آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1402 - 19:44   |   کد مطلب: 11149
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طی پیامی فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم را به تمامی معلمین عزیز شهرستان تبریک گفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طی پیامی فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم را به تمامی معلمین عزیز شهرستان تبریک گفت.

 

در متن پیام فرمانده سپاه کهگیلویه آمده است؛

 

اولین معلم و مربی انسان، خالق و آفریدگار اوست. خداوندی که در اولین نقطه آغاز وحی، آدمی را به خواندن فرا می­خواند و با قلم صنع از یک­سو و بیان بلیغ از سوی دیگر، بشریت را از وادی جهالت و حیرت به عالم تفکر و معرفت و از حضیض ناسوت به اوج ملکوت برمی­کشد.

بنابراین روز معلم روز توجه به حق تعالی و معلم اول انسان و روز بزرگداشت علم، عالم، معلم و متعلم است. از همین رو است که معلم پیر انقلاب، امام راحل‏(ره)، در شان معلم مى‏فرماید: «مقام معلم مقام والایى است، مقامى بالاتر از مقام معلم نیست.»

 

روز معلم یادآور شکوه و عظمت انسان‌هایی دلداده است که در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت، زیباترین جلوه‌های عشق، ایثار، بینش و بصیرت را به نمایش گذاشته و ندای فطرت پاک را به گوش همه میرسانند و تیرگی جهل و نادانی را از دلها و قلبها برطرف کرده و زلال علم و دانش و دانایی را جایگزین آن میکنند.

 

هیچ شخصیتی به اندازه معلم نقش مؤثری در سازندگی فردای روشن آینده سازان میهن اسلامی مان را ندارد‌، زیرا معلمان‌، سازندگان اندیشه‌، منش و شخصیت نسل آینده کشور هستند. بدون تردید‌، همت بلند و کریمانه و مجاهدت‌ های عاشقانه و انسان ساز معلمان شریف و بزرگوار است که جام جان شیفتگان ادب را لبریز از مهر و ایمان کرده و استعداد بیکران آنها را شکوفا و راه رسم زندگانی را به آنان آموزش می‌دهند‌.

 

جای بسی افتخار است که دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهيد مرتضي مطهری كه “فرزند عزيزي براي امام راحل عظيم الشأن و پشتوانه محكم براي حوزه هاي علمي و دانشگاه‌ها و نيز خدمتگذاري سودمند براي ملت و كشور بود” به نام روز معلم نامگذاری شده است.

 

او که به تعبیر حضرت امام در طهارت روح، قوت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود و عمر شریف و ارزنده‌ی خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کج‌روی‌ها و انحرافات مبارزه ای سرسختانه کرد، لذا شخصیتی است که خود بهترین اسوه و الگو در این وادی مقدس است.

 

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این استاد فرزانه و تبریک روز معلم به همه معلمان سختکوش، امیدوارم که تحت الطاف خداوند متعال و توجهات حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العلمین له الفدا و همت همه معلمان صبور در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال مهار تورم و رشد تولید نامیده شده، شاهد تلاش و روشنگری هر چه بیشتر دانشجویان عزیز، نونهالان و دانش‌آموزان میهن اسلامی در این زمینه باشیم.

 

 

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

سرهنگ پاسدار سید علی اصغر پوربهشت

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک