خارج از هرگونه نگاه قومیتی که داشته باشیم همانگونه که همه بختیاری ها و لرزبانان و مردم ایران از توهین به آذری زبانان آزرده خاطر شدند قطعا آذری زبانان و مردم شریف ایران توهین به بختیاری ها را در آن سریال جنجالی نمی پسندد و از یاد نخواهند برد.

این مطلب از سری یادداشت های مخاطبان پایگاه خبری کهگیلویه است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست شما می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تایید یا نقد کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،

 

یادداشت: ایمان الهی

پخش مجدد سرزمین کهن…فیتیله فیتیله ها پایین کشیده شد!

 

خبری که چند روز پیش به کرات از خبرگزاری ها و رسانه ملی منتشر شد حکایت از توهین به آذری زبانان عزیز در برنامه فیتیله داشت و باعث شد که رسانه ملی با اقدامی سریع و بجا و شایسته با عوامل این اقدام توهین آمیز برخورد کند و پخش این برنامه متوقف گردد.اقدامی که نشان داد رسانه ملی اجازه توهین به قومیت های ملی را چه سهوی و چه عمدی باشد نخواهد داد.

 

اتفاقی که صدای اعتراض همه را در آورد و همه خواهان برخورد با این عوامل شدند.از آذری زبانان عزیز گرفته تا مجریان رسانه ملی در برنامه ها و صفحات شبکه های اجتماعی و حتی کار به جایی کشید که رئیس رسانه ملی طی اطلاعیه ای رسما از مردم شریف ایران و آذری زبانان عزیز عذرخواهی کرد و به همه اطمینان داد که با این عوامل برخورد خواهد شد.

 

اما خبر جالبتر این بود که قرار است مجموعه سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی که در بهمن ماه گذشته به خاطر توهین به بختیاری ها و لرزبانان عزیز در قسمت چهارم متوقف شده بود پخش شود.آن هم بخاطر این دیالوگ که چهره فرقه دموکرات آذربایجان (امیر آقایی) خطاب به خانواده بختیاری می‌گوید: “به چه چیز خودتان افتخار می‌کنید؟ به کدام اصل و نسب؟ به سر پا گرفتن سگ‌های انگلیسی و کاسه‌لیسی کنسول انگلیس؟ می‌خواهید فردا سر کلاس برای بچه‌ها قصه اینکه بختیاری‌ها چطور بختیاری شدند را بگویم؟ “همچنین تصویر سردار اسعد بختیاری نیز برای تاکید بختیاری بودن، نمایش داده شد…

 

حال سوال اینجاست.آیا مسئولین رسانه ملی این اتفاق را از یاد برده اند و اجازه پخش مجدد به این سریال را خواهند داد؟

 

خارج از هرگونه نگاه قومیتی که داشته باشیم همانگونه که همه بختیاری ها و لرزبانان و مردم ایران از توهین به آذری زبانان آزرده خاطر شدند قطعا آذری زبانان و مردم شریف ایران توهین به بختیاری ها را در آن سریال جنجالی نمی پسندد و از یاد نخواهند برد.

 

در پایان متذکر می شوم که مردم شریف ایران کار خودشان را بلدند و  اجازه توهین به قومیت های ملی را نخواهند داد و توهین به هر قومیتی را نخواهند پذیرفت و همه یک وجه مشترکی به نام ایرانی بودن را دارند و این رسانه ملی است که باید حواسش جمع باشد که مبادا اقدامی متمایز در رابطه با قویت های ملی نشان دهد که خاطر ملت شریف ایران آزرده شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک